Gå til innhold

Hjelp meg i gang igjen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I jakten på bikiniformen starta jeg med en vekt reduksjon etter jul. Lang historie kort:

Jeg er 170, starta på 77-78 kg, og nådde 70kg i mai før motivasjonen min plutselig fordufta fullstendig! Jeg er dritt lei alle "slanke alternativene" jeg har brukt for å erstatte snop: gele av funlight og gelatin, eldorado sjokopudding, gulrot og agurk i tatziki, cherrytomater, frukt og vaniljekesam... ugh, bare tanken gjør meg kvalm!

Men jeg vil ikke måtte begynne å bygge opp kondisen på nytt igjen bare fordi jeg ikke kommer meg på trening! :tristbla: Nå har jeg liksom et grunnlag!

Jeg har imidlertid klart å holde vekta på 70 kg, men målet var egentlig 65kg før sommeren.

Hjelp:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får motivasjon av å se bilder av trente kropper. Kanskje det kan være noe for deg også? www.weheartit.com har bilder av alt mulig, skriv inn feks "fitness" og jeg regner med at motivasjonen kommer snikende :)

Og: du har vært flink!

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en pause på en uke hjelper? Der du spiser det du har lyst på og ikke trener noe særlig. Kanskje bare går tur eller noe. Når uka nærmer seg slutten så ser du på treningsprogrammet ditt og ser om det finnes alternativer som du kunne tenke deg å prøve ut. Litt vanskelig å komme med eksempel når jeg ikke vet hvordan du trener. Men så gjør du det samme med maten. Prøv ut nye oppskrifter som er sunne eller en annen måte å spise på, f.eks. lavkarbo, periodisk faste eller biorytme.

Skrevet

Jeg blir gira av å lese om trening :) abonnerte en stund på iForm etter å ha lest gjennom alle bladene til ei venninne.

Det høres jo ut som du trenger å gjøre noe nytt. Fellestimer på treningssenteret kanskje? Ta med venner på fjelltur?

Gjest alille
Skrevet

Slankealternativer for snop skjønner jeg godt at du er lei av. Hva med å kutte ut alternativene, og heller spise snop litt sjeldnere, f.eks hver andre uke, eller hver uke for den saks skyld hvis du greier å begrense deg litt?

Det er hvertfall det jeg har gjort. Slankealternativer til snop ville bare sørget for at jeg ville hatt søtsug hele tiden, så for min egen del måtte jeg bare kutte ut sånt i hverdagen.

Og ikke tenk at du aldri skal unne deg snop, da får du hvertfall lyst på det.

I et sunt kosthold er det faktisk rom for alt, men i begrensede mengder. Sørg allerede nå for at kostholdet du skaper er et kosthold du kan holde over tid, med rom for utskeielser.

Og har du ingen andre måter du kan trene på en periode? Jogge ute, svømme, gå turer, danse, trene med en venn?

Lag deg gjerne en loggbok/treningsdagbog på nett, for eksempel på fitnessbloggen.no, der er det lett å hente motivasjon fra andre. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får motivasjon av å se bilder av trente kropper. Kanskje det kan være noe for deg også? www.weheartit.com har bilder av alt mulig, skriv inn feks "fitness" og jeg regner med at motivasjonen kommer snikende :)

Og: du har vært flink!

Jeg gjorde det når jeg starta, men det er akkurat som om jeg har blitt immun eller noe, for nå blir jeg bare deppa :fnise:

Takk for skryt btw^^,

Kanskje en pause på en uke hjelper? Der du spiser det du har lyst på og ikke trener noe særlig. Kanskje bare går tur eller noe. Når uka nærmer seg slutten så ser du på treningsprogrammet ditt og ser om det finnes alternativer som du kunne tenke deg å prøve ut. Litt vanskelig å komme med eksempel når jeg ikke vet hvordan du trener. Men så gjør du det samme med maten. Prøv ut nye oppskrifter som er sunne eller en annen måte å spise på, f.eks. lavkarbo, periodisk faste eller biorytme.

Har hatt "pause" eller motivasjonssvikt i noen uker nå, og jeg har spist nesten alt jeg hadde lyst på(så hvorfor jeg holder vekta er jeg ikke sikker på:P). Og tur går jeg noen ganger i uka, men blir aldri noe mer trening utover det:\

Jeg trener hjemme, har noen favoritt videoer på fitnessblender.com, et hoppetau og håndvekter, ellers jogger jeg ute. Så gikk i kardio, intervall og styrke.

Prøver å finne nye oppskrifter men jeg er en omvandrende katastrofe på kjøkkenet, så jeg gjør det litt vanskelig for meg selv egentlig. Men sånne dietter av ymse slag er ikke aktuelt.

Jeg blir gira av å lese om trening :) abonnerte en stund på iForm etter å ha lest gjennom alle bladene til ei venninne.

Det høres jo ut som du trenger å gjøre noe nytt. Fellestimer på treningssenteret kanskje? Ta med venner på fjelltur?

Prøver å ta turen innom trening.no og fintessbloggen.no, men...ja:\

Jeg trener ikke på senter så kanke prøve fellestimer heller... Og jeg er nyinnflytta til en ny by så kjenner ikke en sjel å ta med på tur.

Jeg er vanskelig. Jeg vet.

Skrevet

Bare gi en lyd om du er i bergensområdet så kan du bli med meg og hunden på tur ;)

Du har jo vært veldig flink hittil så du kan ikke gi opp nå! :)

Skrevet

TS, da utfordrer jeg deg til tre treningsøkter neste uke :D

AnonymBruker
Skrevet

Bare gi en lyd om du er i bergensområdet så kan du bli med meg og hunden på tur ;)

Du har jo vært veldig flink hittil så du kan ikke gi opp nå! :)

Er dessverre i andre enden av landet:P Huff jeg skulle hatt en hund som ikke ville gitt meg fred før jeg gikk tur med den :fnise:

TS, da utfordrer jeg deg til tre treningsøkter neste uke :D

Ja, du er nå optimistisk, haha:P Sitter her å leser om finværet alle har, mens jeg har regn og sur vind. Bra for motivasjonen gitt:P

Skrevet

bodyrock.tv

Gjest _La Femme
Skrevet

Først og fremst; motivasjon kan virke så langt unna noen ganger.

no_motivation.jpg

Men som regel trenger man bare å skaffe seg et mål å strebe etter, så dukker motivasjonen så raskt opp igjen.

perfect-body-106205-500-567_2.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Å strebe etter andres kropper er ikke akkurat sunt.

Jeg er inne i den samme perioden som deg ts. Prøv noe ny trening, selv har jeg begynt å sykler mer og tar enkle styrkeøvelser nå og da. Det er også lov å ta seg en uke eller to pause fra både trening og mat. Når det kommer til mat så bare vær åpen for å prøve noe nytt, selv spiser jeg ost på kjeks med litt frukt når jeg skal kose meg litt, blir som regel ikke mer enn 4-5stk og det er ikke så ille som en bøtte med iskrem liksom. Prøv å kutte ut slankealternativer og innfør lørdagsgodtet istedet. Jeg spiser sikkert slankealternativ en gang i måneden når jeg har en hunger som er så kraftig at jeg går løs på kjøkkenskapene og kunne bakt en kake for å tilfredsstille den. :gjeiper:

Utover det er det om å gjøre å sparke seg i rævva, man vet man vil og da kan man!

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor spiser du søte ting så ofte?

Hvorfor har du lagt deg en vane der du må ha "snacks erstatning" ofte?

Hva med å spise sunne måltider og lage ting man faktisk liker, og heller spise mindre mengder?

Vet du hvorfor du er lei av all "snackserstatningen" din? Det er fordi du vet hva du går glipp av nå som du ikke kan spise ditten eller datten - og det er dette du sørger over. Du har ikke gjort noen livsstilsendring - du har sagt til deg selv at du er på en midlertidig diett.

Ikke klarer du å se hva slags flotte resultat du har oppnådd heller - bare at du har 5 kg igjen.

Vi er i sesongen for frukt og bær, masse gode grønnsaker og det skulle være fullt mulig å variere stort på varianter av grønnsaker med/uten dip, smothie med bær, grøt med frukt etc.

