Gå til innhold

Føler alle seg fantastiske i brudekjolen sin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte kjole for en god stund siden i en brudebutikk, og følte meg fin der og da.

Den ansatte mente den ville sitte bedre ved bittelitt tilpassing, og jeg har ikke tenkt på det siden- helt inntil jeg tok den på nå, bare to uker før bryllupet.

Da fikk jeg se hvordan det så ut på bilder(skulle bare sjekke passformen skikkelig), og den er bare helt feil til min kroppsfasong.

Jeg er helt normalvektig, men den fremhever alt den ikke skal, og skjuler alle mine beste trekk.

Har også prøvd å finne en erstatning på Finn, men de jeg prøver er jo spesialtilpasset andre enn meg, ergo de passer ikke dessverre. Dog ser jeg tydelig at de jeg har prøvd er mye finere på meg enn min egen.

Føler det blir umulig å finne ny på så kort tid, har trålet Finn.no til gullmedaljen:S

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sett på ulike kjøp-salg grupper på facebook? Jeg har sett en del som har lagt ut brudekjolene sine for salg der, så du kan jo ta en titt

AnonymBruker
Skrevet

Har du link? :)

AnonymBruker
Skrevet

Whitevintage har mye fint, om du bor rundt Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Whitevintage har mye fint, om du bor rundt Oslo.

Ja, hvor er det? Finner det ikke på nett....

AnonymBruker
Skrevet

Whitevintage.no

AnonymBruker
Skrevet

Ah, det er på Strømmen ja ;)

Synd ikke de oppgir priser på nettsiden...Takk skal du ha uansett :)

Skrevet

hva med å kontakte en skredder som kan hjelpe deg å tilpasse den skikkeli til deg?

viktig at kjolen er perfekt!!!

AnonymBruker
Skrevet

hva med å kontakte en skredder som kan hjelpe deg å tilpasse den skikkeli til deg?

viktig at kjolen er perfekt!!!

Jeg har vært hos skredder, men det er passformen på kjolen - og ikke størrelsen det er noe feil med til min kroppsfasong.

Dessuten er det nå for knapt med tid, dessverre til å få gjort noe hos en skredder. Er jo nå bare ei uke igjen......

:S

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva slags budsjett du har, men Cecilie Melli sin hjemmeside har kjoler som er brudekjoler som jeg tror kanskje ikke trenger all verdens av tilpasning. Også Monsoon har fått egen bryllupskolleksjon. Coast har mange fine selskapskjoler. Ellers blir det Finn eller fjorårets kolleksjon fra endel brudesalonger som ofte har de på salg rundt denne tiden, da får du med deg kjolen når du går. Jeg er helt sikker på at man i Oslo-området kan finne en skredder som gjør det nødvendige på et par dager, om det ikke er for omfattende. Ellers blir Fretex eller steder som Whitevintage som er n evnt over her alternativer med brukte brudekjoler.

Tror det viktigste er at du finner noe du føler deg fin i, og om du ikke liker den kjolen du har så er kanskje en pen hvit selskapskjole et bedre alternativ enn en skreddersydd som du ikke liker.

Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye av de samme tankene du har. Da jeg hentet kjolen min i Bergen så var jeg superfin syntes jeg selv også, digitalkamera ble tatt med, og jeg så kjolen på bilde og var fornøyd. Dro lykkelig hjem.

Så hang jeg den hos forloveren min, der hang den fra begynnelsen av april, og frem til 4 juni, da ble den levert hos frisør, jeg prøvde den ikke i det hele i den tiden, og det var en STOR , STOR bommert, for jeg hadde rast ned 17 kg, uten å ha tenkt over det, hadde ikke lagt merke til det, og da jeg tok på meg kjolen hos frisøren var den enormt mye for stor. Vi hadde ikke budskjett til at jeg kunne løpe å kjøpe en kjole i butikken nede i underetagen.

Så vi snurpet den så godt vi kunne bak, med det resultatet at jeg fikk sånne pølseaktige greier ved armehulene ( tubetopp)

Så hele kjolen var for stor, og jeg var ikke superglad i den den dagen

Skrevet

Jeg hadde mye av de samme tankene du har. Da jeg hentet kjolen min i Bergen så var jeg superfin syntes jeg selv også, digitalkamera ble tatt med, og jeg så kjolen på bilde og var fornøyd. Dro lykkelig hjem.

Så hang jeg den hos forloveren min, der hang den fra begynnelsen av april, og frem til 4 juni, da ble den levert hos frisør, jeg prøvde den ikke i det hele i den tiden, og det var en STOR , STOR bommert, for jeg hadde rast ned 17 kg, uten å ha tenkt over det, hadde ikke lagt merke til det, og da jeg tok på meg kjolen hos frisøren var den enormt mye for stor. Vi hadde ikke budskjett til at jeg kunne løpe å kjøpe en kjole i butikken nede i underetagen.

Så vi snurpet den så godt vi kunne bak, med det resultatet at jeg fikk sånne pølseaktige greier ved armehulene ( tubetopp)

Så hele kjolen var for stor, og jeg var ikke superglad i den den dagen

Hvordan er det mulig å ikke oppdage at man går ned 17 kg? :)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke hadde noe som kommenterte det, og jeg spiste vanlig , samme mengde mat, jeg merker bare når jeg går opp i vekt.

Skrevet

Det er bare å tråle butikker da... og så kan jo andre ta lærdom av dette, prøv brudekjolen i god tid. På f.eks et år kan jo kroppen ha endret seg noe.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke hadde noe som kommenterte det, og jeg spiste vanlig , samme mengde mat, jeg merker bare når jeg går opp i vekt.

17 kg vil du jo merke temmelig godt på dine vanlige klær da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å tråle butikker da... og så kan jo andre ta lærdom av dette, prøv brudekjolen i god tid. På f.eks et år kan jo kroppen ha endret seg noe.

TS her:)

Jeg kjøpte kjolen i god tid, og prøvde den flere ganger i butikken.

Det var først når jeg kom hjem og så egne bilder, og etter skredderen hadde gjort nødvendige endringer at jeg så det ikke ble pent.

Det hadde med snittet å gjøre, og at det snittet er helt feil for min kroppsform. Jeg stolte rett og slett for mye på de i butikken dessverre, man får ikke tid til å virkelig tenke når man står der.

Så mitt tips er å prøve MANGE kjoler(selv følte jeg et kjøpepress i salongene jeg var i når en bestilte time), ta mange bilder, og se på dem flere ganger før en bestemmer seg.

Skrevet

TS her:)

Jeg kjøpte kjolen i god tid, og prøvde den flere ganger i butikken.

Det var først når jeg kom hjem og så egne bilder, og etter skredderen hadde gjort nødvendige endringer at jeg så det ikke ble pent.

Det hadde med snittet å gjøre, og at det snittet er helt feil for min kroppsform. Jeg stolte rett og slett for mye på de i butikken dessverre, man får ikke tid til å virkelig tenke når man står der.

Så mitt tips er å prøve MANGE kjoler(selv følte jeg et kjøpepress i salongene jeg var i når en bestilte time), ta mange bilder, og se på dem flere ganger før en bestemmer seg.

Her opplevde jeg det motsatte! Kjole nr 2 jeg prøvde var bare KJOLEN, men hu dama i butikken nektet å la meg slå meg til ro med den før jeg hadde prøvd minst 10 andre...... Trodde jeg skulle bli sprø, men hun sa at hun var sikker når hun hadde sett at jeg hver gang jeg fikk på meg en ny selvfølgelig nydelig kjole hadde jeg bare et lengtende blikk bort på den jeg endte opp med.

Men uansett, tror veldig mange får litt tanker rundt det, jeg syns det er kjipt å måtte kjøpe kjolen så lenge før, og er livredd for å se på andre kjoler med fare for at jeg skal ombestemme meg...... Og har heller derfor ikke vist kjolen til noen utenom noen få nære utvalgte, VIL rett og slett ikke ha tilbakemeldinger før jeg går ned kirkegulvet :kjefte:

Håper det ordner seg for deg!

AnonymBruker
Skrevet

Her opplevde jeg det motsatte! Kjole nr 2 jeg prøvde var bare KJOLEN, men hu dama i butikken nektet å la meg slå meg til ro med den før jeg hadde prøvd minst 10 andre...... Trodde jeg skulle bli sprø, men hun sa at hun var sikker når hun hadde sett at jeg hver gang jeg fikk på meg en ny selvfølgelig nydelig kjole hadde jeg bare et lengtende blikk bort på den jeg endte opp med.

Men uansett, tror veldig mange får litt tanker rundt det, jeg syns det er kjipt å måtte kjøpe kjolen så lenge før, og er livredd for å se på andre kjoler med fare for at jeg skal ombestemme meg...... Og har heller derfor ikke vist kjolen til noen utenom noen få nære utvalgte, VIL rett og slett ikke ha tilbakemeldinger før jeg går ned kirkegulvet :kjefte:

Håper det ordner seg for deg!

TS igjen :)

Det ordnet seg i siste liten, sånn nesten ihvertfall. Den nye kjolen er egentlig ett nummer for liten, men det er snøring bak så det går OK. Hadde jeg kjøpt den i salong og ikke brukt, så hadde jeg gått for samme type kjolei stil og stoff, bare ett nummer større så den ble helt smal bak i snøringen.

Det som jeg merket irriterer meg endel, er at jeg igår var for å finne et nytt slør til den nye kjolen. Da fikk jeg helt andre råd enn første gang.

I Agapeforretningen jeg var i opprinnelig viste hun meg kjole med halterneck, noe jeg sa ikke pleier passe min kroppsform. Puppene svømte også i overdelen - og hun sa at dette ville ordnes helt med litt tilpassing. OK.

Så sa jeg at jeg ønsket langt, smalt slør - men hun mente at det ikke passet og ble "for mye" Jeg måtte ha halvlangt slør i tyll.

Så jeg endte jo opp med noe som egentlig overhodet ikke er min stil - føler meg som en brud fra 90tallet, og når jeg da skal kjøpe nytt slør i annen salong merket jeg at hun hørte etter på alt jeg sa, og fant de "perfekte tingene".

Så nå har jeg ny kjole uten halterneck OG langt smalt enkelt slør, og føler meg tusen ganger finere.

Tror bare noen ganger at man treffer på folk som har annerledes smak enn en selv, og da er det ikke alle som skjønner hva man vil frem til(man vet det kanskje heller ikke selv, hvor ofte går man i brudekjole..) = bortkastede penger.

• Liker 1
Skrevet

Ja, brudekjolen er en av de få kjolene jeg faktisk har følt meg fantastisk i. Hvis jeg ikke hadde gjort det ville jeg sett meg om etter en annen kjole. Til vanlig føler jeg meg særdeles ukomfortabel i kjole.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Så fint at det løste seg!

Jeg fant en kjole jeg likte veldig godt som jeg nesten kjøpte. Men når jeg studerte bildene og fant bilde av en brud som skulle selge den brukt på finn.no, så jeg at ingen var spesielt fin i den bak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...