Gjest notetur nomen Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Gah! Ble overtalet til å forsøke å bruke en sånn Silk Épil maskin på hårene mine på brystet. (Ævve!! ) Det jeg lurer på nå er nøyaktig hvor lenge er det vanlig at det er vondt etterpå og er det normalt å bli rødprikkete og rød i huden der hvor man hadde hår? Hvor lenge tar det i tilfelle før det gir seg? Er nå ca én time siden jeg brukte dette torturverktøyet på kroppen. Hvis dette er en normal ting: Hva pleier dere jenter å gjøre for å få denne rødflammetheten til å gi seg? Takknemmelig for svar. Hilsen en mann.
-Englefjes- Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Det kommer an på hvor lenge siden det er sist jeg epilerte, men normalt sett er alle prikker borte hos meg innen ett døgn.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Jeg bruker en sånn grønn spritgele fra kondomeriet, med en gang etter epilering. Ellers er det fort gjort at det blir nupper og kviser.
Gjest notetur nomen Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Oki, ett døgn. Javel. Og takker for tips om å desinfisere. Jeg har ikke noe spritgele fra kondomeri, men jeg har antibakt. Kan man bruke det?
Gjest notetur nomen Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Heisann. Her er en liten oppdatering etter mitt eksperiment med silkepileren. Det var vondt og det funket dårlig. Nå har jeg nemligen oppdaget at det er mange av hårene som adri ble nappet ut men som bare ble revet tvers av ved huden... Og nå driver de hårene og vokser feil vei. Så hva gjør jeg med det? Kort sagt vil jeg anbefale de som vil fjerne hårene på brystet uten å bli stikkete av barbering å gå for voks. Dessuten lærte jeg en ting til: Man skal ikke bruke spritgele eller antibac. Pga sprit er kun egnet til en ting: Å desinfisere epilatoren. Man skal ta på Brulidin salve, eller Klorhexidin eller Pyrisept/Pyrisept Salve. Men tilbake til saken: Hva gjør man med hårene som vokser innenfor huden? Damen min sier man skal bruke skrubbekrem, men det funket heller dårlig... Hilfe? På forhånd takk. Endret 30. mai 2012 av notetur nomen
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Skin Doctors InGrow Go brukt jevnlig. Det er bare skrubbing/peeling som fungerer mot inngrodde hår. Det må gjøres jevnlig. Du merker neppe forskjell før det er gått minst en uke. Du kan også stikke hull på hver "kvise" med en desinfisert nål og klemme ut håret, men det gjør jævlig vondt og kan gi stygge arr. For øvrig synes jeg det er litt dårlig gjort av kjæresten din å ikke informere deg om at du må skrubbe allerede fra den dagen rødheten gir seg. Hvis du kjøper Ingrow Go kan du bruke den fra dagen etter epilering eller samme dag som barbering, og så annenhver/hver tredje dag. Jeg har gått fra en haug med inngrodde hår til omtrent ingen.
Gjest notetur nomen Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Skin Doctors InGrow Go brukt jevnlig. Det er bare skrubbing/peeling som fungerer mot inngrodde hår. Det må gjøres jevnlig. Du merker neppe forskjell før det er gått minst en uke. Du kan også stikke hull på hver "kvise" med en desinfisert nål og klemme ut håret, men det gjør jævlig vondt og kan gi stygge arr. For øvrig synes jeg det er litt dårlig gjort av kjæresten din å ikke informere deg om at du må skrubbe allerede fra den dagen rødheten gir seg. Hvis du kjøper Ingrow Go kan du bruke den fra dagen etter epilering eller samme dag som barbering, og så annenhver/hver tredje dag. Jeg har gått fra en haug med inngrodde hår til omtrent ingen. Takker for svar. Joda, hun sa det om skrubbing, men det funket altså ikke... Er dette du linker til noe jeg kan kjøpe i butikk så man ikke trenger å vente på å få ting som man har bestilt på nettet?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 Takker for svar. Joda, hun sa det om skrubbing, men det funket altså ikke... Er dette du linker til noe jeg kan kjøpe i butikk så man ikke trenger å vente på å få ting som man har bestilt på nettet? Hvor lenge siden er det du epilerte deg? Med en god skrubbekrem eller -hanske skal mye av det inngrodde forsvinne, men det tar som regel litt tid. Det er selvsagt mulig at huden oppfører seg annerledes på brystet, jeg har ikke forsøkt selv Jeg vet ikke om Skin Doctors selges i butikk i Norge, det må du nesten undersøke selv. Men jeg kan love deg at den er verdt pengene! Ellers kan du jo gå innom en salong som utfører voksing og sjekke hva de har å anbefale. Kremer og skrubber fra salonger fungerer bra, men er overprisede som fy. Er så lenge siden jeg kjøpte noe mot inngrodde hår i salong at jeg dessverre ikke vet hvilke merker de har. Holder meg til Ingrow Go
Gjest notetur nomen Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Hei, igjen. Nå har det begynt å ordne seg for meg. I går på kvelden fikk jeg hjelp av en jeg kjenner som er sykepleier som plukket de små hårene opp på huden med en spiss, skarp pinsett dings og tok på en salve som dreper verk. Og i dag er det mye finere. Dessuten så har jeg fått meg tak i en dusjsåpe-skrubbesak fra en hudpleier som har noen fruktsyrer i seg som skal ta vekk de hudcellene som blokkerer hårene. Og jeg må bare si en ting: At jeg kommer ikke til å bruke en sånn silkepiler-sak igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 Hadde du god lengde på håret? Epilering funker best på korte hår, ellers blir det tortur som du skriver. Og første gangen er alltid forferdelig, men jeg forstår at du ikke vil bruke det igjen. Satt med tårer selv første gangene jeg brukte min og det var på leggene som er langt mindre sensitiv enn brystet.
Gjest notetur nomen Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Her er foreløpig siste episode i Silk Epil helvete. Ja, jeg skriver helvete, for det er det det er. Jeg skrubber uten effekt annet enn at huden s v i r. Det er vondt døgnet rundt. Huden på brystet har blitt helt ødelagt og jeg har små, stygge, VONDE, røde bumper med innvokste hår over hele meg. Hudpleierdamen så bare forvirret ut og hadde ingen råd, for jeg har brukt hennes produkter etter hennes anvisning utenden minste effekt annet enn å gi smertefull, sår hud rundt bumpene. Men jeg tenker at pointet er at produkter og erfaringer for kvinners tynne kroppshår, de funker ikke på menn... Så jeg vil bare si til alle som noen sinne tenker på å bruke Silk Epil: Vil du få en stygg hud (røde sår og og feilvokste hår garantert resten av sommeren) , garantert få arr, ødelegge deg helt, så bruker du en Silk Epil. Vi du se ut som du har fått en smittsom hudsykdom, så bruker du en sånn, og venter på resultatet. Vil du heller ha normal hud med noen hår på, som enkelt kan fjernes med høvel uten hverken nupper, ubehag, sår eller arr, og vil kunne vise deg blant folk om sommeren og muligens dra og svømme og sånne ting, da ligger du HELT vekk fra Silk Epil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå