Gå til innhold

Jeg hater at folk tar på meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra at folk tar på meg, det er det aller verste jeg vet. Hvorfor driver folk med det hele tiden? Hva er det som gjør at folk føler det naturlig å ta på andre?

Folk vet at jeg hater dette, men likevel opplever jeg at folk insisterer på å gi meg en klem, eller at de klapper meg på skuldra etc. Hvorfor kan ikke folk respektere at jeg ikke liker å bli tatt på? Jeg føler meg skikkelig invadert når det skjer.

• Liker 3
Skrevet

Heia,ja merkli at folk ikke kan respektere det og iallefall de som vet det.Jeg hadde blitt steike galen om det var meg.Jeg er der, at vil jeg ikke noe så bestemmer jeg det, og kun jeg! Du får prøve å si ifra på andre måter som du ikke har gjort før, så kansje de sjønner at du mener alvor!

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å gå i piggete klær. Da stopper de fort å klemme deg.

• Liker 3
Skrevet

Her skjer det så og si aldri, men når noen gjør det blir jeg helt satt ut, veldig ubehagelig. Men jeg regner med at noen bare er mer slik og egentlig er det vel en kompliment, du er ikke så frastøtende at de ikke orker, hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har et så stort problem med det, så gjør noe med det da! Oppsøk hjelp så du kan bli mer komfortabel med kroppskontakt. Hvorfor skal alle andre tilpasse seg deg?

Når det er sagt, syns jeg likevel det er merkelig at de tar på deg når de vet at du hater det. Dersom en av mine venner hadde sagt ifra, hadde jeg holdt meg unna (selv om jeg ville syns han/hun var rar).

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske naturlig å ville ha fysisk kontakt med andre mennesker, så hvis noen ikke liker det kan det være vannskelig for andre å forstå

AnonymBruker
Skrevet

Du er sær

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som har et problem, TS, og det er du som har noe å jobbe med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man behøver ikk eoppsøke hjelp fordi man ikke liker å bli tatt på. Man er heller ikke unormal! wtf..

Jeg hater også å bli tatt på, og takk og pris at jeg blir respektert.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har et så stort problem med det, så gjør noe med det da! Oppsøk hjelp så du kan bli mer komfortabel med kroppskontakt. Hvorfor skal alle andre tilpasse seg deg?

Jeg har ikke noe ønske om å like kroppskontakt, hvorfor skal jeg jobbe med det da? Bare fordi det er normalt å like det?

Folk får ta på hverandre så mye de vil for min del, bare de ikke tar på MEG. Føler ikke det er mye å forvente at folk skal respektere min intimsone.

TS

• Liker 4
Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Hvorfor skal man sykeliggjøre alt, lurer jeg på. Det er greit at TS må si fra selv, siden det ikke automatisk er åpenbart for andre at intimsonen hennes er større enn deres. Men at andre skal respektere grensene hennes synes jeg må være greit å forvente. Jeg er f.eks. ikke en "klemmer", men jeg omgir meg med folk som er det. Jeg føler ikke at jeg har et problem, eller er spesielt sær for det.

Endret av Søgni
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe ønske om å like kroppskontakt, hvorfor skal jeg jobbe med det da? Bare fordi det er normalt å like det?

Folk får ta på hverandre så mye de vil for min del, bare de ikke tar på MEG. Føler ikke det er mye å forvente at folk skal respektere min intimsone.

TS

Hvordan har du sex?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS

Men du syns ikke det er ganske urimelig at alle andre må tilpasse seg deg, når det er du som har et problem? I og med at de fleste syns det er naturlig med kroppskontakt, er det fort gjort å glemme at du ikke liker det (selv om de respekterer intimsonen), og det kan være vanskelig å endre atferden mot deg spesifikt. Du forventer med andre ord at andre skal ta seg sammen og jobbe med seg selv, mens du slipper unna?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

slutt å dysj så skal du se de holder seg unna :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det er sagt, syns jeg likevel det er merkelig at de tar på deg når de vet at du hater det. Dersom en av mine venner hadde sagt ifra, hadde jeg holdt meg unna (selv om jeg ville syns han/hun var rar).

Kanskje TS snakker om fremmede? Jeg er heller ikke så begeistret for at folk jeg ikke kjenner skal klemme på meg. Hvis det ikke da er en sånn høflig lett klem på kinnet da. Har opplevd at folk jeg så vidt har møtt på fest eller igjennom søstera mi skal ha sånne lange klemmer. For meg så er sånt forbeholdt min familie eller nære venner.

Det blir litt for intimt for meg å stå å klemme godt på personer jeg så vidt kjenner. Jeg føler også at det kanskje blir litt falskt? For jeg forbinder en god klem med en handling som man gjør for å vise at man setter pris på det mennesket. Og da blir det litt rart for meg å gi det til et menneske jeg ikke vet noenting om. Men det er meg.

Men jeg har da ingenting imot å bli klappet på skulderen eller ta noen i hånden f.eks. Da er man kanskje litt sær. Men mulig TS har opplevd noe med kroppskontakt som hun finner problematisk?

Gjest Gjest
Skrevet

Lær deg å styre kroppsspråket bedre.

Spesielt klem er enkelt å unngå, armene i kors, og et kort steg tilbake når du ser noen peiler seg inn. "Åpn opp" etter dette (armene ned, smil, og "hyggelig å se deg igjen :)"), for å unngå at de føler at det er DE som blir avvist. Det er kun den fysiske kontakten du ikke vil ha, ikke en avvisning av hele mennesket.

Skrevet

jeg har litt av det samme problemet. Jeg har ikke noe problem med kjæresten selvfølgelig, og hei og hadet klem er greit med venner/bekjente og familie. Men når mennesker som jeg ikke vil ha inntil meg kommer og setter seg ved siden av meg i sofaen, klapper meg på skuldern eller kommer og tar på meg.. Da får jeg fnatt.. Og blir veldig ubekvem.

Sånn som kompisene til samboern min.. Noen av de kan komme litt for nærme meg,en av dem kom og begynte å massere meg da jeg satt inne for meg selv på rommet på pc'n. Jeg hadde satt meg inn dit for å være alene, så står han plutselig bak meg og tar på meg. Nå skal det i tillegg sies at jeg syns han er veldig ekkel i måten han er på sånn ellers.. Litt sånn klarer ikke å se deg i øynene når du prater med han fordi han har øynene litt lenger ned..

Også når jeg har stått og vasket opp så kommer en av kompisene til samboern forbi og liksom kiler meg i på hver side av magen og spør "skvatt du nå"?? haahhaah! og jeg bare.. nei............ Og merker jeg blir veldig irritert.. Jeg står der, vasker opp, det er 30 grader, jeg er gravid, sur og grinete og så skal han komme å kile meg mens jeg vasker opp?

Denne kompisen klarer heller ikke å se meg i øynene når vi snakker sammen, og han har faktisk dame..

Jeg høres sikkert skikkelig dritt kjerring ut sånn som jeg skriver. Men jeg har mine grunner. Disse kompisene til samboern min irriterer meg grenseløst, fordi de aldri tar nei for et nei. Eller når man sier slutt så fortsetter de uansett. Og man blir ganske lei når de er innom her annenhver dag om ikke hver dag, tar ikke av seg på bena, raper og i tillegg tar på meg!!

ÅÅåh, så sinna :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Og ja, jeg forventer faktisk at folk skal ta hensyn til at jeg ikke liker å bli tatt på. Det er ingen menneskerett å få lov til å klemme og ta på hvem som helst, og det er sikkert noen som liker å bli tatt på som de som liker å ta på folk kan ta på. Jeg skjønner ikke at noen mener at jeg er urimelig som mener at folk ikke skal ta på meg når jeg ikke vil det..?

Jeg liker absolutt ingen form for kroppskontakt. Jeg kan til nøds ta noen i hånden for høflighetens skyld, men jeg synes det er veldig ekkelt. Et par personer jeg kjenner, som jeg stoler veldig på og føler meg helt komfortabel med, kan jeg "holde ut" at gir meg en klem eller klapper meg på skuldra - men jeg misliker det.

Jeg skjønner også at folk som ikke kjenner meg kanskje føler det naturlig å klappe meg på skuldra etc (kanskje de er vandt med å gjøre det med andre) men jeg viser veldig klart med kroppsspråket mitt at jeg ikke liker det. Da synes jeg det er underlig at de gjør det igjen. De som kjenner meg vet at jeg hater å bli tatt på, men flere personer jeg kjenner godt insisterer likevel på å skulle gi meg en klem etc. Det er kanskje dette som irriterer meg mest, at folk som VET at jeg ikke liker å bli tatt på likevel gjør det.

TS

Skrevet
Jeg kan ikke fordra at folk tar på meg, det er det aller verste jeg vet. Hvorfor driver folk med det hele tiden? Hva er det som gjør at folk føler det naturlig å ta på andre?

Fordi det er naturlig, og fordi kroppskontakt er naturlig og viktig for mennesker. Selv vilt fremmede tar vi på (håndhilser) når vi først møter dem.

Skrevet

Fordi det er hennes kropp.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...