Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2002 #1 Skrevet 27. mai 2002 Jeg skal gifte meg om noen måneder, og vil gjerne bli gravid etter det. Jeg har gått på p-pille i 9 år! Det er lurer på er: bør jeg slutte på pillen nå, for at kroppen skal "komme igang"? -Eller kan jeg slutte på pillen rett etter bryllupet, og bli like fort gravid da? Er det noen som har noen tips til meg? Gleder meg til å gifte meg og bli gravid:-)
symre Skrevet 27. mai 2002 #2 Skrevet 27. mai 2002 Det er nok veldig individuelt! Jeg hadde brukt p-pillen i 16 år uten avbrekk, og ble gravid første måned etter pilleslutt. Kjenner flere som har opplevd dette, sjansen for å bli gravid like etter er relativt stor - har sett en prosent på et innlegg her på siden tidligere, men husker ikke helt hvor. Andre venter lengre, inntil et år er helt normalt, og de fleste lykkes da, tror jeg (?). Atter andre sliter etter dette. Så det er en nok ingen garanti med noe som helst... og en sjans å ta! Ønsker deg lykke til!
symre Skrevet 27. mai 2002 #3 Skrevet 27. mai 2002 glemte å skrive at jeg hadde samme dilemma som deg i fjor. Er sjeleglad for at jeg ventet til etter bryllup og bryllupsreise før jeg kastet brettet! Hormonene kan svinge voldsomt den første tida, og det er ikke nødvendigvis ideellt midt oppi bryllupsforberedelser og sterke følelser!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #4 Skrevet 30. mai 2002 Er det ikke sånn at man etter p-pille bruk har lett for å bli gravid 1 måned etter at man har sluttet? Har hørt at kroppen slipper flere egg når man slutter og det derfor er stor sjanse for å bli gravid 1 måned. Hvis man ikke blir gravid 1 måned går det ofte ganske lang tid...
viwi Skrevet 3. juni 2002 #5 Skrevet 3. juni 2002 Ville bare si at for mange kan det gå en god stund før menstruasjonen kommer tilbake etter pilleslutt... Det kan gå langt tid å bli gravid.... Men det kan og gå veldig fort...
Jossi Skrevet 3. juni 2002 #6 Skrevet 3. juni 2002 Jeg sluttet med p-pillene i des./jan. Planen var å la kroppen få slape av litt etter mange år med p-piller. Vi skulle gifte oss i april, og jeg oppdaget plutsewlig at jeg kom til å få mensen på bryllupsdageb. Ikke noe gøy! Så jeg tok ca. 10 dagermed primolutt for å utsette mensen ca. 1 uke. Rett etter dette prøvde vi å bli gravide, og traff på første forsøk!!!!! Men jeg er glad for at vi giftet oss bare 1 uke etter befruktningen (jeg visste jo ikke på bryllupsdagen at jeg var gravid). Fordi jeg begynte allerede 2 uker etter befrukning (4 uker av svangerskapet) å få symtomer som oppblåst mage (så faktisk gravid ut), svimmel og litt puls. Det er jo helt individuelt hvordan man blir i begynnelsen. Så, mitt råd er egentlig: tror ikke det er nødvendig å gjøre kroppen klar for en prøver å bli gravid. Faktisk er jeg enig som flere skriver, det kan være en fordel å slutte med p-piller rett før første prøving. Og da er det greit å ha litt kontroll på eggløsning etc. slik at det er størst mulighet for full klaff. Lykke til! Det er så spennende.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå