Gå til innhold

Aircondition

Anbefalte innlegg

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Jeg får nesten ikke sove om natta i varme, så jeg vil kjøpe aircondition, men jeg finner ikke ut hvor mye strøm de bruker per døgn? jeg betaler ikke strøm, men jeg vil ikke at huseieren skal bli sint hehehe.

Endret av Nuppdupp
Skrevet (endret)

Min bruker 1kw/h på maks

Endret av kråkefjas
Skrevet

Blir verten sint når du bruker vifteovna om vinteren for ikke å fryse? :gjeiper:

De bruker forskjellig, noen er dimensjonert for små rom, andre for store. Det står under tekniske spesifikasjoner på nettbutikkene: For eksempel. (De har også en utgave som bruker kjøleelementer du kan ha i fryseren, og blåser luft gjennom; Aner ikke hvor effektiv den er i forhold til en ordentlig, men da er du nedi 70W.)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Ja jeg så nå at det sto der :gjeiper: nei, men jeg bruker ikke ovn om vinteren omtrent. bare hvis det er over -15 ute. da har jeg ovnen på i 20 min hver dag :gjeiper: nytt hus og det holder seg varmt inne :)

Skrevet

Da er det sikkert såpass bra isolert at det holder bra på kjøligheta også.

Det kan lønne seg å redusere varmekilder om sommeren. Selv bruker jeg halogenpærer og glødelamper om vinteren, siden det er helt greit med varmen derfra. Om sommeren skifter jeg dem med spare(lysrør)pærer og LED-lys - som nesten ikke genererer varme.) Kjøleskap og fryseboks i annet rom enn det jeg vil ha kjølig, og solfilm (fra biltema) på vinduer.

Greit å slippe og varme opp rommet elektrisk, for så å bruke strøm for å kjøle det ned igjen, om du forstår.

Så, nå har du planer om å bli cool? :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...