Gjest Seajewel Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Som overskriften sier, går det an å reise til Thailand på sommeren? Eller blir det for mye regn? Er det noen steder det er mer sol på sommeren enn regn) enn andre?
aldribest Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Min mor var i thailand sist sommer, og da var det overskyet når de kom første dagen, og etter det var det èn regnbyge som varte i 1 time kanskje, og da var det slutt :-) Jeg tror det skal gå helt fint å reise der om sommeren. Men det kommer jo helt ann på.
Aldrisur Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Vi var på Koh Samui i juli i fjor. Det var første gang vi prøvde å reise på sommeren, vanligvis reiser vi i februar-mars. Det var veldig fuktig luft, noe som gjør at 32 varmegrader kjennes varmere enn når lufta er tørr. Regnbyger hver dag, men de er korte og intense. Og hvis man tror at lufta blir friskere etter et regnskyll, må man tro om igjen :gjeiper: - det er ikke som her i Norge. Men, vi kom tilbake etter ferien, kjempefornøyde og vi hadde fått mer enn nok sol og brunfarge, så ville ikke vært sommerturen til Thailand foruten.
Vibi Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Koh Samui og øyene på den siden er fine om sommeren, selv om man sikkert kan være uheldige da også. Jeg har vært der i juli, og vi opplevde ikke annet enn et par skurer sent om kvelden. Helt topp. Men varmt og fuktig. Og veldig varmt i vannet. Kunne godt ha reist tilbake.
reiselyst72 Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Som andre skriver så er Koh Samui (og naboøyene) et greit valg om sommeren. Været er mye bedre der på sommeren en Phuket / Krabi siden. Har vært der 2 ganger på sommeren og hadd noen regnskurer men ellers flott vær. Koh Samui er også ganske billig med lavsesong priser på hoteller frem til midten av Juli. Etter det går prisene opp da øya er veldig populær blant sydeuropeere.
Strawberrygirl Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 Jeg var i Thailand i juni og juli i fjor. Jeg var på phiphi øyene, Railay, Ao Nang (krabi) og koh tao, og i Bangkok. I Ao Nang i Krabi regnet det hver dag, masse. Men på øyene i krabi området var det fint vær. En regnskur eller to hver dag, men dette ødela ikke ferien min. Da var det bare tid for lunsj eller en drink og så kan man gå ut i sola igjen. Deilig! Det er mye varmere der på sommeren, men har du bare tenkt til å tilbringe tid på stranda er jo ikke det det største problemet. Da kan du legge deg i vannet og slappe av. Man blir jo brun uansett Bangkok derimot er helt sykt varmt! og vanskelig å kjøle seg ned, med unntak av alle butikker som eks 7-eleven som har sykt aircon. Lykke til og god tur! Thailand er fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Oi! seint svar, er litt ny her på kg.. Men hun var i Hua hin! :-) de var der i slutten av juli /begynnelsen av august! :-)
Gjest Seajewel Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Jeg var i Thailand i juni og juli i fjor. Jeg var på phiphi øyene, Railay, Ao Nang (krabi) og koh tao, og i Bangkok. I Ao Nang i Krabi regnet det hver dag, masse. Men på øyene i krabi området var det fint vær. En regnskur eller to hver dag, men dette ødela ikke ferien min. Da var det bare tid for lunsj eller en drink og så kan man gå ut i sola igjen. Deilig! Det er mye varmere der på sommeren, men har du bare tenkt til å tilbringe tid på stranda er jo ikke det det største problemet. Da kan du legge deg i vannet og slappe av. Man blir jo brun uansett Bangkok derimot er helt sykt varmt! og vanskelig å kjøle seg ned, med unntak av alle butikker som eks 7-eleven som har sykt aircon. Lykke til og god tur! Thailand er fantastisk! Ja, det er stranda og naturen som jeg vil se, en rolig ferie. Kanskje utforske nærområdet litt. Oi! seint svar, er litt ny her på kg.. Men hun var i Hua hin! :-) de var der i slutten av juli /begynnelsen av august! :-) Så bra, da går det fint an på sommeren da:) Tusen takk for svar dere!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 JA, flyene går på sommeren også, så det går ann å reise da også
Gjest Seajewel Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 JA, flyene går på sommeren også, så det går ann å reise da også Du trenger ikke å svare for å være dum.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 Nei, Thailand er out of order om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Nei, Thailand er out of order om sommeren. hvordan da mener du?
gladidag Skrevet 2. juni 2012 #14 Skrevet 2. juni 2012 Anbefaler deg Ko Chang og øyene rundt og Ko Samet på sommeren.
Rosenrød Skrevet 3. juni 2012 #15 Skrevet 3. juni 2012 Har vært på Koh Samui to ganger om sommeren, og i Hua Hin en gang. Funket veldig bra det:-)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #16 Skrevet 3. juni 2012 Hvor i Thailand var henne? Hvor i Thailand var HUN. 2
frøken_øst Skrevet 3. juni 2012 #17 Skrevet 3. juni 2012 jeg lurer også hva AB mener med at Thailand er "out of order" på sommeren?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #18 Skrevet 6. juni 2012 Hvor bestiller man billisgst mulig flybilletter til Thailand? Og hvor er den beste plassen i Thailand å reise i juli på?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #20 Skrevet 7. juni 2012 http://www.travelfish.org/weather/thailand/july og se etter billetter på reisbillig.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå