Gå til innhold

Hvorfor er de fra mitdøsten så selvhøytidelige og såre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man sier noe negativt om islam og de som kommer fra midtøsten, så får vi høre det.

Om noen sier noe negativt om nordmenn, så må vi finne oss i det.

Hvorfor er det slik?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det handler om stolthet. Man er stolt av hvor man kommer fra. Snakker noen dritt om nordmenn og Norge flyr jeg i flint i alle fall..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det slik?

På meg virker det slik. Det gjelder vel mest de reiligiøse mennene, egnetlig. Syns religion i seg selv er slitsom, uansett hvilken det måtte være.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at saklig kritikk må man akseptere, usakligheter trenger man ikke akseptere (for sin egen del like greit å ignorere). Det gjelder selvfølgelig begge alle veier.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det handler om stolthet. Man er stolt av hvor man kommer fra. Snakker noen dritt om nordmenn og Norge flyr jeg i flint i alle fall..

Det er bare det at jeg hører noen kaller alle jenter og kvinner i Norge for horer. Men det er vi jo ikke. Jeg har iallfall ikke prostituert meg, og kjenner ingen som har gjort det heller.

Jeg skjønne ikke hvorfor de ser ned på oss fordi vi lever så fritt?

Vi har alltid levd sånn...

Da besteforeldrene mine var unge, gikk de på dans, og det var vanlig å møte noen på denne måten. De unge fløy ute om sommernettene, og alt var ganske så idyllisk.

Slik var det også da mine foreldre var unge.

Slik er det nå også, men det blir kulturkollisjon med andre kulturer.

De forstår vel ikke vår måte å leve på - selv om vi gjør som vi vil, har vi jo verdighet, så vi gjør jo ikke alt vi vil bare fordi vi kan.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at saklig kritikk må man akseptere, usakligheter trenger man ikke akseptere (for sin egen del like greit å ignorere). Det gjelder selvfølgelig begge alle veier.

Så er det hvordan man håndterer usakligheter da.

Hvem har lettest for å klikke i vinkel for bagateller? Tror du vet svaret, men kommer sikkert til å late som at folk fra muslimske land er like balanserte og rolige som nordmenn

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en stund siden så ble det opprettet en tråd her inne som gjekk ut på at noen syntes Norge var et litt tafatt og traust land, tråden gjekk over mange sider til slutt og der var det jaggu snakk om nordmenn som gjekk bananas og klikket i vinkel ”kommer du her å snakker dritt om landet mitt, ja men så flytt da vel, ta deg en tur til et annet land”

Fy faen så lite takknemlig du er, vi har det så bra her så du må bare se å dra deg til et annet land om du føler det er så mye bedre” Gjerne med cap lock skriking med flere utropstegn bak..

Og det var ikke mye til kritikk heller, bare at Norge generelt var et traust land, men svarene ts fikk var svar fra folk som gjekk helt bananas, enda ts selv var norsk og egentlig bare gjorde et lite dyp dykk i den norske kulturen så var det ikke så mye rolig og behersket over kritikk over eget land og kultur (tror tråden lå under skråblikk for et par kanskje 6 måneder siden, gidder ikke lette den frem).

Men dette med religion kan jeg være enig med, men ta gjerne et kjapt søk på f.eks kristent samlingsparti eller andre ekstreme kristne organisasjoner og du finner mye obskøne greier, som det og finnes mye av i muslimske tro samfunn, på slike kristne nettsamfunn florerer det og av innlegg som ville fått den vanlige ola å kari nordmann til å bli like forundret og sjokkert over kristne mennesker som muslimske.

Nå er ikke jeg noe ”for” innvandring men jeg sier bare at det er lov å ta litt av brodden for kjensfolk, det er ikke så hakkende gale som denne tråden vil ha det til.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det skyldes mindreverdighetskomplekser. I tillegg har ikke de fra midt-østen noen demokratisk tradisjon, men er opptatt av "ære" istedet. Og i denne "æren" er det viktig å svare med voldsomt raseri.

Mitt inntrykk er at om man sier noe som helst negativt om profeten, så blir man automatisk beskyldt for å være både usaklig og langt verre ting. Kritikk av profeten tåles bare ikke. Uansett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det slik?

Fordi dere kultur handler om selvrespekt imotsetning til vår.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi dere kultur handler om selvrespekt imotsetning til vår.

Hæ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestekompis er fra bagdad, og han er verken selvhøytidelig eller sår. Hvorfor er det slik at noen drar alle mennesker under en kam? hvorfor er det slik??!!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min bestekompis er fra bagdad, og han er verken selvhøytidelig eller sår. Hvorfor er det slik at noen drar alle mennesker under en kam? hvorfor er det slik??!!!

