Gå til innhold

Sele

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe sele til vår husky. En som kan brukes til det meste, sykling, jogging og til å dra litt vekt.

Anbefal og kom med nettsider! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Webmaster-selen fra Ruffwear er den eneste selen jeg vet om som egner seg til alt du nevner. Den har mange justeringsmuligheter og to festepunkter; ett som havner ca. mellom skulderbladene på hunden til vanlig turbruk og ett helt bakerst som kan brukes når hunden skal trekke.

Hurrta Y-selen vil ikke jeg anbefale til en hund som skal jobbe litt i selen. Til det er den alt for dårlig utformet i brystpartiet, spinkel og har festepunktet for langt frem på ryggen. I tillegg har den bare en justeringsmulighet. Nomesele/trekksele fungerer kun når hunden virkelig trekker og er ikke noe særlig på vanlig tur. Vil man ha en sele til dette bruket eller har en hund som trekker uansett, kan jeg imidlertid anbefale Non-Stop Free Motion-selen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med hooks sine seler, jeg bruker y-selen til min hund når vi jogger og sykkler og det går kjempe fint. Den er polstret med fleese så den gneger ikke noe i brystpartiet som mange andre seler bruker. De er i tilleg også veldig billig!

http://www.hooks.no/

Skrevet (endret)

Den er polstret med fleese så den gneger ikke noe i brystpartiet som mange andre seler bruker. De er i tilleg også veldig billig!

Fleece kan fungere i den varme årstiden, men når det er kaldt og/eller vått er det håpløst! Det fester seg f.eks. masse snø i det og nesten uansett temperatur smelter den i kroppsvarmen fra hunden og gjør at hunden blir gående våt i kanskje 20 minus. Og når fleece først har blitt vått tørker det sent. Fleece trekker også til seg utrolig mye skitt som man ikke uten videre blir kvitt og dermed gnager den selv om den er myk. På seler med glattere fôr faller i hvert fall skitten av igjen etter hvert som sele tørker.

Fleece på hundeutstyr av alle slag er noe herk! :ler:

Endret av Leo
Gjest Badabing
Skrevet

Vil man ha en sele til dette bruket eller har en hund som trekker uansett, kan jeg imidlertid anbefale Non-Stop Free Motion-selen.

Den er den beste av de vi har forsøkt, men vi har ikke testet den første du nevner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...