AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Jeg bor i et bygg med flere leiligheter og for noen måneder siden flyttet det inn ei dame som er så innmari fæl til å slarve. Mye av det er regelrett jug og overdrivelser. Nesten alt er negativt om de andre naboene her. Jeg har også fått høre av en annen nabo at hun snakker om meg og min samboer også enda vi ikke kjenner dama og så vidt har vekslet noen ord med henne. Hun kan være overhyggelig direkte mot deg, men baksnakke deg til andre. Hun har også alliert seg med en annen dame som bor på bygget her og sammen sitter de å snakker om alle naboene. En annen nabo som er veldig hyggelig fortalte meg i dag at hun hadde avslått alle invitasjoner fra dem og sagt direkte til dem at hun ikke ønsket å tilbringe tid med dem fordi de slarver så fælt. Dette hadde ikke falt i god jord. Jeg har så innmari lyst til å si ifra til dama selv at jeg synes slarvingen hennes er slitsom. Hun kan ringe på døra eller huke tak i oss med engang vi går ut bare for å slarve. Problemet mitt er at jeg bor vegg i vegg med dama. Og jeg orker ikke konflikter. Vi har flyttet fra andre steder fordi naboene var snokete og hensynsløse. Nå har vi bodd her i noen år og har stortrivdes. Naboene er hyggelige og det er stille og rolig her. Men så flyttet altså slarvekjerringa inn. Noen gode råd til en som prøver å kvinne seg opp til å si ifra?
eva-80 Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 trenger vel ikke å ha noe konflikt her. bare overse dem fullstendig, ikke snakk med dem, ikke hils gå rett forbi når de vil snakke med dere. Bare lat som de ikke eksisterer i det hele tatt. Lev livet deres som dere vil , hvorfor bry seg om naboene og snakket demmers? Man kan hilse de på de andre med et kort hei og that`s it. Dere har vel deres egen omgangskrets fra før. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 trenger vel ikke å ha noe konflikt her. bare overse dem fullstendig, ikke snakk med dem, ikke hils gå rett forbi når de vil snakke med dere. Bare lat som de ikke eksisterer i det hele tatt. Lev livet deres som dere vil , hvorfor bry seg om naboene og snakket demmers? Man kan hilse de på de andre med et kort hei og that`s it. Dere har vel deres egen omgangskrets fra før. Problemet er at hun kommer å ringer på døra bare for å slarve. Kan ikke akkurat nekte å åpne når hun ser at vi sitter der igjennom vinduet. Vil heller få det ut, enn å gå rundt å late som at de ikke er der. Synes også at de fortjener å høre det for det er jo ikke bare meg de snakker om. Men ville bare høre noen råd fra noen som kanskje har opplevd lignende selv først.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Typisk østkantkjerring Hun er ikke fra østkanten nei. TS 1
Løvetanten Skrevet 26. mai 2012 #6 Skrevet 26. mai 2012 (endret) Kjenner typen, og de endrer seg aldri. Det beste er vel å alliere seg med de andre naboene sånn at dere står "samlet" mot sladderet. Om alle vet at hun farer med løgn så er det ikke så lett å tro på det hun kommer med. Sladder er farlig, for det kan lett slå rot og folk kan oppleve å komme i en veldig vanskelig situasjon. Folk har fått ødelagt livet sitt av sladder som har kommet ut av kontroll. Endret 26. mai 2012 av Løvetanten 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 Jeg bor i et bygg med flere leiligheter og for noen måneder siden flyttet det inn ei dame som er så innmari fæl til å slarve. Mye av det er regelrett jug og overdrivelser. Nesten alt er negativt om de andre naboene her. Jeg har også fått høre av en annen nabo at hun snakker om meg og min samboer også enda vi ikke kjenner dama og så vidt har vekslet noen ord med henne. Hun kan være overhyggelig direkte mot deg, men baksnakke deg til andre. Hun har også alliert seg med en annen dame som bor på bygget her og sammen sitter de å snakker om alle naboene. En annen nabo som er veldig hyggelig fortalte meg i dag at hun hadde avslått alle invitasjoner fra dem og sagt direkte til dem at hun ikke ønsket å tilbringe tid med dem fordi de slarver så fælt. Dette hadde ikke falt i god jord. Jeg har så innmari lyst til å si ifra til dama selv at jeg synes slarvingen hennes er slitsom. Hun kan ringe på døra eller huke tak i oss med engang vi går ut bare for å slarve. Problemet mitt er at jeg bor vegg i vegg med dama. Og jeg orker ikke konflikter. Vi har flyttet fra andre steder fordi naboene var snokete og hensynsløse. Nå har vi bodd her i noen år og har stortrivdes. Naboene er hyggelige og det er stille og rolig her. Men så flyttet altså slarvekjerringa inn. Noen gode råd til en som prøver å kvinne seg opp til å si ifra? Tabben folk gjør med slike er: De lytter, kommenterer,spør. Holder en seg taus, og ikke svarer på sladderet, så blir du ikke intr. for henne lenger. Joda,har en slik nabo. Jeg ble totalt uintr. for henne. Før sugde hun tak i meg, jeg forteller ingne ting, svarer aldri påsladderet hennes. Nå kommer besøket hennes fra andre plasser. Dette er nk folk med veldig lav selvtillitt, vil gjøre seg større på bekostning av andre. Se og Hør, Her og Nå er ukens høydepunkt for henne. Da er det: Har du hørt, har du sett,hva syns du? Jeg sier: Jeg kjøper ikke disse bladene. Noe for henne er uforståelig, for hun mener jeg må følge med. Hun jobber ikke, er ufør.Hvorfor, vet jeg ikke. Så jeg har lite å snakke med henne om.
Gjest chi Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Ei venninne av meg brukte å si "Jeg liker ikke å prate om folk, når dem ikke er her". Hun stoppet mange sladrekjerringer med den setningen. Kanskje den vil hjelpe deg? 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Takk for svar, men virker som dette kommer til ordne seg av seg selv nå. Våknet til en skikkelig krangel utenfor vinduet mitt. Det var slarvekjerringa og en annen nabo som diskuterte. Den andre naboen konfronterte slarvekjerringa med ting som hun hadde sagt som ikke helt stemmer. Virker som hun farer med en del løgn og nå hadde den andre naboen fått nok. Slarvekjerringa ville vite hva hun hadde løyet om da. Og da hørte jeg den andre naboen nevne ting som blant annet angikk oss. Slarvekjerringa prøvde å vri seg unna og hevdet at hun ikke hadde sagt ting og tang og at hun hadde sagt at det kanskje var oss. At hun aldri hadde hevdet at det var oss med hundre prosent sikkerthet. Så slarvekjerringa skulle snakke med oss ja. Hvis vi hadde et problem med henne. Fint. For det betyr enten at hun komplett skygger banen hver gang hun ser oss. Eller at hun tar kontakt med oss om dette og da slipper jeg. Siden jeg kvier meg for å ta det opp. TS
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Herregud for en dame..." hun aldri hadde hevdet at det var oss med hundre prosent sikkerhet" Fy søren! Godt at noen stod opp for dere! Vet du hva, drit i det og vær hyggelig du, og snakk heller mer med hun greie dama som støtter dere. Plutselig skal du se at sladderkjærringa ikke har flere venner igjen..
Kittykat Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 Vet du, her er det bare en ting og gjøre og det er å si ifra med store bokstaver. Vi har en nabo av samme kaliber. Hun bor under oss. Hun har bodd i denne blokken i over 30 år ( tror jeg det var ) og hun har klaget og sladret om alle og enhver som har bodd og bor i denne blokken. Hun klagde til oss om det ene og det andre. Hun sladret til oss om andre naboer. Jeg fikk nok og sa i fra da jeg følte at det gikk over grensen, når hun kom og påstod at det og det gjorde ungene vår da og da, mens de da egentlig lå og sov i sengen, var ute eller vi ikke var hjemme. Jeg fikk nok, sa i fra at nok er nok. Det falt ikke i god jord overhodet og hun ble veldig snurt. Men jeg fikk nok. Jeg godtar ikke at andre baksnakker meg og sier ting om oss som ikke er sant. Vi sa også i fra til tillitsvalgt for boligblokken vår og han snakket med henne og vi har ikke hørt fra henne siden. Herlig! 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #12 Skrevet 27. mai 2012 jeg har vokst opp med sånne, det beste er å bare parere hver negative ting hun sier, med noe positivt. Typ "ufåuff har du hørt a magda har blitt prostituert, ja jeg hørte det av Laila i 8.B" og så sier du "Oi ja Magda ja, hun er en koselig dame" slarvekjerring " "
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #13 Skrevet 27. mai 2012 jeg har vokst opp med sånne, det beste er å bare parere hver negative ting hun sier, med noe positivt. Typ "ufåuff har du hørt a magda har blitt prostituert, ja jeg hørte det av Laila i 8.B" og så sier du "Oi ja Magda ja, hun er en koselig dame" slarvekjerring " " Men du vet hva slike folk gjør da? Jo da går de til neste nabo og sier "vet du hva uanonymbruker sa da jo at hun prostituerte magda er en bra dame, det vil vel si at han/hun støtter sånt! tenk på det! Nei så grusomt!" OG så har du det gående..man kan ikke vinne med slike folk.. :kjefte:
Gjest uAnonymBruker Skrevet 27. mai 2012 #14 Skrevet 27. mai 2012 Men du vet hva slike folk gjør da? Jo da går de til neste nabo og sier "vet du hva uanonymbruker sa da jo at hun prostituerte magda er en bra dame, det vil vel si at han/hun støtter sånt! tenk på det! Nei så grusomt!" OG så har du det gående..man kan ikke vinne med slike folk.. :kjefte: Hva hun sier om meg til andre det driter jeg jo i, jeg vil bare få henne til å slutte å slarve om andre til meg 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #15 Skrevet 7. juni 2012 Oppdatering her. Fikk besøk av min mor idag og vi satt ute og drakk kaffe da nabokjerringa kommer ut for å røyke. Eller mest sannsynlig fordi hun er så nysgjerrig på alt som skjer. Når nabokjerringa ser min mor så blir hun blek, snur seg, røyker fort opp sigaretten sin og forsvinner kjapt inn. Min mor forteller så at både hun og min far kjenner naboen min godt. Og at hun var like slarvete og stygg for 15år siden da mine foreldre skilte seg. Hun hadde nemlig gått rundt å slarvet om mora mi også da jeg bare var 11-12år. Og mora mu hadde blitt så sint at hun hadde sagt til henne akkurat hva hun mente om henne. Dama har tydeligvis ikke forandret seg. Merkelig sammentreff at jeg skulle få henne som nabo. Tror ikke naboen tør å snakke til meg mer etter dette:P 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå