Susa Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Mannen har vasket en genser på 40 gr, men den skal håndvaskes! Den har blitt ca 2 strl mindre, er det noe jeg kan gjøre for å redde den? Den er 42 % ull, 30 % alpakka og 28 % akryl... Han har egentlig fått "sparken" fra klesvasken for lenge siden, da sortering av farger "ikke er nødvendig" ifølge han!!!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Idiot... Du kan væte genseren og henge den opp på en kleshenger, altså dyppe den i vann og gjøre den helt våt. Så når den henger der, kan du forsiktig strekke den ut i alle vinkler og kanter. Slik har jeg reddet tilbake et par forkrympede ullgensere som også menn har krympet. Vær tålmodig og bruk GOD tid!
skruf Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Jeg er ikke noe ekspert, men du kan prøve å skylle den opp og tøye den ut, for å se om den kan bli litt større. Men desverre så tror jeg nok at genseren er tapt......med mindre du har barn som kan bruke den;-) Ble ikke genseren litt tovet og? Altså tykkere og stivere... Hadde noen uheldige episoder selv der mannen (som har hatt klesvaskforbud lenge...), vasket ullklær og ullstrømpebukser på 40g vanlig vask for så å tromle det. Alle plaggene ble bittesmå (og skuddsikker), så de var det bare å kaste.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Var det ikke noe med balsam også? Mener jeg nesten fikk reddet en ulldress med balsam.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Ja, balsam skal fungere bra, det smører stoffet så det ikke blir stygt under strekking
Susa Skrevet 26. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2012 Prøvde å strekke den litt i våt tilstand nå, men den er nok tovet ja... Fint å se at andre menn har fått sparken fra klesvasken og da, lurer på om jeg må låse den inne jeg???
skruf Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 Prøvde å strekke den litt i våt tilstand nå, men den er nok tovet ja... Fint å se at andre menn har fått sparken fra klesvasken og da, lurer på om jeg må låse den inne jeg??? Her har han holdt seg unna i mange år Samme formening som din mann, om at klær ikke trenger å sorteres etter farge, dessuten gikk alt på samme program på 60g;-) Dog, har en mistanke at han synes det er helt greit å slippe å vaske klær........
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Herregud, jeg trodde menn var flinke på det som har med "maskiner og sånn" å gjøre jeg. Innstillinger og tekniske utfordringer og alt det der. Min ødelegger i alle fall ikke ulla mi, men så har han da en ullgenser eller tre selv også, så han kunne det fra før. Kan ikke en mann stelle seg selv og klærne sine tar jeg han ikke inn i huset, for å si det sånn, jeg gidder da ikke oppdra en slaur (eller gjøre alt selv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå