AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Jeg har sett alle sesongene til uk lurte på om det var vits i å se den amrikanske versjonen... Hva sier dere?
CathFoto Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Nei! Jeg har riktignok sett alt av den engelske og kun tre episoder av den amerikanske men den amerikanske mangler humoren og selvironien den engelske har som gjør at man dras mer inn i det enn ren observatorrolle, om du skjønner? Og INGEN er så god som orginale Frank!
Gjest norah Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Jeg nekter å se den amerikanske av rent prinsipp, men ifølge samboer er det ca samme utvikling. Det kule med den britiske er jo nettopp britisk humor og sosialrealisme, blir ikke det samme med amerikansk selv om den sikkert er gøy i og for seg selv. Ingen slår britiske Frank, nei. Er liksom noe med aksenten som gjør hele serien; "make poverty history, cheaper drugs now!"
Gjest kittycat Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Har bare sett litt av den amerikanske. Syns den er konge. Sikkert annerledes når du er vant til UK, men verdt å prøve
CathFoto Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Så en episode til i går, og det kan virkelig ikke måle seg med den engelske altså. Det er noe med kulturreferansene til engelsk pubkultur og populærkulturen i Manchester som ikke helt lar seg oversette. I tillegg så virker karakterene mer overfladiske i den amerikanske så langt. Misforstå meg rett, om jeg aldri hadde sett den engelske så hadde jeg syntes den amerikanske hadde vært helt ok, men siden jeg har det så synes jeg den mangler humor, selvironi og det ubestemmelige lune som gjør den engelske til en av mine favorittserier. Den amerikanske blir rett og slett en blek kopi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå