Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på streik, osv, blir det forsinkelse i utbetalingen av skattepengene tilbake for de som får pengene i juni? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bli forsinkelse ja.

Skrevet

sååå teit håper virkelig ikke at det blir forsinkelser :(

Skrevet

sååå teit håper virkelig ikke at det blir forsinkelser :(

Hmm. Ja, det er streik. Du skal være glad du bor i et land hvor vi har fagforeninger og muligheter for å streike. :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får sørge for å ikke spare så mye hos Skatteetaten i år da, så slipper du evt dette problemet til neste år.

• Liker 3
Skrevet

Tviler på at det skjer.

Du er jo uansett ikke garantert å få skatteoppgjøret ditt i juni.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Ja, det er streik. Du skal være glad du bor i et land hvor vi har fagforeninger og muligheter for å streike. :)

Vi bor også i et land med kun 10 måneders studiestøtte, og det er faktisk ganske mange studenter som et avhengig av denne utbetalingen i juni da vi ikke lenger får stipend og lån. Selv har jeg eksamener til midten av juni, og starter i sommerjobb umiddelbart etter det. Dette medfører at jeg ikke får lønn før i juli. Da er det ganske leit dersom skattepengene blir forsinket, eller så vil jeg ikke ha penger til å betale husleia.

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er glad for at jeg sparte opp penger på forhånd. Det er litt korttenkt å basere seg på at man skal leve på skattepengene når lånekassen lukker pengepungen synes jeg. Men jeg skjønner at det er kjipt, får bare krysse fingrene for at de går så knirkefritt som mulig.

• Liker 5
Skrevet

An kan jo aldri regne med å få pengene før oktober, så det er i verste fall irriterende.

• Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Jeg har ingen sympati for de som streiker. Er ganske så lei av at de skal streike for et par kroner eller har helt urimlige krav. Synes det skal settes krav til hva man kan streike om. Hva blir det neste? Skal de streike over parykken til bestemor?

• Liker 4
Skrevet

Vi bor også i et land med kun 10 måneders studiestøtte, og det er faktisk ganske mange studenter som et avhengig av denne utbetalingen i juni da vi ikke lenger får stipend og lån. Selv har jeg eksamener til midten av juni, og starter i sommerjobb umiddelbart etter det. Dette medfører at jeg ikke får lønn før i juli. Da er det ganske leit dersom skattepengene blir forsinket, eller så vil jeg ikke ha penger til å betale husleia.

Vi bor i et land med studiestøtte til gunstige betingelser. Slik situasjonen er nå er det kjedelig at man kan risikere å stå uten inntekt i juni. Slike ting bør man prøve å forutse, og spare litt her og litt der. Skatteoppgjøret kan man ikke stole på, plutselig er man tatt ut for ekstra sjekk og pengene kommer ikke før senere i alle fall.

Det betyr ikke at jeg ikke mener at det bør bli 11 måneders studiestøtte, slik at man slipper å risikere å stå uten inntekter i juni. Jeg gjør det selv i år, men jeg regner med at jeg får feriepenger utbetalt som tilsvarer det jeg pleier å få om jeg legger sammen lønn og lån.

• Liker 3
Skrevet

Jammen! Skattepengene er ikke noe Staten gir deg i gave. Det er dine penger. Så pass på og juster skatteprosenten/tabelltrekket ditt.

Dårlig argument.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ingen sympati for de som streiker. Er ganske så lei av at de skal streike for et par kroner eller har helt urimlige krav. Synes det skal settes krav til hva man kan streike om. Hva blir det neste? Skal de streike over parykken til bestemor?

Jaha? Og hva tror du velferdsstaten og demokratiet Norge er tuftet på? Knapper og glansbilder? Har du satt deg inn i hva en fagforening står for? Er du klar over hvilket privilegium vi har i et land som Norge, og hvor stor innflytelse fagforeningene har hatt på den lønnen du muligens mottar? Mulig du bare tøyser her nå, men tøys i tråder hvor det er mer passende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jammen! Skattepengene er ikke noe Staten gir deg i gave. Det er dine penger. Så pass på og juster skatteprosenten/tabelltrekket ditt.

Dårlig argument.

Helt riktig. Hvis man faktisk er avhengig av å få pengene i juni, så må man ikke spare i skatt, siden man aldri er garantert å få pengene i juni.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da har du lært at det tryggeste for deg er å opprette en sparekonto og spare pengene der i stede for i Skatteetaten. Ikke sant?

• Liker 2
Gjest Jytte
Skrevet

Ja, men da har du lært at det tryggeste for deg er å opprette en sparekonto og spare pengene der i stede for i Skatteetaten. Ikke sant?

For en fattig student så er det ganske enkelt å "låne" av sparekontoen hvis man har dårlig med penger en måned. Jeg forstår veldig godt de som ser fram til skattepengene og ser på det som en måte å spare penger på.

For min egen del så får jeg igjen ganske mye penger i år også - fordi jeg ikke har brydd meg med å endre skattekort etter kjøp/salg av hus.

Dette er mine penger og jeg håper selvsagt å få dem så snart som mulig. Ifjor ble jeg en av de siste som fikk pengene jeg hadde til gode - håper å få dem langt tidligere iår.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en fattig student så er det ganske enkelt å "låne" av sparekontoen hvis man har dårlig med penger en måned. Jeg forstår veldig godt de som ser fram til skattepengene og ser på det som en måte å spare penger på.

For min egen del så får jeg igjen ganske mye penger i år også - fordi jeg ikke har brydd meg med å endre skattekort etter kjøp/salg av hus.

Dette er mine penger og jeg håper selvsagt å få dem så snart som mulig. Ifjor ble jeg en av de siste som fikk pengene jeg hadde til gode - håper å få dem langt tidligere iår.

Jaja, da må man faktisk bare takke seg selv og manglende viljestyrke.

• Liker 3
Gjest Jytte
Skrevet

Helt riktig. Hvis man faktisk er avhengig av å få pengene i juni, så må man ikke spare i skatt, siden man aldri er garantert å få pengene i juni.

Sett bort fra streiken så er det faktisk informert om at de satser på at langt flere skal få skattepengene tidlig iår.

Etter oppgjøret i juni, tar Skattetaten noen ukers "pause", før de begynner å sende ut skatteoppgjør hver uke fra slutten av juli.

Skatteetaten har endret rutinene

Tidligere var det slik at de som ikke fikk skatteoppgjøret i juni, måtte vente til oktober. I år har Skatteetaten endret rutinene.

Selvangivelsen 2011

Leveringsfristen er 30. april 2012

Fristen gjelder uansett om du leverer elektronisk eller på papir.

Du kan gjøre endringer og levere på nytt så mange ganger du vil helt frem til leveringsfristen. Det er alltid den sist innleverte selvangivelsen som gjelder.

Skatteoppgjøret sendes ut fra 25. juni 2012.

– De som ikke får skatteoppgjøret i juni, slipper å vente helt til oktober, som tidligere. Nå har vi løpende skatteoppgjør, så selv om du ikke får det i juni, kan det hende du får det i løpet av sommeren, sier Bjerke.

Etter oppgjøret i juni, tar Skattetaten noen ukers «pause», før de begynner å sende ut skatteoppgjør hver uke fra slutten av juli.

– Vi ser at vi blir ferdig med skatteoppgjørene i løpet av sommeren, og i stedet for å sende ut i to bolker, sender vi heller ut i flere omganger. Vi regner med at flere titalls tusen nordmenn vil få skatteoppgjøret i løpet av sommeren, sier Bjerke.

• Liker 1
Gjest HuskyPusky
Skrevet

Det er foreløpig ikke grunn til å tro at skatteoppgjøret i juni blir vesentlig påvirket.

Var det ikke noe sånt det sto?

(ja til at utdanning skal lønne seg! Stå på UNIO)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...