Katastrofer på kjøkkenet er det vel noen som har fortalt deg at du er. Uansett så klarer vel du å følge enkle oppskrifter? Matprat har mange oppskrifter - anbefaler virkelig å utfordre deg selv til å prøve noe nytt.

Jeg utfordrer deg også: i tillegg til 3 treningsøkter neste uke, hva med å prøve ut 2 nye matretter? ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, du er nå optimistisk, haha:P Sitter her å leser om finværet alle har, mens jeg har regn og sur vind. Bra for motivasjonen gitt:P

Vær er ingen unnskyldning.

Hvis du trener tre ganger skal jeg gjøre det samme. How about it? Flere som er med? Siden vi ikke kan gå tur/trene i fellesskap så kan vi i det minste sparke hverandre i rævva og motivere hverandre og rapportere tilbake her.

Skrevet

Du må finne en annen type motivasjon. Motivasjonen din kommer utenfra - du vil veie 65 kg og bryr deg ikke om hvordan du kommer deg dit. Hvordan har du tenkt å holde ut når du vel har kommet deg til 65 kg? Du må finne en livsstil du trives med. Prøv å finne en annen type motivasjon, en der trening og bra kosthold i seg selv har mening, ikke bare vekttap. Begynn med en sport fordi det er morsomt. Kom i bedre form fordi det er lettere å skynde seg til t-bana eller gå opp trappa. Tren fordi det er godt å få ekstra energi. Tren styrke fordi det er så godt å ha fungerende knær og hofter. Spis bær fordi det er godt, i stedet for potetflak som har badet i olje.

Og de dagene du ikke gidder å trene: Det er da du virkelig skal trene. Bare ta på deg treningstøy uten å tenke så mye og kom deg ut. Du føler deg så mye bedre etterpå.

Og en dag i uka spiser du det du har lyst på.

Gjest *Maja*
Skrevet

Å finne motiavsjon kan være utfordrende nettopp fordi det er så lett å begynne å sammenligne deg selv med andre.

Det første du må gjøre er å akseptere deg selv. Når du klarer det så skal motivasjonen være: Hvordan kan jeg bli den beste utgaven av meg selv?

For min del har det vært en motivasjon å se på bilder av veltrente kropper uten å sammenligne meg selv med bildene, men hente inspirajon i forhold til at disse flotte damene har jobbet hardt for å få en kropp de trives i; Og det ønsker jeg for meg selv.

Jeg hadde som mål å få kroppen jeg ønsket meg innen jeg fylte 30. Det er 2 år siden. Jeg satte et langsiktelig og oppnåelig mål: ikke å miste så og så mange kilo, men legge om livsstilen fra en kjederøyker som røykte 30 sigg om dagen og som kun satt på ræven, til å stumpe røyken, investere i en mølle og til i dag løpe 4-5 mil i uka og praktisere yoga.

Finn den indre drivkraften i deg selv! Hva ønsker du for deg selv, for kroppen og helsen din i fremtiden?

AnonymBruker
Skrevet

Test ut noe ny hjemmetrening. F.eks. Bodyrock. Jeg hadde en annen også som jeg brukte før, men husker pokker ikke hva den heter!

AnonymBruker
Skrevet

Ministry of sound - Pump it up! Om jeg ikke husker helt feil så er det litt aerobic, noe boksing og så styrkeøkt hvertfall på magen til slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spiser du søte ting så ofte?

Hvorfor har du lagt deg en vane der du må ha "snacks erstatning" ofte?

Hva med å spise sunne måltider og lage ting man faktisk liker, og heller spise mindre mengder?

Spiser ikke søte ting ofte, så er ingen vane, spiser bare sånt i helgene:) Og da prøvde jeg med disse magrere alternativene for å spare litt kalorier, og det var godt, har bare spist for mye av det over tid.

Og seff spiser jeg sunne ting jeg liker, spiser da ikke ting jeg IKKE liker:P Virker kontra-produktivt:P Mengdene er en anna sak.

Vet du hvorfor du er lei av all "snackserstatningen" din? Det er fordi du vet hva du går glipp av nå som du ikke kan spise ditten eller datten - og det er dette du sørger over. Du har ikke gjort noen livsstilsendring - du har sagt til deg selv at du er på en midlertidig diett.

Er lei fordi jeg har spist mye av det over tid. Man blir nå lei alt om man spiser for mye av det, om det så er livretten:P

Ikke klarer du å se hva slags flotte resultat du har oppnådd heller - bare at du har 5 kg igjen.

Er enig der, tror noe muligens ligger i at jeg ikke kan se forskjell i speilet eller føle forskjell på klærne, så tallene på vekta og målebåndet er mindre, men jeg ser det samme i speilet:\

Katastrofer på kjøkkenet er det vel noen som har fortalt deg at du er. Uansett så klarer vel du å følge enkle oppskrifter? Matprat har mange oppskrifter - anbefaler virkelig å utfordre deg selv til å prøve noe nytt.

Jeg utfordrer deg også: i tillegg til 3 treningsøkter neste uke, hva med å prøve ut 2 nye matretter? ;)

Nei, at jeg er uoppfinnsom og klønete på kjøkkenet har med oppveksten å gjøre(lang historie), så når jeg skal finne nye oppskrifter ender jeg ofte opp med at jeg ikke vet hva halvparten av alt i ingredienslista er for noe, så når jeg prøver nye oppskrifter er de ofte ganske like hverandre>_< Kanskje jeg skulle hatt et matlaginskurs.

Vær er ingen unnskyldning.

Hvis du trener tre ganger skal jeg gjøre det samme. How about it? Flere som er med? Siden vi ikke kan gå tur/trene i fellesskap så kan vi i det minste sparke hverandre i rævva og motivere hverandre og rapportere tilbake her.

Rettelse: det snør:P

Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær heter det vel. Og jeg har dårlige klær :fnise:

Du må finne en annen type motivasjon. Motivasjonen din kommer utenfra - du vil veie 65 kg og bryr deg ikke om hvordan du kommer deg dit. Hvordan har du tenkt å holde ut når du vel har kommet deg til 65 kg? Du må finne en livsstil du trives med. Prøv å finne en annen type motivasjon, en der trening og bra kosthold i seg selv har mening, ikke bare vekttap. Begynn med en sport fordi det er morsomt. Kom i bedre form fordi det er lettere å skynde seg til t-bana eller gå opp trappa. Tren fordi det er godt å få ekstra energi. Tren styrke fordi det er så godt å ha fungerende knær og hofter. Spis bær fordi det er godt, i stedet for potetflak som har badet i olje.

Og de dagene du ikke gidder å trene: Det er da du virkelig skal trene. Bare ta på deg treningstøy uten å tenke så mye og kom deg ut. Du føler deg så mye bedre etterpå.

Og en dag i uka spiser du det du har lyst på.

Seff bryr jeg meg om åssen jeg kommer dit! Skal jo ikke på en 4 ukers suppekur og rase ned 10 kilo for så å gå opp igjen, det gidder jeg ikke:P Skal jeg først ned i vekt skal jeg nå jaggu holde meg der. Gjort det før og skal gjøre det igjen!:)

Har dessverre ikke så mye mulighet til å prøve nye former for trening da, er så blakk at jeg må klare meg med det utstyret jeg har og det jeg kan gjøre ute. Begrenser mulighetene litt men får så være. Man tager vad man haver:)

Gjest Blondie65
Skrevet

Nei, at jeg er uoppfinnsom og klønete på kjøkkenet har med oppveksten å gjøre(lang historie), så når jeg skal finne nye oppskrifter ender jeg ofte opp med at jeg ikke vet hva halvparten av alt i ingredienslista er for noe, så når jeg prøver nye oppskrifter er de ofte ganske like hverandre>_< Kanskje jeg skulle hatt et matlaginskurs.

Kanskje du skal prøve å spørre? Vi kan svare vi vet du.

Rettelse: det snør:P

Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær heter det vel. Og jeg har dårlige klær :fnise:

Det har jeg og. Ergo må man trene inne. Så 3 x 30 minutter i neste uke og to nye oppskrifter. Eller tar du ikke den utfordringen? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...