AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Jeg har en liten problemstilling jeg ønsker å stille dere menn her inne. Noen ganger spør gutter om jeg vil være med på date med de og noen ganger er jeg ikke interessert av diverse grunner. Og her handler det ikke om å " ikke gi de en sjangse", da det som oftest er gutter i min vennekrets, så jeg vet hva slags personlighet de har og føler at jeg ikke matcher de. Det er jo alltid en grunn til at jeg ikke føler at jeg matcher de. Sist gutt som spurte har en tendens til å være litt nikkedukke og føler derfor jeg ikke matcher med han. En før der vet jeg er litt ustabil i forhold og jeg ønsker derfor ikke å innlede noe mer enn vennskap. Så, til poenget, når disse guttene spør om jeg vil finne på noe med de så pleier jeg som regel ikke å svare sannheten på hvorfor ikke. Jeg pleier som regel å si noe sånt som " dater en annen" " ikke helt over eksen enda. Ikke klar for dating" osv. Jeg gjør dette for å ikke såre følelsene til vedkommende og vet at de noen ganger har mannet seg litt opp til å spørre meg og da tenker jeg at det er lettere for de å bli avvist dersom de får oppgitt en grunn som tilsier at det ikke er noe galt med de. Er dette galt ? Jeg føler meg alltid så dum når jeg står der og juger, men jeg har ikke lyst til å såre de heller.
(-:Aerius:-) Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Tenker at det går under kategorien "hvit løgn", og at det er greit i en situasjon hvor du takker nei til en date. De trenger ikke å vite hvilke personlighetstrekk de har ved seg som du ikke liker. 2
Gjest HunterLady Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Tenker at det går under kategorien "hvit løgn", og at det er greit i en situasjon hvor du takker nei til en date. De trenger ikke å vite hvilke personlighetstrekk de har ved seg som du ikke liker. Støttes
Steinar40 Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Hvorfor ikke heller bare si at du føler at "vi" ikke passer i sammen? Da vet de ihvertfall det. Endret 25. mai 2012 av Steinar40 1
Gjest HunterLady Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Hvorfor ikke heller bare si at du føler at "vi" ikke passer i sammen? Da vet de ihvertfall det. Fordi da spør de alltid "Åh, hvorfor passer vi ikke sammen"? Og da må man komme med grunner som noen ganger kan være vanskelig å si til den andre. 1
Steinar40 Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Fordi da spør de alltid "Åh, hvorfor passer vi ikke sammen"? Og da må man komme med grunner som noen ganger kan være vanskelig å si til den andre. Da svarer du at du føler det sånn. Trenger ikke si mer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Hadde uten tvil foretrukket at du enkelt og greit sa at jeg ikke var helt din type. Da kan jeg enkelt bare glemme det, og gå videre. Når jeg får servert disse hvite løgnene klarer jeg ikke å gi helt slipp på det. Da tror jo jeg at det er en liten mulighet for at du kanskje vil senere. Det er utrolig slitsomt å ikke vite sikkert. 5
Caramela Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Jeg tror flere gutter er som AB#7. De gangene jeg har servert hvit løgn, har de ikke gitt opp. De venter og venter, og håper at jeg omsider vil "være over eksen", "ikke date en annen", "ikke være fullbooket på jobb" osvosv.. Nei. Like greit å si at han ikke er din type. Da er du i alle fall så real at han kan vandre videre (Og du slipper mer styr..)
Shoggen Skrevet 26. mai 2012 #9 Skrevet 26. mai 2012 Jeg foretrekker i alle fall den enkle sannheten, "du er ikke min type", da er det ikke noe å dvele ved i det hele tatt. Fint for begge parter vil jeg si. Kan heller ikke se at noen skal greie å bli fornærmet av den. 2
Nysgjerrig Gutt Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Hvite løgner er også løgner.. Og noe av det verste jeg vet, i hvert fall
Gjest Gorgonzola Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Fair play i en slik setting er å si noe positivt om ham først som kan være med som et hyggelig minne/ok erfaring og deretter være ærlig på at han ikke er din type. Det er ryddig og noe menn flest tåler, dessuten er det et budskap det er lett å ta med seg videre, akseptere og komme over før man går videre i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå