AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Ja, som overskriften sier, mitt bestikk får rustflekker i oppvaskmaskinen. Hvorfor det? Det skal jo ikke være slik. Hva kan jeg gjøre? Det er en rimelig ny Siemens oppvaskmaskin.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Hva mener du, "fordi jeg har kjøpt "rustfritt"? Hva betyr det, er ikke alt hverdags-bestikk i handelen rustfritt? Rustfritt bestikk skal da ikke ruste? TS
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Rustfritt bestikk skal da ikke ruste? Nettopp. Derfor har du ikke rustfritt bestikk.
Minya Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Rart at de har lov å skrive rustfritt på dem om det er tøv da. På den annen side, har du Stainless Steel, er ikke det nødvendigvis det samme som rustfritt stål
OleC Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Enig. Da er det noe fake. Rustfritt ruster ikke. Alle typer metall som inneholder karbon ruster. Også 316 syrefast. Så hvorfor i alle dager kalles det rustfritt da?? Jo, fordi de ikke ruster så lenge visse forutsetninger er oppfylt. Se etter riper på bestikket. Er rusten kommet der så er nok ikke bestikket egnet for oppvaskmaskin. Et metall som ikke ruster er Titan. Finnes neppe som bestikk desverre, men ruster gjør det altså ikke.
Musaleem Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 (endret) Har samme problemet med bestikket jeg kjøpte på IKEA (stainless steel). Har konkludert med at det løser seg hvis jeg oppgraderer til noe bedre og dyrere, for jeg har ikke problemet med andre ting som vaskes. Edit: og først nå så jeg at tråden er fra 2012, dyttet opp av en som kverrulere på en flere år gammel påstand. Endret 20. februar 2015 av Musaleem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå