AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Det er lov å bruke hodet. tenk over hvem du inviterer til bare kaffen, ikke at det gjør noe at det bare blir kaffe,men tenk over hvem som skal dit da Kaffen er klokka 19, siste buss går hjem kl 23. Taxi i en halvtime til avgangssted for buss. Må bli buss, da taxi blir veldig dyrt pga avstand. (kaffen alltid forsinket) Hvor langt skal folk reise for en kaffe? Har fått inbydelse på bare kaffe, men må ta fly. Tilreisende, hvor skal de gjøre av seg mens de venter på kaffe? Noen kommer altfortidlig pga det går bare ferger eller busser da. Skal du bare invitere til kaffe, så passer det for gjester som bor på stedet. 5
Portvinpiken Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 (endret) Det er lov å bruke hodet. tenk over hvem du inviterer til bare kaffen, ikke at det gjør noe at det bare blir kaffe,men tenk over hvem som skal dit da Kaffen er klokka 19, siste buss går hjem kl 23. Taxi i en halvtime til avgangssted for buss. Må bli buss, da taxi blir veldig dyrt pga avstand. (kaffen alltid forsinket) Hvor langt skal folk reise for en kaffe? Har fått inbydelse på bare kaffe, men må ta fly. Tilreisende, hvor skal de gjøre av seg mens de venter på kaffe? Noen kommer altfortidlig pga det går bare ferger eller busser da. Skal du bare invitere til kaffe, så passer det for gjester som bor på stedet. Tankeløse idioter finnes overalt dessverre. Og jeg sikter her naturligvis til de som inviterer. Min påstand er at normalt oppegående folk ikke ville funnet på å invitere noen til kaffe hvis de skulle komme med fly, eller på andre måter langveis fra. Enkelt og greit. Jeg vil også råde deg til å la din frustrasjon også tilsynegjøres ovenfor de som har invitert deg og ikke bare anonymt på et forum til andre anonyme. Endret 26. mai 2012 av Portvinpiken
Gjest Adriane Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Det er lov å bruke hodet. tenk over hvem du inviterer til bare kaffen, ikke at det gjør noe at det bare blir kaffe,men tenk over hvem som skal dit da Kaffen er klokka 19, siste buss går hjem kl 23. Taxi i en halvtime til avgangssted for buss. Må bli buss, da taxi blir veldig dyrt pga avstand. (kaffen alltid forsinket) Hvor langt skal folk reise for en kaffe? Har fått inbydelse på bare kaffe, men må ta fly. Tilreisende, hvor skal de gjøre av seg mens de venter på kaffe? Noen kommer altfortidlig pga det går bare ferger eller busser da. Skal du bare invitere til kaffe, så passer det for gjester som bor på stedet. I slike tilfeller er det uhørt å be folk kun som kaffegjester - jeg vil gå så langt som å si at det er fullstendig respektløst av de som inviterer. Og hadde jeg vært deg, ville jeg glatt takket nei til invitasjonen, og forklart årsaken - på en saklig og ordentlig måte, selvsagt 2
belle_ Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Jeg hadde takket nei til den invitasjonen. Om de ikke gidder å betale middag til deg hadde jeg ikke giddet å betalt fly for å ta en kaffe med de. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Jeg skjønner ikke poenget med å invitere folk til kaffe i utgangspunktet, jeg. Har ikke sansen for å dele venner og familie opp i "førsterangs- og annenrangsgjester". Har vi ikke råd til å gi en treretters til alle vi ønsker skal være med å feire dagen vår, så ville jeg heller ha laget koldtbord eller en billigere løsning. At man inviterer folk som bor langt unna, men kun lar dem delta i feiringen i noen få timer, synes jeg faktisk er litt frekt. Eller i beste fall tankeløst. Jeg hadde ikke dratt hvis jeg hadde fått en slik invitasjon. 1
Chrissie Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Sier meg enig her jeg. Første gang jeg giftet meg inviterte vi venner av meg til middag selv om de var "bare" venner og ordnet overnatting for dem også. Og dette pga at de hadde et stykke å reise. Man må se på avstand også når man vurderer hvem man skal invitere til "full pakke". Og er også enig med dem over her som mener at man like godt kan servere f.eks. koldtbord og inkludere alle gjestene på middagen. Så kan man evt. på en litt mer "uhøytidelig" måte invitere folk man kjenner lokalt på "festen"!
Thyfire Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 Reisende gjester skal så klart IKKE være kun kaffegjester. Det har jeg selv gitt klart beskjed om, endte meg at jeg ikke fikk invitasjon i det hele tatt. Men det får bare så være, man ta ikke fly til flere tusen kroner samt order hotell kun for kaffe. Det er kort-tenkt av brudeparet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå