Gå til innhold

Utebryllup!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har veldig lyst til å gifte meg utendørs! Uformellt og litt løst!

Er det noen som har erfaring med dette? Som kanskje vet om noen fine steder dette hadde gjort seg bra?

Vet at man kan få dommere til å utføre viesler ute og at det er vanskelig å få tak i noen prest til å gjøre dette. Er det noen som vet noe mer om dette?

Blir veldig glad for tips!

Lillemille giftesyk Ü

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke enkelt å få en dommer til å gjøre det heller. Du bør vel helst kjenne noen. Jeg kunne også tenkt meg et litt mer uformelt bryllup, gjerne ute, men problemet er jo å få noen til å utføre vielsen.

Skrevet

Vi tenkte lenge på tanken å ha utebryllup, men droppet det fordi vi ikke kjenner noen som kan foreta vielsen og fordi været i Norge ikke akkurat er så grusomt stabilt.

Dommere o.l. kan jo ikke lenger få betaling for å vie folk - og da er det vanskelig å finne noen som gidder å bruke en lørdag på dette. I tillegg fant vi ut at telt (som vi måtte ha leid siden vi ikke stoler på væregudene) koster ca. 15-25.000 kr. Vi ga opp og legger bryllupet innendørs istedenfor.

...men drømmer fortsatt om et utendørs bryllup...

Skrevet

Søsteren min hadde en fra sorenskriver kontoret der hun bor til å vie de, og dette var i 2001. Kjempe koselig, de ble viet på gården til bestemoren til brudgommen, på utsiden av ett gammelt stabbur, og det var øs pøs regnervær. Men flott det var det absolutt, men så kommer de fra en liten bygd i telemark og da er de kanskje litt mer fleksible med dette også :D

Skrevet

Vi skal ha bryllupssermonien ute.

Det er allerede avtalt med biskopen.

Har dessverre ingen bra forslag , kommer ann på hvor dere kunne tenke dere å ha bryllupet deres ?? :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...