Pedro Skrevet 2. februar 2004 #1 Skrevet 2. februar 2004 De fleste trådene på KG begynner med et spørsmål til medlemene om et eller annet problem. Følgelig ønskes et riktig og sannferdig svar. Også jeg vil spørre om hvorfor er det så mange som svarer med: Jeg vet ikke riktig men mener at jeg har lest et sted, men er ikke sikker. Det må da gå an å la være å svare, når men ikke har pæiling!! Når man er ute og kjører, og spør noen om veien til#%&*, så vil vel de aller fleste ha et riktig svar?? eller..... :klø: Dette havnet på galt forum, men jeg hadde ingen å spørre. :oops:
Gjest Vega Skrevet 2. februar 2004 #2 Skrevet 2. februar 2004 Tenker det er f.eks. meg du sikter til, siden jeg nettopp henviste til noe jeg mente å ha lest... Når jeg mener å ha lest noe et sted, så har jeg med 98 % sikkerhet lest det, og ikke drømt om det mens jeg ligger og sover... Men da er det en stund siden, kanskje - mest sannsynlig - flere år, og jeg har ikke peiling på hvor jeg har lest det, og kan ikke gi noen henvisning. Skal jeg da la være å svare? (så lenge det ikke dreier seg om livsfarlige tilstander - bekymrer man seg, må man jo likevel oppsøke lege - dette er da heller ikke kvinnelegen.no, men Kg...)
Pedro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2004 Jepp, Vega, det var du som var fornledningen til mitt nye innlegg. Du svarer:.."kanskje-mest sansynlig flere år og jeg har ikke peiling på hvor jeg har lest det". Det er når sant skal sies ikke mye å bygge på...... Ja jeg syes du enten skal finne svaret, eller la være å svare.
Gjest Moonshadow Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Jepp, Vega, det var du som var fornledningen til mitt nye innlegg. Du svarer:.."kanskje-mest sansynlig flere år og jeg har ikke peiling på hvor jeg har lest det". Det er når sant skal sies ikke mye å bygge på...... Ja jeg syes du enten skal finne svaret, eller la være å svare. Må bare si at jeg ikke er enig med deg i det hele tatt... Støtter opp vega på denne her!!
Gjest Vega Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Javel. Jeg ser du mener det, Pedro. Men hva om jeg har lært en ting når jeg har tatt utdannelse, skal jeg da lete fram lærebøkene og henvise til tittel og forfatter? (Jeg kommer ikke til å gjøre det...)
Pedro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2004 OK-OK, men kan en ung kvinne som aldri har vært gravid produsere melk? Enten vet man svaret, eller så vet man det ikke. Spørsmålstilleren vil ha et sanferdig svar. Verre er det ikke. Du er ikke sikker, men svarer. Hva i all verden skulle sette i gang melkeproduksjonen?? Hennes kropp har ikke de nødvendige hormoner som skal til for å starte produksjonen, og kvinnen har ingen til å suge, annen enn kjæresten, og han er antagelig mere interessert i øl. Svaret er nei. Hun produserer ikke melk.
Gjest Vega Skrevet 2. februar 2004 #7 Skrevet 2. februar 2004 Hvilke referanser har du til å underbygge din påstand da? Ville vært interessant å vite, siden du krever det av andre. Det kan gå surr i hormoner, kroppen er ikke satt sammen av legoklosser eller byggedeler i et kinderegg...
Pedro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2004 Jeg har ingen annen erfaring med morsmelk enn det jeg opplevet ved mine 3 barns fødseler. Melkeproduksjonen kom ikke i gang før timer efter fødselen, hvilket understøtter mitt forige innlegg.
