Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Streik truer Gardermoen - igjen

Noen som vet når sikkerhetskontrollen åpner på morgenen? Eller kan man gå gjennom på natten også? Vil være veeeldig tidlig ute om det skulle bli streik. Evt gå gjennom kvelden før om nødvendig. Heller en hel natt på Gardermoen enn å gå glipp av ferien min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Streik truer Gardermoen - igjen

Noen som vet når sikkerhetskontrollen åpner på morgenen? Eller kan man gå gjennom på natten også? Vil være veeeldig tidlig ute om det skulle bli streik. Evt gå gjennom kvelden før om nødvendig. Heller en hel natt på Gardermoen enn å gå glipp av ferien min.

Mener den er oppe hele døgnet men skal ikke påstå det 100%. Uansett så kan du ikke gå gjennom der før du har sjekket inn, og en del selskaper åpner jo ikke innsjekking før 2 eller 3 timer før avgang. Dette gjelder all charterflygning, samt selskaper som har få avganger slik som PIA, Thai, Qatar og United/Delta.

Skrevet

Sikkerhetskontrollen åpner 2 timer før første flyavgang. Den er stengt på natta og det er IKKE mulig å gå gjennom kvelden før.

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov å spore av litt?

Kan ikke hvem som helst gå gjennom sikkerhetskontrollen, selv uten billett? Men de kommer seg ikke ut igjen?

Og kan de med bilett sjekke inn bagasje og slikt og vente til det siste før man går gjennom sikkerhetskontrollen? Tenker på f.eks. på for å få tilgang til å røyke ved utgangen. Beklager, har bare lurt på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke hvem som helst gå gjennom sikkerhetskontrollen, selv uten billett? Men de kommer seg ikke ut igjen?

Og kan de med bilett sjekke inn bagasje og slikt og vente til det siste før man går gjennom sikkerhetskontrollen? Tenker på f.eks. på for å få tilgang til å røyke ved utgangen. Beklager, har bare lurt på dette.

Nei.

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

De har nylig begynt med kontroll av boardingpass før sikkerhetskontrollen, så du kommer ikke gjennom lenger uten billett. Man kan vente så lenge man tør med å gå gjennom kontrollen etter innsjekk.

AnonymBruker
Skrevet

Sikkerhetskontrollen åpner 2 timer før første flyavgang. Den er stengt på natta og det er IKKE mulig å gå gjennom kvelden før.

Kan man ikke gå inn kvelden før? Så hvis jeg kommer klokka 21 på kvelden og ikke skal ta et fly som går før klokka 6 om morgenen, slipper jeg ikke gjennom da? :klo:

Skrevet

Kan man ikke gå inn kvelden før? Så hvis jeg kommer klokka 21 på kvelden og ikke skal ta et fly som går før klokka 6 om morgenen, slipper jeg ikke gjennom da? :klo:

Innsjekk er vanligvis 2 timer før flyavgang. Så skal du reise kl. 6, er det ingen grunn til å komme før kl. 4, der er ingen til å ta imot bagasjen din. Unntaket kan være hvis du reiser med vanlig rutefly (SAS osv) og der sitter folk i skranken. Jeg har fått sjekke inn flere timer på forhånd med disse.

En annen ting er at hvis du skal reise med et tidlig morrafly, så er det ingen i skranken før to timer før. Så det er ingen grunn til å stresse avgårde for tidlig, du blir bare stående foran skranken og gjøre "ingenting"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...