AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #21 Del Skrevet 27. mai 2012 Trur dette har med begrepet "ære" å gjere. Var det ikkje ein skjetsj av Harald Eia, der dei pariodierte innvandrarane sine eigne forklaringar på dette? "Innvandrarane" forklarte at til lavare BNP eit land har til sterkare er ærekodeksen. Altså; ære er viktigast for dei aller aller fattigste. Kanskje fordi det er det einaste dei har så vert det så gjennomsyrande i familie og samfunn. Og hvis nokon då tråkkar på æra di, då er tusen og ein ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #22 Del Skrevet 27. mai 2012 Og land som ikkje har effektiv politistyrke (eller stabile reglar og lover)har ein tendens til å vere meir av typen "vi ordner opp sjølv". Og dersom dei då flyttar til å Noreg tar dei kanskje med seg politiskepsisen og skal ordne opp sjølve her også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #23 Del Skrevet 27. mai 2012 Generelt sett så er mennesker fra midtøsten mye mer selvhøytidlig og såre på kommentarer enn det vi er. Jeg vet hva jeg snakker om da jeg er samboer med en derifra. Det gjelder ikke bare religionen. Det gjelder slekt, kultur mm. Jeg kjenner til mange eksempler på det. Kan nevne 2. Min samboer var med i ett hevnoppgjør for flere år tilbake i tid. Resultatet av det var en person døde. De hadde nasjonaliteter som Afganere, Kurdere og Pakistanere. En annen bekjendt av meg knivstakk en klassekammerat fra samme nasjonalitet pga. at han sa at han skulle "ræva-knulle" mora hans. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger min samboer har kalt meg norske hore i krangelens hete....jeg har da ikke drept eller knivstukket han av den grunn. En annen ting som kan nevnes er også dette Dale-drapet for noen måneder tilbake.....de dro jo mannsterke til Stavanger for å hevne seg....dette er ikke normalt i vår kultur. Så jeg støtter opp om at folk fra midtøsten er meget hårsåre ovenfor kritikk og kommentarer. Skal ikke mye til før vi nordmenn blir kalt rassister! Lar du din utenlandske samboer kalle deg for "norske hore? Har du ikke selvrespekt, jente? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #24 Del Skrevet 27. mai 2012 Tenker på på det han har kalt meg da? I så tilfelle så er det selvsagt ikke greit, men så er vi litt "løskjefta" begge to da. Om det er dette med volden i gjengoppgjør du har i tankene så er det ikke slik lengre. Han er ikke noe med på det, men blir ofte kontaktet av venner på tlf med spørsmål om å bli med på slike ting. Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg når det gjelder om hvordan jeg klarer å leve sammen med en slik person, det er mange utfordringer, samtidig som mange gleder. Jeg føler at de er veldig følelsesmennesker,- på godt å vondt. Vi har vel ikke flere problemer enn andre forhold, men bare annerledes problemer. Men jeg elsker han, og han elsker meg Selv om du er sammen med en som er kriminell og tilhører et kriminelt miljø, betyr det ikke at alle innvandrere er kriminelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 27. mai 2012 #25 Del Skrevet 27. mai 2012 Fordi de fleste mennesker fra midtøsten lar seg ikke bli tråkket på av andre mennesker, og det er kanskje grunnen til at vi ser på nordmenn som "pyser". Ikke misforstå, jeg er veldig glad i holdningene til etnisk norske mennesker, men blir samtidig irritert over at de etnisk norske skal tåle så mye. Her er det ikke lov å vise aggresjon, det er ikke lov å være sur eller kjefte. Foreldrene mine er fra midtøsten, jeg hadde tålt det hvis noen hadde fornærmet mitt religion, for folk skal ha forskjellige meninger. Men hvis noen hadde fornærmet min familie, eller meg personlig, ja da klikker det for meg. Jeg var også kjent som en veldig hissig jente i ungdomskolen, kun fordi jeg skremte mobbere en dag for nok var nok, etter den dagen har de ikke sagt et ord til meg. Det er faktisk lov å sette grenser, de kan ikke tåle alt her i verden. Alt kan ikke løses ved rolig kommunikasjon (det har jeg prøvd), men samtidig så trenger vi ikke å angripe mennesker heller. Det må være en mellomting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #26 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvis man sier noe negativt om islam og de som kommer fra midtøsten, så får vi høre det. Om noen sier noe negativt om nordmenn, så må vi finne oss i det. Hvorfor er det slik? Herregud, er det mulig å være så korttenkt og uten vidsyn? Hvis HVEM sier noe om HVA? Og fra HVEM får vi høre det? Og finner vi oss i det? Tenk å være så ignorant at man skjærer en hel verdensdel over en kam da! Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #27 Del Skrevet 27. mai 2012 Personer fra Midtøsten er like bra som oss nordmenn. Det er derfor det er krig og konflikter i muslimske land, mens det er lite av dette i Norge. Det er helt tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 27. mai 2012 #28 Del Skrevet 27. mai 2012 Herregud, er det mulig å være så korttenkt og uten vidsyn? Hvis HVEM sier noe om HVA? Og fra HVEM får vi høre det? Og finner vi oss i det? Tenk å være så ignorant at man skjærer en hel verdensdel over en kam da! Huff. Midtøsten er ikke en verdensdel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 27. mai 2012 #29 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg er ikke overbevist om at det er slik, men hvis vi for diskusjonens skyld skulle anta at det er tilfelle, finnes det jo mange mulige forklaringer. Den ene er de generelt er mer religiøse enn nordeuropeere, og religiøse mennesker er nesten per definisjon raskere til å forlange "respekt for troen" enn de er til å diskutere rasjonelt. Utdanning kan også spille en rolle her. Det er en mulighet for at de innerst inne vet at enkelte av reglene de har forpliktet seg til å følge strengt tatt er litt...teite. Det er lett å bli sur når man vet man tar feil. Dette problemet kan også forverres når nordmenn faktisk gir islam den respekten som forlanges, fremfor å konfrontere den med det faktum at mange av skikkene er vanskelig forenlige med et vestlig menneskesyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #30 Del Skrevet 27. mai 2012 Dette problemet kan også forverres når nordmenn faktisk gir islam den respekten som forlanges, fremfor å konfrontere den med det faktum at mange av skikkene er vanskelig forenlige med et vestlig menneskesyn. This! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #31 Del Skrevet 27. mai 2012 Fordi de fleste mennesker fra midtøsten lar seg ikke bli tråkket på av andre mennesker, og det er kanskje grunnen til at vi ser på nordmenn som "pyser". Ikke misforstå, jeg er veldig glad i holdningene til etnisk norske mennesker, men blir samtidig irritert over at de etnisk norske skal tåle så mye. Her er det ikke lov å vise aggresjon, det er ikke lov å være sur eller kjefte. Foreldrene mine er fra midtøsten, jeg hadde tålt det hvis noen hadde fornærmet mitt religion, for folk skal ha forskjellige meninger. Men hvis noen hadde fornærmet min familie, eller meg personlig, ja da klikker det for meg. Jeg var også kjent som en veldig hissig jente i ungdomskolen, kun fordi jeg skremte mobbere en dag for nok var nok, etter den dagen har de ikke sagt et ord til meg. Det er faktisk lov å sette grenser, de kan ikke tåle alt her i verden. Alt kan ikke løses ved rolig kommunikasjon (det har jeg prøvd), men samtidig så trenger vi ikke å angripe mennesker heller. Det må være en mellomting. Dette er jo nettopp grunnen til at det er fred i Norge og krig og elendighet i de muslimske landene. Vold løser fint lite. Men det er klart, jeg syntes nordmenn burde gå sammen i gjenger slik innvandrerne gjør og terrorisere dem på samme måte som de terroriserer oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 27. mai 2012 #32 Del Skrevet 27. mai 2012 Nordmenn gjør jo allerede det. Gjengvold og generell kriminalitet er et tegn på fattigdom og lav sosial status, og har lite å gjøre med etnisitet isolert sett. Det er ikke mange høyt utdannede mennesker av utenlandsk opprinnelse som reker rundt med en gjeng med fettere med slåsshansker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 27. mai 2012 #33 Del Skrevet 27. mai 2012 Dette er jo nettopp grunnen til at det er fred i Norge og krig og elendighet i de muslimske landene. Vold løser fint lite. Men det er klart, jeg syntes nordmenn burde gå sammen i gjenger slik innvandrerne gjør og terrorisere dem på samme måte som de terroriserer oss. Hvilken del av innlegget mitt var det du misforsto egentlig? Jeg sier jo klart at vi ikke kan angripe folk, men det er greit å stå opp for seg selv og ikke bare sitte der stille mens andre slenger fra seg dritt til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eriks Skrevet 27. mai 2012 #34 Del Skrevet 27. mai 2012 Min bestekompis er fra bagdad, og han er verken selvhøytidelig eller sår. Hvorfor er det slik at noen drar alle mennesker under en kam? hvorfor er det slik??!!! Du generaliserer like mye når du motbeviser påstanden på bakgrunn av at bestekameraten din ikke er sånn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #35 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg mener iallfall at skal de komme hit, må de tilpasse seg det norske samfunnet. De må gjerne ha sin religion og skikker, men de må følge norske lover - om ikke, så får de dra hjem igjen. Mine døtre skal få gå ifred helt fritt i et trygt land. Kanskje noen burde sette hardt mot hardt mot de som kommer hit? Følg relgene våre, og om ikke så er det rett ut av landet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 27. mai 2012 #36 Del Skrevet 27. mai 2012 Fordi dere kultur handler om selvrespekt imotsetning til vår. Underlig utsagn, hva legger du selv i uttrykket "ære"? For min del legger jeg min ære i å prøve å være et godt menneske, en god venn og en samfunnsnyttig borger. Jeg tror æresbegrepet er svært forskjellig i norsk kultur og kulturer fra midtøsten. Selvrespekt? Mener du folk fra midtøsten har mer selvrespekt enn nordmenn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 27. mai 2012 #37 Del Skrevet 27. mai 2012 Fordi de fleste mennesker fra midtøsten lar seg ikke bli tråkket på av andre mennesker, og det er kanskje grunnen til at vi ser på nordmenn som "pyser". Ikke misforstå, jeg er veldig glad i holdningene til etnisk norske mennesker, men blir samtidig irritert over at de etnisk norske skal tåle så mye. Her er det ikke lov å vise aggresjon, det er ikke lov å være sur eller kjefte. Foreldrene mine er fra midtøsten, jeg hadde tålt det hvis noen hadde fornærmet mitt religion, for folk skal ha forskjellige meninger. Men hvis noen hadde fornærmet min familie, eller meg personlig, ja da klikker det for meg. Jeg var også kjent som en veldig hissig jente i ungdomskolen, kun fordi jeg skremte mobbere en dag for nok var nok, etter den dagen har de ikke sagt et ord til meg. Det er faktisk lov å sette grenser, de kan ikke tåle alt her i verden. Alt kan ikke løses ved rolig kommunikasjon (det har jeg prøvd), men samtidig så trenger vi ikke å angripe mennesker heller. Det må være en mellomting. Det har jo ikke mye med ære og selvfølelse og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 27. mai 2012 #38 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvis man sier noe negativt om islam og de som kommer fra midtøsten, så får vi høre det. Om noen sier noe negativt om nordmenn, så må vi finne oss i det. Hvorfor er det slik? Fordi nordmenn er fredelige av natur mens araberne er aggresive av natur. Arabisk kultur er en ubrukelig kultur. Kveld den nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 27. mai 2012 #39 Del Skrevet 27. mai 2012 Underlig utsagn, hva legger du selv i uttrykket "ære"? For min del legger jeg min ære i å prøve å være et godt menneske, en god venn og en samfunnsnyttig borger. Jeg tror æresbegrepet er svært forskjellig i norsk kultur og kulturer fra midtøsten. Selvrespekt? Mener du folk fra midtøsten har mer selvrespekt enn nordmenn? Folk fra midtøsten har null respekt for kvinner, demokrati eller menneskeverdet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 27. mai 2012 #40 Del Skrevet 27. mai 2012 Noe jeg er uendelig glad for. Men, når antidemokratiske og kvinnefiendtlige idioter kommer her og krever og krever og slenger dritt, da er det slutt på min tolmodighet. Steng grensene for ALLE ikke-vestlige! Forby familiegjennforening! Og kast en hver innvandrer som begår ulovligheter på hue og ræva ut. Jeg driter en lang i om de møtes med tortur og dødsstraff i andre enden! Hvorfor? fordi jeg er pisse dritt lei av uskolærte søppelskaller skal komme hit og pisse på vårt demokrati og true de frie kvinner her i landet. Jeg vil ikke se pakket, høre pakket eller ta imot pakket. Hva med ikke-vestlige innvandrere som virkelig trenger hjelp. Som er fredelig, skal vi ikke hjelpe de? Eller handler dette kun om nasjonalitet, men du bare bruker "kvinnefiendtligheten" dems som unnskyldning for å hate de? Du må huske at ikke alle fra midtøsten er antidemokratiske, det er jo en grunn til at mange kommer hit. Forresten så er jeg også imot mennesker som er antidemokratiske og kvinnefiendtlige, men jeg ikke bare i mot antidemokratiske innvandrere, jeg er i mot alle mennesker med slike holdninger. Det ser ut til at du bare ser den feilen hos mennesker som har en helt annen nasjonalitet enn deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå