Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å få meg regulering, men vet ikke hvilken type regulering jeg burde velge.

Har lest om togskinne-regulering (den mest vanlige). Det jeg har lest er at denne også kan limes bak på tennene. Man har da metall i munnen, men det er ikke så synlig som togskinne-reguleringen som limes foran på tennene. Denne måten å regulere tennene på kan skape ubehagleigheter fordi presset er stort. Resultatene er veldig gode.

Så har jeg lest om Invisalign, som er heldekkende, gjennomsiktige plastskinner man tilpasser ca.20 til 30 ganger. Behagelig å gå med fordi den flytter tennene saktere enn togskinnereguleringen. Resultatet kan variere.

Det jeg lurer på er hva de med erfaring kan anbefale noe?

Og så lurer jeg på hvilken metode som er dyrest? Jeg ser det varierer i pris, men dersom Invisalign-behandlingen koster 40.000,- i min munn, hva ville togskinne-reguleringen koste i det samme tilfellet?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På grunnet endret tannstilling som kom i voksen alder ønsket jeg å fikse dette og valget falt på togskinner som jeg hadde når jeg var liten.

Nå ble det disse hvite/gjennomsiktig klossene og ikke de i bare metall.

Fordelen med togskinner er at det går MYE raskere å bli ferdig, resultatet blir bra og ikke minst er det rimeligere. Jeg betalte 17.000 kroner.

Tiden med togskinner er DRIT KJIP, men tiden flyr og vips er det over. Når jeg tok det av fikk jeg også limt fast en tråd bak tenna som hindrer dem å flytte seg igjen. Denne skal jeg ha resten av livet.

Hva man velger kommer vel egentlig an på hvordan tannstillingen er, og hvor forfengelig man føler man MÅ være.

Skrevet

Jeg hadde regulering etter at jeg ble voksen. Jeg hadde gjennomsiktige plastklosser og metallskinner. Det gikk greit å ha det selv om jeg var voksen, jeg betalte 25.000,-. Jeg hadde regulering i 2 år, etterpå fikk jeg på skinne på baksiden av tennene som jeg nå har hatt der i 14 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...