Gå til innhold

"Lov" å trekke seg fra jobb du allerede har takket ja til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått jobb, men innser nå at det ikke kommer til å gå. Var på intervju og fikk tilbud på stedet. Takket selvfølgelig ja. Like etterpå sier sjefen at jeg blir nødt til å kun jobbe kveldsskift i sommer, da det var slik med de "nye". Sommerferien var visst sånn når en kom inn som fersking. En måtte ta til takke med de verste skiftene..

Jeg hadde veldig lyst på den jobben og tenkte at det måtte bare gå kun for sommeren. Problemet er nå at mannen min har også fått jobb (kun for sommeren da han er student), og må jobbe noen kvelder ca 2 ganger i uka. Vi har to barn, så en av oss må jo selvfølgelig være hjemme.

Kan jeg trekke meg fra jobben? Har ikke skrevet under en kontrakt. Har selvfølgelig ikke lyst da jeg syns det er veldig dumt å komme med det en uke før jeg skal begynne, men mannen min fikk jo jobben i går. En av oss må takke nei, og heller meg enn han da han iallefall har fått noenlunde normale arbeidstider. Uff, føler meg veldig ille :sukk: Blir det helt feil å ringe sjefen å si at jeg ikke kan ta den allikevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, du har jo ikke kontrakt, så sånn sett...

Men dette er slett ikke noen akseptabel oppførsel, altså, og du kan jo bare glemme å søke jobb der senere. Hvis arbeidsgiveren er i noen form for kjede, får du nok ikke jobb noen av de andre stedene heller.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, trodde dette var en ting som skjedde jeg? Folk må vel få lov til å ombestemme seg? Ting kan jo komme i veien

AnonymBruker
Skrevet

Når du først ETTER å ha takket ja får beskjed at det bare blir kveldsvakter og dette ikke passer for deg, så ville jeg ringt og sagt i fra så fort som mulig.

Hvis det virkelig er sånn som du sier, er det uansett ikke et sted du har lyst å jobbe. Det sjefen fin egentlug sier er jo "her gjør vi som det passer oss med nyanknkomne".

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Når han informerte deg om arbeidstidene først etter at du takket ja, så ser jeg ikek sproblemet med at du trekker deg. Spesielt siden du ikke har signert kontrakt enda.

Men kan du ikke først ringe å høre om muligheten for å jobbe på dagtid de kveldene mannen din jobber da?

Kanskje han ikke er så vanskelig, hvis han skjønner at du må trekke deg hvis det ikke går.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nettopp det. Jeg syns det er helt merkelig at jeg ikke får jobbe noe dag i det hele tatt. Trodde ikke det var lov en gang, 2 måneder med bare kveldsvakter er mye. Verste er at han ikke oppga lønnen engang. Han bare sa at jeg kunne begynne da og da. Har fått vite gjennom en bekjent som har jobbet der tidligere at en ikke får tillegg en gang, og at lønna er på usle 120 kroner timen.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan jo ringe å forklare situasjonen, men kjenner jeg gruer meg. Tror ikke han kommer til å like det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...