Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag jeg jeg blitt veldig dårlig med hodepine og kvalme. Skal på jobben i morgen tidlig og hvor jeg ikke er bedre da, så orker jeg det ikke. føler meg skikkelig uggen! Men, siden jeg starter så tidlig rekker de ikke få tak i noen andre , så kjeg føler meg skikkelig slem :\ Hadde sikkert orket noen timer om jeg måtte, men hadde endt med å gå hjem. Huff, hva gjør jeg ? Klarer jo ikke utføre jobben min noe godt med dundrende hodepine og kvalme. Jobber i service ykret. Hva ville dere gjort? (ikke kejft på meg for at jeg spør,vær så snill) :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vent til imorgen og se om hodepinen er over... om ikke stapp i deg noen smertestillende, en kopp med kaffe en frokost og kom deg på jobb.

Hodepine er ingen unksyldning til og være hjemme fra noe som helst.. har jeg hvertfall fått høre siden jeg gikk helt i barnehagen.

• Liker 1
Skrevet

Dersom du føler deg i dårlig form, ville det kanskje vært bedre å ringt å gitt beskjed i kveld, slik at de kanskje kan ha anledning til å skaffe vikarer til i morgen tidlig. Men på en annen side kan det jo være at du føler deg i fin form når du våkner i morgen..

• Liker 1
Skrevet

Du får jo ikke gjort en skikkelig jobb når du er syk! Klart du kan ringe og gi beskjed om at du ikke kommer pga. hodepine og kvalme evt. hva det måtte være.

Absolutt alle mennesker kan bli akutt syke.

Pass på deg selv, :klemmer: det er antageligvis ingen andre som gjør det og god bedring!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å være borte en dag og "hente seg inn", enn å risikere å bli verre fordi man gikk på jobb, og bli vekke mange dager. Om du ikke føler deg i form, så ring og si at du er syk - ikke tenke på hva de andre vil si. Man skal tenke på helsa si.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å ta problemene på forhånd :fnise: Ikke rart at det snart kommer innstramminger når det gjelder egenmeldinger.

Det minner litt om en kollega jeg hadde for noen år siden som måtte være hjemme fra jobben fordi hun "brygget på noe"-

• Liker 1
Skrevet

Snakk om å ta problemene på forhånd :fnise: Ikke rart at det snart kommer innstramminger når det gjelder egenmeldinger.

Det minner litt om en kollega jeg hadde for noen år siden som måtte være hjemme fra jobben fordi hun "brygget på noe"-

Hva er det du egentlig snakker om? TS har tydeligvis respekt for egenmeldinger og ønsker å gå på jobb i morgen.

Men hun HAR blitt syk, og du har dermed ingen grunn til å sammenligne henne med kollegaen din.

• Liker 4
Skrevet

Ingen vil kjefte på deg, TS. Du har absolutt ingen ting å være flau over eller fortjene 'ris' for. Selv i arbeid er arbeidsgiver klar over at de ansatte er mennesker, og kan ved tilfeller bli akutt dårlige i helsa.

Du skal absolutt ikke på jobb om du føler deg svekket i morra, selvom det er en fin tanke at du ikke ønsker å skape kaos for de på arbeidsplassen din. Om mulig, vil jeg og oppfordre deg til å gi beskjed om at du føler deg veldig svekket i kveld, og gjøre dem oppmerksom på muligheten for at du ikke drar i morgen. Da få de kanskje varslet en vikar(hvis ikke du klarer å kontakte en vikar selv?), som kan tre inn dersom du i morgen igjen gir beskjed om at du ikke har anledning til å komme.

God bedring.

• Liker 5
Skrevet

Du bør ringe med en gang! Større sannsynlighet for å skaffe noen når man har 12 timer på seg enn 2! Hvis sjefen din får tak i noen er det bra, hvis ikke, så ser du an formen i morgen tidlig. Men det er viktig å si i fra med en gang man mistenker man blir syk på jobbdagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hoss oss får vi ikke ringe kvelden før. Dersom noen er syke og skal være på jobb halv 8, ja da får de ringe halv 8 og si at de ikke kommer.

• Liker 1
Skrevet

Hadde TS brukt egenmelding i hytt og pine, så hadde hun neppe orket å spurt på kvinneguiden hva hun skal gjøre i denne situasjonen!

Men slike svar overrasker ikke - når man kan være tøff bak pc'en og gjemme seg bak "anonym bruker".

• Liker 2
Skrevet

hoss oss får vi ikke ringe kvelden før. Dersom noen er syke og skal være på jobb halv 8, ja da får de ringe halv 8 og si at de ikke kommer.

Det er jo ganske krise da, spesielt i serviceyrket. Hvis du f.eks. jobber i en butikk på et senter, eller i en kjedebutikk så kan du få bøter for å ha stengt i åpningstiden. Og er det kun en ansatt som åpner, blir det et problem.

Men men har sjefen sagt det, så er det jo greit...

Skrevet

En slik kollega har jeg også hatt. :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Når alt kommer til alt er det sjefens problem å til en hver tid ha en plan hvis noen ikke skulle dukke opp. Som arbeidstaker har du veldig lite ansvar. Faktisk er det ikke en gang slik som mange tror at man må gi beskjed i god tid om at man er syk. Det holder at man sier ifra i løpet av første arbeidsdag man er borte (det vil si før 15:30 om man jobber 8-15:30).

Når det er sagt skal man også jobbe der, slik at arbeidsmiljøet og forholdet til sjefen tross alt er viktig – særlig hvis man ikke jobber fullt og bare har ringevakter e.l.

Men ikke ring og si at du har vondt i hodet eller utdyp om hva som feiler deg, det fører ofte til mye irritasjon fra folk som ikke synes det høres ille nok ut. Det holder å si at du er syk.

Det er jo ganske krise da, spesielt i serviceyrket. Hvis du f.eks. jobber i en butikk på et senter, eller i en kjedebutikk så kan du få bøter for å ha stengt i åpningstiden. Og er det kun en ansatt som åpner, blir det et problem.

Ja. Man bør kanskje også merke seg konsekvensen av det motsatte, å sende syke folk på jobb. Ved mistanke om noe smittsomt er det faktisk ulovlig å ha noen på jobb hvis det håndteres mat.

AnonymBruker
Skrevet

Når alt kommer til alt er det sjefens problem å til en hver tid ha en plan hvis noen ikke skulle dukke opp. Som arbeidstaker har du veldig lite ansvar. Faktisk er det ikke en gang slik som mange tror at man må gi beskjed i god tid om at man er syk. Det holder at man sier ifra i løpet av første arbeidsdag man er borte (det vil si før 15:30 om man jobber 8-15:30).

Når det er sagt skal man også jobbe der, slik at arbeidsmiljøet og forholdet til sjefen tross alt er viktig – særlig hvis man ikke jobber fullt og bare har ringevakter e.l.

Men ikke ring og si at du har vondt i hodet eller utdyp om hva som feiler deg, det fører ofte til mye irritasjon fra folk som ikke synes det høres ille nok ut. Det holder å si at du er syk.

Ja. Man bør kanskje også merke seg konsekvensen av det motsatte, å sende syke folk på jobb. Ved mistanke om noe smittsomt er det faktisk ulovlig å ha noen på jobb hvis det håndteres mat.

Du skal gi beskjed FØR arbeidsdagen begynner, litt arbeidsmoral må vi prøve å ha. Hodepine går over i løpet av dagen, vedvarer den til dagen etter, bør du komme deg til legen fortest mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at jeg bruker det ordet, men LOL til AB 07.50! Lege hvis en har hodepine lenger enn en dag? Tror du må komme deg til legen jeg... Latterlig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal gi beskjed FØR arbeidsdagen begynner, litt arbeidsmoral må vi prøve å ha. Hodepine går over i løpet av dagen, vedvarer den til dagen etter, bør du komme deg til legen fortest mulig.

Å gi beskjed FØR arbeidsdagen er overhodet ikke vanlig da man nødvendigvis må ringe hjem til noen privat, noe som er direkte uhøflig. Å gi beskjed på starten av arbeidsdagen er fornuftig, men som sagt ikke noe krav.

Hele poenget med egenmelding er at man ikke skal plage en lege bare fordi man er kvalm og har vondt i hodet en dag eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...