Gå til innhold

Venninnen min har blitt muslim --

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe poeng i å prøve å veilede henne. Hun er ødelagt ihodet uansett. Hun må finne ut på egenhånd at hun missbrukes og hjernevaskes. Så får en heller ta imot når hun innser dette selv. En kan ikke hjelpe de som ikke vil hjelpes.

Det siste du skriver er sant, men jeg er fortsatt ikke enig i at hun skal kuttes ut, for da isoleres hun sammen med mannen hennes, og da blir det vanskeligere for henne å søke hjelp når hun begynner å innse at det livet hun lever ikke kan fortsette slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

sannheten svir, ikke sant? ;)

*og der var kommaen på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste kun hovedinnlettet. Er så oppgitt over transynte og UVITENDE mennesker som absolutt må åpne kjeften sin. (i dtte tilfellet deg TS) Hans personlighet kan du ikke klandre hans religion for. Om han bruker den som unnskyldning for noe han gjør er hans personlighet, ikke religionen. Jeg bor i utlandet (muslimsk land) og har mange muslimske venner. Bestevenninda mi her (som er fra usa) er sammen med en muslim. Han hverken banker eller undertrykker henne. Muslimer flest er akkurat som du og jeg. (vel...kanskje ikke så trangsynte som deg... :sjenert: ) De fleste undertrykker ikke kvinner men behandler dem som likeverdige. Og i mange muslimske hjem er det ofte kvinnen som er sjefen.

I norge tror visst mange, som deg, at alle muslimer er potensielle terrorister, psychopater og drapsmenn. Er du klar over hvor mange muslimer det finnest i verden eller???????????????????????????????????????????

Å bare for å ha det sagt så er det kristendommen som er den religionen som har drept mest mennesker i historien. Men du vet vel kanskje ikke hvordan det gikk til at for eksempel Norg ble ett kristent land. Men det er en annen sak.

Peace.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste kun hovedinnlettet. Er så oppgitt over transynte og UVITENDE mennesker som absolutt må åpne kjeften sin. (i dtte tilfellet deg TS) Hans personlighet kan du ikke klandre hans religion for. Om han bruker den som unnskyldning for noe han gjør er hans personlighet, ikke religionen. Jeg bor i utlandet (muslimsk land) og har mange muslimske venner. Bestevenninda mi her (som er fra usa) er sammen med en muslim. Han hverken banker eller undertrykker henne. Muslimer flest er akkurat som du og jeg. (vel...kanskje ikke så trangsynte som deg... :sjenert: ) De fleste undertrykker ikke kvinner men behandler dem som likeverdige. Og i mange muslimske hjem er det ofte kvinnen som er sjefen.

I norge tror visst mange, som deg, at alle muslimer er potensielle terrorister, psychopater og drapsmenn. Er du klar over hvor mange muslimer det finnest i verden eller???????????????????????????????????????????

Å bare for å ha det sagt så er det kristendommen som er den religionen som har drept mest mennesker i historien. Men du vet vel kanskje ikke hvordan det gikk til at for eksempel Norg ble ett kristent land. Men det er en annen sak.

Peace.

Du kan gjerne kalle meg trangsynt ja, jeg ser jo de fleste religiøse mennesker som uselvstendige, ja og jeg finner enda ingen argumenter til å synes det motsatte. Jeg har ikke nevnt at Islam har sagt at en mann skal banke kvinnen sin, som jeg sa hvis han hadde oppført seg slik han skulle i følge Koranen hadde det fortsatt vært kvinneundertrykking som jeg hovedsakelig sikter til. Jeg syns ikke jeg er SÅ uvitende som du skal ha det til, Hijab og div. Andre ting som står i koranen er kvinneundertrykkende. Det jeg prøver å finne ut av er hvorfor noen kvinner liker å bli undertrykket, ikke bare av en mann men av andre også.

Å bare så det er sagt har ikke jeg akkurat skrytt kristendommen opp i været heller.

Beklager hvis jeg støtet noen med hovedinnlegget, jeg mente da altså IKKE at jeg tror alle muslimer er terrorister, psykopater eller drapsmenn ( i og med at du klarte å tolke det sånn ) . MEN jeg tror Islam er KVINNEUNDERTRYKKENDE og jeg tror mange Av kvinnene ikke orker å bry seg lenger Pga. Mennene sine.

