Gå til innhold

Hvordan gå frem for å bli "hundepasser"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et noe rart spørsmål, men jeg ønsker å passe en hund i Oslo og lurer på hvor jeg kan skrive en annonse slik at folk kan kontakte meg.

Er dette noe som er i det hele tatt vanlig..? Jeg bor i Oslo og tenker det må være folk som jobber og har hund som de ønsker at skal ha det litt bedre enn å ligge inne i 8-9 timer..?

Takker for alle forslag!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Er noen som gjør dette ja :) Finn ut hvor mye du ønsker å ta betalt, og legg gjerne ut annonse på hundeforum (f.eks Canis.no og Hundesonen.no. Sistnevnte får du nok flest mulig napp ettersom at du ikke får lov til å annonsere i forumet til Canis).

Du bør ha med egen-erfaring og gjerne hvilke prinsipper du har innen hundehold (det er viktig for meg, jeg ville aldri satt bort min til en som driver med tradisjonell trening f.eks). Hvor mye tur hunden vil få, evt hjernetrim og hvorvidt du har egne hunder/katter.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Bobler, spessiellt med det at du må fortelle hvilket syn du har på hundehold. For mange av oss er det ikke bare bare å la fremmede mennesker ta vare på hunden vår, og spessiellt dersom en ikke vet hvilket syn vedkommende har på dyrehold. Jeg trener min hund positivt, men bruker også ordet nei (ikke på en sint måte) Jeg vill aldri tolerert at noen f. eks napper i båndet til hundedn min. Noe som er svært vanlig og av mange ikke blir sett på som fysisk avstraffelse/korrigering.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, Bobler! :)

Er det rart om jeg har en viss rase jeg ønsker?

Hva er "vanlig" å ta for å passe en hund? Og er det rart å spørre om det er greit at jeg har hunden i noen timer..?

Tenkte jeg kunne i tillegg foreslå for den rette familien å passe hunden når de reiser på ferie, med mindre jeg har laget planer selv den perioden. Men er usikker på om det er rart og! ;)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke lånt bort hunden min til noen som bare vil låne èn spesiell rase. Hadde det derimot vært typ "jeg passer bare små hunder" eller "jeg passer bare store hunder" så er det greit. Men noe skurrer stygt for meg om det bare er èn rase som vil passes.

• Liker 3
Gjest Bobler
Skrevet

Takk for svar, Bobler! :)

Er det rart om jeg har en viss rase jeg ønsker?

Hva er "vanlig" å ta for å passe en hund? Og er det rart å spørre om det er greit at jeg har hunden i noen timer..?

Tenkte jeg kunne i tillegg foreslå for den rette familien å passe hunden når de reiser på ferie, med mindre jeg har laget planer selv den perioden. Men er usikker på om det er rart og! ;)

Ja, det er litt rart :ler: Da bør du heller søke etter å låne en hund hvis du er interessert i rasen. For det er noe annet, hvis du vil sjekke ut en rase for å evt få en siden. Men det bør spesifiseres.

Hva som er vanlig eller ikke spørs helt hva dere gjør. Seriøse hundepassere tar f.eks 200kr per tur. Men dette er da turer på 1-2 timer, med andre hunder og god kontroll på omgivelsene samt at hunden hentes og bringes til eier. Dags-pass stiller seg litt andeledes, men ville ikke tatt mer enn 200kr for det ettersom at du er "ny". I begynnelsen ville jeg nok gjort det gratis, men det er meg da! :)

Å spørre om å passe hunden i ferier også er ikke rart :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke lånt bort hunden min til noen som bare vil låne èn spesiell rase. Hadde det derimot vært typ "jeg passer bare små hunder" eller "jeg passer bare store hunder" så er det greit. Men noe skurrer stygt for meg om det bare er èn rase som vil passes.

Grunnen til dette er at jeg vurderer å få meg en spesifikk rase selv, og ville derfor ønsket å lære mer om den via å passe den rasen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er litt rart :ler: Da bør du heller søke etter å låne en hund hvis du er interessert i rasen. For det er noe annet, hvis du vil sjekke ut en rase for å evt få en siden. Men det bør spesifiseres.

Hva som er vanlig eller ikke spørs helt hva dere gjør. Seriøse hundepassere tar f.eks 200kr per tur. Men dette er da turer på 1-2 timer, med andre hunder og god kontroll på omgivelsene samt at hunden hentes og bringes til eier. Dags-pass stiller seg litt andeledes, men ville ikke tatt mer enn 200kr for det ettersom at du er "ny". I begynnelsen ville jeg nok gjort det gratis, men det er meg da! :)

Å spørre om å passe hunden i ferier også er ikke rart :)

Takk igjen, Bobler!

Ja, det er det jeg har tenkt og. At jeg ville gjort det gratis, i det minste en periode... Kanskje ikke om jeg har den over flere dager, ferier og sånn. Men en tur i ny og ne er mye for min egen del og...

Blir spennende å se da, om jeg finner noen som ønsker meg som passer! :)

Skrevet

Om du ønsker deg informasjon om en rase kan du jo som sagt søke, men også sende mail til oppdrettere av rasen, de pleier å være veldig hjelpsomme. Ville ikke tatt mye penger for dette, har du i det hele tatt noen erfaring med hund?

Skrevet (endret)

I Oslo finnes det flere kattepassere og hundeluftere, men da som jobb. Om det du ønsker er å bli kjent med en spesifikk rase for å vurdere om du vil ha den rasen selv så hadde jeg oppsøkt et hundeforum og fortalt hva du ønsker. Da møter du sikkert noen snille hundeeiere. Hvis du derimot skal jobbe med det så fremstår det litt rart om du bare vil passe en rase...

Endret av CathFoto
  • Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Grunnen til dette er at jeg vurderer å få meg en spesifikk rase selv, og ville derfor ønsket å lære mer om den via å passe den rasen.

Da er det jo det du må skrive i annonsen, ikke at du vil passe hunder, men at du er ute etter å skaffe deg en rase og lurer på om noen vil la deg møte hunden dems for å se om du liker rasen. Eller ring en oppdretter av rasen i nærmiljøet ditt og spør om du kan komme på besøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker deg informasjon om en rase kan du jo som sagt søke, men også sende mail til oppdrettere av rasen, de pleier å være veldig hjelpsomme. Ville ikke tatt mye penger for dette, har du i det hele tatt noen erfaring med hund?

Takk for tips!

Ja, har NOE erfaring med hund siden jeg vokste opp med en. Men det er en helt annerledes rase enn den/de jeg er interessert i nå... :)

Gjest Bobler
Skrevet

Da stiller jo saken seg litt andeledes, ettersom at du vurderer å få rasen :)

Ta kontakt med raseklubben og oppdrettere. Mange oppdrettere sier med enn gjerne ja takk til besøk til en fremtidig rase-entusiast! :) Så blir du kjent med hundene, og oppdretter. Du kan også spørre oppdrettere og hundeeiere med rasen om du kan låne hundene dems i en periode for å "prøve". Spør på hundeforum, ta tur på utstilling, snakk med folk og hils på hunder! :)

Hvilken rase gjelder det? :)

Gjest kittycat
Skrevet

Jeg vil og passe hunder!! men vet ikke hvordan jeg skal gå frem heller. Får vel sjekke ut de nettsidene nevnt over i tilfelle noen vill bli passet av en egentlig uerfaren 17-åring, men animallover og vett i hodet :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri ha betalt noen med så lite erfaring som TS for å passe hunden min. I høyden kunne TS få være med på tur.

• Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Heng opp lapper og spør på diverse forum:) Jeg ordnet det slik en bekjent av meg fikk begynne å gå tur med svigermor sin hund, perfekt for begge 2! hun bekjente av meg spurte i facebookstatusen sin om noen hadde/viste om en hund som ønsket å være med på fjellturer og lignende noen ganger i måneden. Hun ville låne andres hunder siden hun savnet å ha hund men ikke fikk ha hund i leiligheten hun leide:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...