Gjest Vega Skrevet 2. februar 2004 #9 Skrevet 2. februar 2004 http://www.kvinnelegen.no/wip4/sos_detail_...d=22132&cat=496 Denne kvinnen det refereres til i denne linken spør under spalten barnløshet - hun er sikkert uten barn da. Likevel har hun melk - pga overproduksjon av et hormon. Jeg fikk melk i brystene da jeg var cirka 3-4 uker på vei, det kom som et lite sjokk - men det gikk altså an. Og jeg mente å ha lest det, faktisk om en som ammet selv om hun ikke hadde født selv, eller var gravid. http://www.kvinnelegen.no/wip4/sos_detail_...d=23421&cat=712 Her er et mer tydelig svar, som bekrefter at jeg har vært våken og ikke drømt, nok en gang, selv om jeg er fæl til å surre.
Pedro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #10 Skrevet 2. februar 2004 OK....jeg gir meg. Høres unektlig merkelig ut, og skjeldent. Det hadde vært lurt om du hadde funnet frem disse linkene da du svarte på det aktuelle spørsmålet. Post det på riktig forum, og alle blir glade. Jeg håper du fremdeles ser relevansen i mitt første spørsmål...? :blomst_opp: til deg for linkene.
Gjest Vega Skrevet 2. februar 2004 #11 Skrevet 2. februar 2004 Nei, men jeg burde selvsagt satt en link til www.kvinnelegen.no - så kunne hun selv spurt legen, eller funnet gamle spørsmål om det samme, siden det var et slikt tema. (Det hender jeg er veldig lat... ) Og jeg regner fort med at allevet at de bare kan gå på kvinnelegen.no - og tenker litt fort av og til. Eller jeg kan bli forstyrret her jeg sitter (lett å avlede) og avslutte svaret før jeg har tenkt mer over det. Men man skal ikke ta svar man får her inne på Kg for god fisk - og det er lite linker, rundt om her (jeg synes de kan være sånn). Har man et alvorlig problem, kan man få tips her inne - men man må nesten selv gå til legen, advokaten, på trygdekontoret eller til aetat, for å finne ut hvordan det virkelig er, i nettopp sitt eget tilfelle. Det kan også være at sekret fra brystene kan være et symptom på andre ting, men da har også kvinnelegen.no et problem (de svarer veldig generelt og kort, og som regel det som er mest vanlig, uten at jeg vet noe mer om sekret fra brystene enn at det er hormoner på vidvanke...)
Pedro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2004 Nei vel, men så svarer vi så sanferdig som mulig, og tar alle forbehold hvis vi ikke vet, men bare må svare. TinaK, du er vel den som tror mere enn du vet, og deler mere enn gjerne med din tro.... :blomst_opp: til deg for det!
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #13 Skrevet 2. februar 2004 Hva i alle dager var poenget med dette innleget. Fant du ikke noe annet å kritisere? :klø:
Pedro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 2. februar 2004 Ditt svar bekrefter at menn og kvinner lever i to vitt forskjellige verdener. Hvis du har et spørsmål, vil du vel gjerne har et korrekt svar, og ikke vite hva svareren tror. Forrige søndag var jeg i barnedåp. Jeg var usikker på veien til kirken og stoppet og spurte en gående. "Jo.. nå ska du se... ned på motorveien..... også til høyre... tror jeg" Takk, nyttig for meg. Sekundet efter kommer svigerfamilien forbi, og kjører rett frem. Hvorfor i alle dager kunne ikke fyren sagt:" Jeg vet ikke hvor kirken er"
Gjest Vega Skrevet 2. februar 2004 #15 Skrevet 2. februar 2004 Nei vel, men så svarer vi så sanferdig som mulig, og tar alle forbehold hvis vi ikke vet, men bare må svare. TinaK, du er vel den som tror mere enn du vet, og deler mere enn gjerne med din tro.... :blomst_opp: til deg for det! Mens du Pedro, var så sikker på at du hadde rett, at du la fram påstanden din, uten noen link eller referanser - og så tok du grunnleggende feil, viste det seg - siden du bygget din viten på kun egne erfaringer. Du prater mot deg selv, men er vel ute etter å kverulere bare... Gjentar, synes ikke alle skal begynne å legge ut linker og referanser til hvor de har lest ting, da blir Kg rene faktaleksikonet i stedet for et sted der feil kan forekomme... Vi er mange nok, til at en eller annen - eller flere, vil vite rett svar - og er ikke avhengig av linker (men fint med linker hvis brukeren har tid til å lete fram). Sannsynligheten er også stor for at de fleste av brukerne selv kan lete fram linker, dersom de legger litt tid i det - regner med at folk her har surfet litt på nett. Men som regel er det gjerne en eller annen som vet svaret her inne, uten å måtte legge ved CVen sin, forhåpentligvis...
Gjest Tone B. Skrevet 2. februar 2004 #16 Skrevet 2. februar 2004 Gudbedre meg, slike som deg håper jeg at jeg aldri treffer på i virkeligheten. Her forsøker folk å hjelpe så godt de kan, også er det bare utakknemlighet å få i retur.
Fakse Skrevet 2. februar 2004 #17 Skrevet 2. februar 2004 Dette er en av de grunnleggende forskjeller på menn og kvinner. Kvinner sier ikke noe med mindre de er så godt som sikkre, og selv da sier de "jeg tror kanskje at..". Mens en mann presenterer ting som fakta som det overhode ikke er noen tvil om, selv om han slett ikke er sikker og i alle fall ikke har noen gode kilder å vise til.
aline Skrevet 2. februar 2004 #18 Skrevet 2. februar 2004 Ditt svar bekrefter at menn og kvinner lever i to vitt forskjellige verdener.... hva har menn og kvinner med diskusjonen å gjøre? siden du har erfaring med brystmelk fra 3 fødsler, så regner jeg med at du er kvinne, og ergo lever i akkurat samme verden som de andre debattantene på denne tråden da? Du påstår også at det er sjeldent at kvinner får brystmelk tidlig i svangerskapet (begrunnet IKKE på fakta-link, men på egne erfaringer....), siden du mener vi ikke skal slenge ut påstander som vi ikke har linker til å backe opp, kan du finne noen linker som støtter din mening om at dette er sjeldent? Og dersom du ikke kan det, så burde du jo ifølge deg selv latt være å uttale deg om det! (egne erfaringer og lærdom uten kildehenvisning er jo useriøst....)
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #19 Skrevet 2. februar 2004 Ditt svar bekrefter at menn og kvinner lever i to vitt forskjellige verdener. Hvis du har et spørsmål, vil du vel gjerne har et korrekt svar, og ikke vite hva svareren tror. Forrige søndag var jeg i barnedåp. Jeg var usikker på veien til kirken og stoppet og spurte en gående. "Jo.. nå ska du se... ned på motorveien..... også til høyre... tror jeg" Takk, nyttig for meg. Sekundet efter kommer svigerfamilien forbi, og kjører rett frem. Hvorfor i alle dager kunne ikke fyren sagt:" Jeg vet ikke hvor kirken er" Forskjellen mellom kvinner og menn? Det var en fyr som sa han trodde att det var veien, jeg går ut i fra at Vega er en dame (kan være at jeg tar feil naturligvis) begge to har sagt at de tror, så hvor er forskjellen? Men uansett kjønn så fremstiler du deg selv utrolig pirkete og utakknemlig. Så hvis det er en situasjon du lurer på og skriver et innlegg her så skal du kun ha kalde fakta med notater og linker som begrunner disse utsagnene :o - Da tror jeg sannelig du er på feil sted Det er ikke alle ting som har et fasit svar, noen situasjoner oppfattes forskjellig, noen situasjoner ER forskjellige. F.eks. melke produksjon Min startet noen uker før fødselen
Pedro Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #20 Skrevet 2. februar 2004 Jeg tror jeg er nesten sikker på at jeg ikke skulle startet denne tråden. Men jeg vet ikke, riktig. Men jeg synes, tror jeg at du skulle fortelle oss hvor vanlig det er med brystmelk hos kvinner som ikke er gravide. Jeg kaller meg Pedro, og er ikke kvinne. Antagelig har jeg hatt befatning med flere bryster med og uten melk enn deg aline, tror jeg.
Anbefalte innlegg