Gå til innhold

Løskatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett en katt i området jeg bor i to dager på rad nå. I går var den ca. èn km. fra hvor jeg bor, og i dag var den like ved huset mitt. Det ser ut som om det er en løskatt. Har mistet deler av pelsen, på midten har den nesten ingenting. Får så vondt inni meg!

Jeg prøvde å nærme meg den litt i går, og da svatt den litt til. I dag reagerte den nærmest.

Hva bør jeg gjøre? Kan ikke ta meg av katten selv, men er det noen plass jeg kan ringe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag reagerte den nærmest ingenting*

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Har du en frivillig organisasjon i det området du bor ?

Dyrebeskyttelsen, Kattens Vern, Hus til Pus, Redd Dyra - eller en annen av samme kategori.

Hvis så da kan du få hjelp, og få satt opp/låne en fangstfelle slik at denne katten kan bli tatt til vetrinær og undersøkt.

Er det da håp for den så vil den antageligvis kunne få et nytt hjem. Er den utenfor alt håp så får den en human avslutning på sitt jordiske liv.

Alternativet er Mattilsynet, men det eneste de kan by på er kanskje å hjelpe til med å fange katten, og så en human avlivning. Det er desverre det eneste de kan gjøre.

Jeg vet akkurat det fordi min lille Frøken Fryd kom til meg via en vidundelig vetrinær i Mattilsynet. Vetrinæren hadde ikke hjerte til å avlive den lille + søsken, og tok som privatperson (og utenfor det daglige arbeid) på seg oppgaven med å finne nye hjem til dem.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor i landet du bor. De store dyreverns- og omplasseringsorganisasjonene finnes flere steder, i tillegg er det mindre frivillige organisasjoner rundt omkring.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Flott lenke, AB :klemmer:

Helt up-to-date er den kanskje ikke.... ser umiddelbart at SPCA Buskerud(Drammen) og Hjemløse Katter Løken ikke har kommet med.

Dette kun som en bitteliten oppdatering, i tilfellet det er av nytte for TS og treffer hennes/hans område :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...