Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HEI!

Jeg skal ha norsk skriftlig eksamen om noen uker. Jeg trenger tips om hva jeg bør forberede meg på, hva jeg bør skrive på eksamen/hvordan jeg bør skrive, om det er noe spesielt jeg må tenke på, osv. :) Hva kreves for å få en 6'er liksom?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norskeeksamen er vel noe av det mest åpne man får tak i, og sekseren henger høyt. Mitt beste tips er å bli ordentlig god på de ulike sjangerne, for det er det eneste du kan være helt sikker på at du får bruk for. Vit hva som er kjennetegnene og lær deg å bruke dem hvis du ikke kan det godt nok fra før. Oppgavene er veldig forskjellige fra år til år, så det er vanskelig å forberede seg noe mer enn det før du får forberedelsesheftet. Hvis du har språk- og/eller grammatikkfeil til vanlig så er det også en ide å skrive en del frem mot eksamen for å prøve å luke dem ut.

AnonymBruker
Skrevet

PS. Til neste gang er det greit å nevne hvilket nivå det er. Det er ikke selvsagt at det er VGS-eksamen det er snakk om, vet du :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det vgs da?

Enten det eller ungdomsskole, siden det står 6 og ikke A. Blir litt håpløst med så lite informasjon :).

Skrevet

Men norskeksamen i 10. er vel felles for hele landet, altså samme dato? Den har vært, så da er det vel vgs.

AnonymBruker
Skrevet

Norsk på videregående har eksamen i morgen. Ikke om noen uker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men norskeksamen i 10. er vel felles for hele landet, altså samme dato? Den har vært, så da er det vel vgs.

Ja, det er nok felles. Jeg visste ikke at den har vært :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...