Peace til deg og.

Hilsen Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og unnskyld meg; Hans personlighet kan jeg ikke klandre hans religion for , sa du??? Så det at hun ikke kan ha på stramme klær, måtte kutte ut alkohol og rødt kjøtt , ta på seg hijab har ingenting med religionen å gjøre? Dette bare beviser at religion ikke er noe snilt!!!! Og det kan ikke du kalle meg trangsynt for, bare fordi jeg ikke er hjernevasket!!!

Jeg bare merker at det liksom er umulig å få noen gode argumenter fra svært religiøse mennesker, jeg får aldri svar. Hvis jeg hadde blitt konfrontert med noen gode argumenter kunne jeg ha blitt religiøs selv. Men jeg syns ikke det er så mye gode argumenter i at kvinner skal dekke seg til ( ja da , menn er så grisete, så! ) , sende hva jeg som oppriktig ser som uskyldige mennesker til helvete , at det ene dyret er mer skittent enn det andre..osvosv.. Det henger liksom ikke helt på greip da, SYNS JEG.

Men ja, jeg har skjønt at jeg må godta at noen rett og slett har det veldig fint med religionen sin. Syns fortsatt det er uselvstendig og trist.

Men tilbake til venninnen min, jeg tar ikke opp dette med henne og sier det jeg sier her - hvis jeg gjør det mener alle de "andre" at jeg prøver å hjernevaske henne igjen, så hun får velge sin egen vei :) Men mannen håper jeg hun kommer seg vekk fra , men jeg kan ikke si eller gjøre stort.

TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Jeg skjønner ikke; hva er det du vil ha svar på? Dersom du er oppriktig interessert foreslår jeg at du tar direkte kontakt med en imam. Selv har jeg studert religion på uni-nivå, og møtte flere religiøse ledere som er særdeles interessert i å dele kunnskapen om sitt livssyn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke; hva er det du vil ha svar på? Dersom du er oppriktig interessert foreslår jeg at du tar direkte kontakt med en imam. Selv har jeg studert religion på uni-nivå, og møtte flere religiøse ledere som er særdeles interessert i å dele kunnskapen om sitt livssyn :-)

Jo da , det var en idé. Men jeg tror bare en imam kommer til å informere mer om hva de tror på men ikke HVA, HVORFOR, HVORDAN. Det er jo en TRO. Jeg har ekstremt vanskelig for å skjønne at det ikke ligger FRYKT, PRESS , SKAM , ENSOMHET bak troen. For ja , mange sier at det nemlig ligger en RO bak denne troen, men da mener jeg at man er CARE og rett og slett bare overser det ondskapsfulle med det hele! Og det er jo å være hjernevasket!? Jeg ser mye positivt i religion , før alt det store negative kommer på toppen og da skjønner jeg ikke at noen vil følge noe fordi det gir en noe godt , når det også fører med masse urettferdighet og ondskap!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal kjempe for det som er rett og ikke tro blindt på det som står i en bok uansett hvor mange som tror på det, uansett hvor lenge det har stått der , uansett - så blir det ikke noe mer rettferdig og sant av den grunn!!!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men for all del hvis en imam kan motargumentere på at religionen absolutt ikke er kvinnenedsettende, ond og diskriminerende i det hele tatt uten å prøve å hjernevaske meg så skal jeg vurdere det. :) Jeg syns ikke det hjelper noe hvis jeg bae går ut med frykt. Frykt er ikke så veldig sunn metode for å overtale mennesker , mener jeg:) men det funker jo som bare det, det er det ingen tvil på.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres mer ut som du er ute etter å fordømme Islam og få støtte, fremfor å hjelpe venninna di bort fra en mann som mishandler henne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har på følelsen at kvinner egentlig liker å bli undertrykt. Det deilig å bli dominert av en mann. Det er en grunn til hører om slike kvinner igjen og igjen. Likestillingen i dens nåværende form er forøvrig bare en bløff og et luftslott.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres mer ut som du er ute etter å fordømme Islam og få støtte, fremfor å hjelpe venninna di bort fra en mann som mishandler henne.

Jeg så ikke etter hjelp til det, nei. Det er jo tydelig. Hvis jeg skulle fortelle alt jeg har gjort for å hjelpe henne blir det en hel bok, men ja det har vært NR. 1. Men hvis jeg prøver å hjelpe henne mer , så mister vi vennskapet dvs. Hvis jeg plager henne mer med det hele mister hun nok en av de eneste som holder henne igjen på bakken. Derfor har jeg latt det gå, og håper hun er lykkelig siden jeg har sett det ikke mer jeg kan gjøre.

Kanskje derfor jeg oppretter denne tråden. Orker ikke å være redd for henne , eller lei meg. Er bare oppgitt, en gang må man kunne ta harde valg og stå på sine egne bein. Derfor mener jeg at det at han har fått henne med i Islam gjør saken 100 ganger værre. En psykopat + religion = totalt , TOTALT hjernevasket.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har på følelsen at kvinner egentlig liker å bli undertrykt. Det deilig å bli dominert av en mann. Det er en grunn til hører om slike kvinner igjen og igjen. Likestillingen i dens nåværende form er forøvrig bare en bløff og et luftslott.

Nei , jeg er uenig. Jeg har vanskelig for å tro at kvinner liker å bli dominert, det er derfor jeg er forvirret. Jeg tror det handler om psyke , psyker man noen ut så lærer de seg å bare godta det til slutt slik at de ikke orker å kjempe i mot til slutt. Det er en meget ondskapsfull ting å gjøre mot et menneske og bare fordi mange kvinner finner seg i det betyr det ikke at de egentlig trives med det - selv om de kanskje lurer seg selv til å tro det.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle hun snakke med en imam? Hun har en venninne som er sammen med en trangsynt voldsape som slår henne, politiet er stedet å henvende seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Og unnskyld meg; Hans personlighet kan jeg ikke klandre hans religion for , sa du??? Så det at hun ikke kan ha på stramme klær, måtte kutte ut alkohol og rødt kjøtt , ta på seg hijab har ingenting med religionen å gjøre? Dette bare beviser at religion ikke er noe snilt!!!! Og det kan ikke du kalle meg trangsynt for, bare fordi jeg ikke er hjernevasket!!!

Jeg bare merker at det liksom er umulig å få noen gode argumenter fra svært religiøse mennesker, jeg får aldri svar. Hvis jeg hadde blitt konfrontert med noen gode argumenter kunne jeg ha blitt religiøs selv. Men jeg syns ikke det er så mye gode argumenter i at kvinner skal dekke seg til ( ja da , menn er så grisete, så! ) , sende hva jeg som oppriktig ser som uskyldige mennesker til helvete , at det ene dyret er mer skittent enn det andre..osvosv.. Det henger liksom ikke helt på greip da, SYNS JEG.

Men ja, jeg har skjønt at jeg må godta at noen rett og slett har det veldig fint med religionen sin. Syns fortsatt det er uselvstendig og trist.

Men tilbake til venninnen min, jeg tar ikke opp dette med henne og sier det jeg sier her - hvis jeg gjør det mener alle de "andre" at jeg prøver å hjernevaske henne igjen, så hun får velge sin egen vei :) Men mannen håper jeg hun kommer seg vekk fra , men jeg kan ikke si eller gjøre stort.

TS

Jeg er ikke religiøs.

Hva venninden din gjør bestemmer hun selv. Alle mine muslimske venner går uten hijab, de klærne de vil og spiser og drikker det de vil. Dog ikke så mye svinekjøtt. Men sist vi hadde grillparty her var det flere som spiste det også.

Jeg håper også hun kommer seg bortfra mannen. Pgaa personligheten hans. Om hun ønsker ¨forbli muslim er det ikke noe i veien for det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMEN til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle hun snakke med en imam? Hun har en venninne som er sammen med en trangsynt voldsape som slår henne, politiet er stedet å henvende seg.

anonym #24 her.

Kunne ikke vært merre enig! Hadde vært mye bedre enn KG hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fyfaen, jeg misliker relgion.

Det er ikke religion det er noe i veien med. Det er NOEN av menneskene som praktiserer den. Men problemet i denne tråden er jo ikke hvorvidt venninda err muslim eller ei, men at hun har en voldelig mann. At TS tydligvis er mer opptatt av at de begge tilhører Islam er urovekkende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...