Mrs. B Skrevet 27. mai 2002 #1 Skrevet 27. mai 2002 Sløret mitt kom "flatpakket" og umontert. Imorgen skal jeg til prøvetime til frisøren og til den tid skulle jeg egentlig laget en sånn "rynketråd" igjennom sløret slik at frisøren kunne se hvordan det ble i håret mitt. Sløret mitt er 2.5m langt i tyll, med en smal satinkant. Det er rundt/ovalt. Jeg vil gjerne at sløret skal være i ett lag og henge nokså rett ned bak hodet. Trenger jeg egentlig da å lage en slik rynketråd... jeg vil jo ikke ha sånne rynker.. Synes det er finere om sløret liksom festes "rundt" håret bak på hodet.. hvis dere skjønner hva jeg mener.. litt som Mette-Marit kanskje... Skal jeg derimot ha rynketråd, må jeg vel klippe litt av sløret for å unngå å få et lite ekstra lag... hmmm... vanskelig å forklare... er det ikke sånn at tyll ikke revner selv om man klipper i det?! Dette ble langt og rart, men håper noen skjønner tankegangen min.. 12
HMSP Skrevet 27. mai 2002 #2 Skrevet 27. mai 2002 Hvis du kan godta en liten "kant" øverst er det ikke vanskelig. Tråkle tråd ca et par cm inn, når du så skal feste sløret: - hold sløret med denne oppover. - vipp inn mot håret - fest. Forsto du? Spør gjerne. Klem 12
Mrs. B Skrevet 27. mai 2002 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2002 Ja.. tror det er sånn jeg ser for meg at det må gjøres.. jeg må liksom brette for å få en rett kant og så tråkle der.. men om jeg ikke vil ha denne lille "flappen" som kommer da.. kan jeg ikke klippe den av? Mener brudesalongen sa jeg kunne klippe i sløret, men så er jeg litt redd for å gjøre feil da.. 12
HMSP Skrevet 27. mai 2002 #4 Skrevet 27. mai 2002 Jo, du kan klippe, men jeg ville også vært redd for det. Kan du ikke brette den inn så du får en smal kant. Så synes den ikke? Skulle gjerne ha kommet og hjulpet deg nå Klem12
Mrs. B Skrevet 27. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2002 Takk for svar ihvertfall. Jeg får se litt mer på det ikveld.. I verste fall får jeg ta det med til frisøren sånn det er.. mente hun sa sist at hun kunne hjelpe meg om det ble vanskelig.. men det hadde jo vært greit å ha det i orden da. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå