sweetharth <3 Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Idag på jobben så satt jeg og snakket med noen kollegaer. de fortalte at det var pinseaften (det viste jeg)! Men så spurte jeg hvorfor Norsk(kristne) feirer pinse? Og det viste de ikke? jeg syntes det er rart, at folk feirer forskjellige ting uten å vite hvorfor man feirer det! Så spørsmålet mitt blir: Hvorfor feirer folk pinse?? vet dere det egentlig? Uten å søke på google. Vet at det har med kristendommen 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Hva betyr "sweetharth?" Du viste dine kolleger at det var pinseaften idag? 3
G_25 Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Pinse er en kristen høytid 49 dager etter at Jesus, ifølge Det nye testamente i Bibelen, stod opp fra de døde på påskedagen (50. påskedag). Dagen er til minne om at Den hellige ånd kom til apostlene. Dagen regnes som fødselsdagen til den kristne kirken 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Tror det har noe med 40dager siden påske å gjøre.
encore Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Dette vet jeg! Den første pinsen var 50 dager etter Jesus' korsfestelse, da den hellige ånd ble gitt til disiplene i form av "tunger av ild fra himmelen" Kjæresten min måtte forsåvidt minne meg på den 50-dagersgreia i dag, men resten kunne jeg ^^ 1
sweetharth <3 Skrevet 26. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2012 Hva betyr "sweetharth?" Du viste dine kolleger at det var pinseaften idag? Haha viss du tenker på stavelsen, så vet jeg at jeg skrev det feeil men ordet kan oversettes til foreskjellig, som eks, kjære, elskede osv jeg vet hva pinse er de viste det ikke og det er rart iogmed at de var kristne§ 1
Testosteron Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 (endret) jeg syntes det er rart, at folk feirer forskjellige ting uten å vite hvorfor man feirer det! Det er jeg enig i, men så er det heller ikke rare feiringen. Man har fri fra jobben, og det er det hele. Det er ikke sånn som jula hvor man gir hverandre gaver og pynter huset eller 17. mai hvor man går i tog. Er du muslim btw? Endret 26. mai 2012 av Testosteron 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå