Gjest Violetta Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Hunden min, en blanding med mye schæfer, er i perioder plaget med hard mage og forstoppelse. Vi har nå begynt med for fra Royal Canine for ømfintlig fordøyelse, men lurer på om noen har tips ut over det? Kan jeg tilsette maten hans noe jevnlig, som vil holde avføringen "myk"?
Minya Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Mener å ha hørt at svisker er ufarlige for dyr og har samme effekt som på mennesker, så når avføringen er knallhard kan du gi en tre-fire svisker og se om det hjelper stort. Om du klarer å få i ham sviskene da
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Svisker er nei! Jeg har slitt med det samme med min hund og det endte med at den fikk brokk:( Rådet fra dyrlegen er å bløte opp foret godt og tilsette parafin eller en form for matolje. 1
Gjest Violetta Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Takk for tips! Kriseløsningen nå er miniklyster kjøpt på apotek, men det beste er jo å unngå hele problemet. Noterer det med biola. Skeptisk til svisker...
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 tilsett litt matolje i tørrforet. Funker fjell! 1
Gjest Cessie Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Vi gir litt Cultura på maten, og har aldri opplevd hard mage hos bikkjedyret. Cultura med pæresmak er favoritten, forresten (han elsker pærer), men som regel blir det naturell (den er litt billigere).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå