Gå til innhold

Liten vektnedgang :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært (syns jeg selv) flink i over en mnd nå. Spist veldig forsiktig, kuttet karbohydrater og trent masse. Med og uten pt, både intensiv sykling og masse styrketrening.... Og da jeg veide meg i går hadde jeg gått ned såvidt 2 kg :tristbla:

er 162 høy, startet på 70 kg og har gått ned til 68.... Ble så utrolig demotivert. For jeg klarer bare ikke spise mindre/bedre enn jeg gjør nå. (har fått hjelp med maten og....) Jeg trodde jeg skulle ha gått ned mer, har virket litt sånn på kroppen, men neida.... :kjefte: Er jo bare min egen skyld, men jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre bedre.

Noen som har trøst eller gode råd? :sjenert: Det er sikkert noe jeg gjør feil, men jeg vet ikke hva. Både pt og ernæringsekspert sier det jeg gjør er bra, så hvorfor virker det ikke mer? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal bare være glad for det. Går man ned for eks 2 kg i uka betyr det mest sansynlig at vektnedgangen også skyldes muskeltap. Ett til et halvt kilo i uka er sunt og normalt, så du ligger der. Stå på videre!

Skrevet

Halv kilo i uka er det optimale. Fortsett sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Pluss, du har sikkert bygd muskler også som gir høyere vekt. Dont worry about it.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Du har jo et kjemperesultat!!!! Gratulerer. Stå på!!!

Forresten, hva er målvekten din?

AnonymBruker
Skrevet

Oi, er det sant? :) Nå ble jeg veldig glad her....Trodde dette var elendig jeg, syns alle jeg hører om går ned 4-5 kg i mnd.... Men hvis det dere sier er riktig så er det jo ikke så ille da :jepp: Takk, nå reddet dere motivasjonen og humøret :takke:

Jeg er ikke helt sikker, men jeg har lyst til å komme meg ned på rundt 60 i allefall. Det har alltid vært trivselsvekt før, ikke syltynn, men er fornøyd med kroppen når jeg ligger rundt der :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Oi, er det sant? :) Nå ble jeg veldig glad her....Trodde dette var elendig jeg, syns alle jeg hører om går ned 4-5 kg i mnd.... Men hvis det dere sier er riktig så er det jo ikke så ille da :jepp: Takk, nå reddet dere motivasjonen og humøret :takke:

Jeg er ikke helt sikker, men jeg har lyst til å komme meg ned på rundt 60 i allefall. Det har alltid vært trivselsvekt før, ikke syltynn, men er fornøyd med kroppen når jeg ligger rundt der :)

TS

Mest sansynlig mister de også muskler. 4 kg i måneden er ogs innenfor sunn vektnedgang, men når det begynner å bli 5 så er det for mye. Skulle du etterhvert stagnere med nedgangen, ikke spis mindre, men tren enten litt mere eller litt hardere.

Gjest Wei Wei
Skrevet

De som mister 4-5 kg i måneden veier ofte mye mer enn deg i utgangspunktet. Man taper mer i begynnelsen, men går ned saktere etter hvert. Dette må du forberede deg på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...