Gå til innhold

Fant katten min død..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant den lille katten min død ute i hagen. :grine:

Jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd, for etter det jeg så, var det ingen ytre skader på den. Det eneste jeg så, var litt blod som hadde kommet ut fra den ene neseboren.

Tungen var ute (på siden).

Jeg fant den på en åpen plass, liggende blant høyt "gress" - på en plass der det ikke finnes farlige "ting", som kan drepe katten.

Så jeg skjønner ikke hv som kan ha skjedd. Den var jo knapt 2 år gammel. :frown:

Noen som har tanker om hva som kan ha skjedd..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fælt! Føler virkelig med deg:(

Har den ikkje vært syk eller noe?

AnonymBruker
Skrevet

Så fælt! Føler virkelig med deg:(

Har den ikkje vært syk eller noe?

Nei, den var frisk og sprek, sist jeg så den så jaktet den rundt etter mus, var absolutt ingenting som skulle tilsi at noe var galt.

Skrevet

Jeg fant den lille katten min død ute i hagen. :grine:

Jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd, for etter det jeg så, var det ingen ytre skader på den. Det eneste jeg så, var litt blod som hadde kommet ut fra den ene neseboren.

Tungen var ute (på siden).

Jeg fant den på en åpen plass, liggende blant høyt "gress" - på en plass der det ikke finnes farlige "ting", som kan drepe katten.

Så jeg skjønner ikke hv som kan ha skjedd. Den var jo knapt 2 år gammel. :frown:

Noen som har tanker om hva som kan ha skjedd..?

Den kan ha blitt påkjørt, og kravlet seg hjem etterpå?

Skrevet

Så merkelig!! Du kan jo få den obdusert om du vil vite, er nok vanskelig å finne ut ellers.. Den kan ikke ha spist noe giftig da?

Gjest Annaires
Skrevet

Kanskje den har blitt påkjørt? Også klart å komme seg hjem etterpå..

• Liker 1
Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet

Huff, føler med deg. :klemmer:

Skrevet

Uff, så trist :( Føler virkelig med deg TS...

Skrevet

Det er veldig mye huggorm iår...katten min ble bitt i halen, og da jeg tok den med til dyrlegen (2 uker siden) sa hun at det var den 4 katten den uken...Blir de bitt i halsen går det veldig fort...

eller så tenker jeg som de andre her, at den kan ha blitt påkjørt...

:klem:

Skrevet

Ja, at den har blitt påkjørt men klarte å komme seg hjem høres mest logisk ut. Kanskje den hadde noen indre blødninger og døde av det. Veldig trist :(

Skrevet

Stakkers liten:( Er alt for mange som kjører på og bare kjører videre..

Håper ikke den har lidd:(

Skrevet

Huff, så ille! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet
:klemmer:
AnonymBruker
Skrevet
:klem: Leit å høre, føler med deg..
Skrevet

Så leit :(

Beste tipset for å se om den har blitt påkjørt er å sjekke klørne.

De aller fleste katter "feller ut" klørne mot bilen/dekket og man vil da se skader på klørne.

Når jeg jobbet på dyreklinikk så fikk vi inn mange katter som så hele og uskadde ut, men når vi så klørne så skjønte vi med en gang at påkjørsel var årsaken til dødsfall/skader.

Ellers kan det nok kanskje være hoggorm eller gift.

Dyr kan ha en tendens til å like å slikke i seg .. Ja nå husker husker jeg ikke i farten hva det var.. Frostvæske eller om det var spylevæske...noe som er svært giftig for dyr.

Sjekk om dere har noe slikt stående.

Evnt om det har vært noen som har satt ut rottegift eller lignende i området.

• Liker 1
Skrevet

Stakkers liten:( Er alt for mange som kjører på og bare kjører videre..

Håper ikke den har lidd:(

Dessverre er det slik at man ofte ikke merker at man kjører på en katt :(

Vi har en ganske stor bil og merker ikke slikt, noe vi fikk oppleve. Var ute og kjørte, o når vi skulle tilbake igjen så ble vi stoppet av en illsint dame som sa vi hadde kjørt på katten hennes.

Hun hadde sett det, men vi hadde ikke merket noe som helst.

Heldigvis så roet hun seg ned og forstod til slutt at vi ikke hadde bare kjørt derifra med vilje.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være den har fått i seg rottegift, som nevnt over. Det er mye rotter rundt om nå og mange har satt ut gift. Dessverre følger ikke alle instruksjonene og reglene om hvordan det skal gjøres. Det var en hund som spiste rottegift her i område for et par måneder siden. Noen hadde satt ut en slik åtestasjon i hagen som grenser mot et friområde. Rottene hadde dratt ut giften og det hadde hunden spist. Den kom raskt til dyrlege og det gikk bra, men det var alvorlig. At folk kan være så utrolig uansvarlige! :nei:

Skrevet (endret)

uff, så trist ts. :(

Føler med deg, og gir deg en stor trøsteklem :klem:

Endret av Namine
Skrevet

Dessverre er det slik at man ofte ikke merker at man kjører på en katt :(

Vi har en ganske stor bil og merker ikke slikt, noe vi fikk oppleve. Var ute og kjørte, o når vi skulle tilbake igjen så ble vi stoppet av en illsint dame som sa vi hadde kjørt på katten hennes.

Hun hadde sett det, men vi hadde ikke merket noe som helst.

Heldigvis så roet hun seg ned og forstod til slutt at vi ikke hadde bare kjørt derifra med vilje.

Selvfølgelig er det mange som nok ikke får det med seg, men det er nok også desverre en del som får det med seg og som bevisst kjører videre:(

Var ikke meningen å "ta alle under samme kam" men blir litt kynisk når en driver med dyrevern:)

Gikk det bra med katten dere kjørte på?

• Liker 1
Skrevet

Den kan ha blitt påkjørt, og kravlet seg hjem etterpå?

Det kan veldig godt være det som har skjedd.

Det er så trist å finne dyret sitt dødt, håper det går bra med deg, ts.

Til Ryvre: Det er frostvæske som er så farlig for katter, den smaker søtt, noe de av en eller annen grunn liker.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...