Selvom typen din er fra Bagdad så vil nok også han innrømme at man i Bagdad har en helt annen mentalitet til kritikk og ære enn man har i Norge.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt sett så er mennesker fra midtøsten mye mer selvhøytidlig og såre på kommentarer enn det vi er. Jeg vet hva jeg snakker om da jeg er samboer med en derifra. Det gjelder ikke bare religionen. Det gjelder slekt, kultur mm. Jeg kjenner til mange eksempler på det. Kan nevne 2. Min samboer var med i ett hevnoppgjør for flere år tilbake i tid. Resultatet av det var en person døde. De hadde nasjonaliteter som Afganere, Kurdere og Pakistanere. En annen bekjendt av meg knivstakk en klassekammerat fra samme nasjonalitet pga. at han sa at han skulle "ræva-knulle" mora hans. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger min samboer har kalt meg norske hore i krangelens hete....jeg har da ikke drept eller knivstukket han av den grunn.

En annen ting som kan nevnes er også dette Dale-drapet for noen måneder tilbake.....de dro jo mannsterke til Stavanger for å hevne seg....dette er ikke normalt i vår kultur.

Så jeg støtter opp om at folk fra midtøsten er meget hårsåre ovenfor kritikk og kommentarer. Skal ikke mye til før vi nordmenn blir kalt rassister!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt sett så er mennesker fra midtøsten mye mer selvhøytidlig og såre på kommentarer enn det vi er. Jeg vet hva jeg snakker om da jeg er samboer med en derifra. Det gjelder ikke bare religionen. Det gjelder slekt, kultur mm. Jeg kjenner til mange eksempler på det. Kan nevne 2. Min samboer var med i ett hevnoppgjør for flere år tilbake i tid. Resultatet av det var en person døde. De hadde nasjonaliteter som Afganere, Kurdere og Pakistanere. En annen bekjendt av meg knivstakk en klassekammerat fra samme nasjonalitet pga. at han sa at han skulle "ræva-knulle" mora hans. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger min samboer har kalt meg norske hore i krangelens hete....jeg har da ikke drept eller knivstukket han av den grunn.

En annen ting som kan nevnes er også dette Dale-drapet for noen måneder tilbake.....de dro jo mannsterke til Stavanger for å hevne seg....dette er ikke normalt i vår kultur.

Så jeg støtter opp om at folk fra midtøsten er meget hårsåre ovenfor kritikk og kommentarer. Skal ikke mye til før vi nordmenn blir kalt rassister!

Hvordan klarer du å leve sammen med en sånn person?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan klarer du å leve sammen med en sånn person?

Tenker på på det han har kalt meg da? I så tilfelle så er det selvsagt ikke greit, men så er vi litt "løskjefta" begge to da. Om det er dette med volden i gjengoppgjør du har i tankene så er det ikke slik lengre. Han er ikke noe med på det, men blir ofte kontaktet av venner på tlf med spørsmål om å bli med på slike ting.

Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg når det gjelder om hvordan jeg klarer å leve sammen med en slik person, det er mange utfordringer, samtidig som mange gleder. Jeg føler at de er veldig følelsesmennesker,- på godt å vondt. Vi har vel ikke flere problemer enn andre forhold, men bare annerledes problemer. Men jeg elsker han, og han elsker meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man sier noe negativt om islam og de som kommer fra midtøsten, så får vi høre det.

Om noen sier noe negativt om nordmenn, så må vi finne oss i det.

Hvorfor er det slik?

Jeg syntes spørsmålstillingen din viser at vi nordmenn er like såre.

Historisk sett så har det med snu det andre kinnet til som er en del av kristen kultur, kontra øye for øye som er en del av muslimsk og jødisk kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det hvordan man håndterer usakligheter da.

Hvem har lettest for å klikke i vinkel for bagateller? Tror du vet svaret, men kommer sikkert til å late som at folk fra muslimske land er like balanserte og rolige som nordmenn

Tror du overså mitt innlegg nr 3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert mange andre faktorer også, men siden Midt-Østen er en såpass betent region og har vært det lenge tror jeg noe av svaret ligger i at personer derfra blir sett på som representanter for alt som skjer der. Det er ganske heftig å ta med seg inn i et førsteinntrykk og være representant for og da synes jeg det er forståelig at man blir litt sår. Litt som tyskerne i årene etter andre verdenskrig kollektivt ble tatt til inntekt for nazistenes grusomheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...