Gå til innhold

Usikker på om jeg vil møte hunden "min"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og eksen min fikk oss en hund sammen, og når det ble slutt mellom oss bestemte vi at han skulle beholde hunden (for han bor nærme naturen, har bedre tid og det er der hunden har bodd med oss). Jeg har spurt om jeg kan ha hunden noen helger en gang iblant, og bare fått til svar at jeg kan komme opp dit og gå tur med han hvis jeg vil det, og at hunden bør sove hjemme. Nå sliter jeg litt fordi jeg ønsker jo selvfølgelig å møte hunden min så ofte jeg kan, men jeg vil også at han skal kunne være hos meg lenger enn et par timer, eller at jeg må bruke flere timer på reisevei for å komme dit han bor.

Jeg lurer også på om det kan være bedre for hunden om jeg holder meg unna, slik at han ikke savner meg slik jeg savner han.

Så med dette rotete innlegget lurer jeg vel egentlig litt på hva jeg skal gjøre for det gjør direkte vondt å ikke ha han rundt meg hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Men, jeg tror ikke hunden din savner deg slik som du savner hunden din. Jeg har hund, når jeg kjøpte hunden bodde jeg i kjelleren til min mor, de var derfor ofte sammen. Nå bor jeg alene. Når hunden min ser enten min mor eller min mormor blir hun overlykkelig, helt ekstremt glad, og gråter gjerne når de skal gå. Men hun har det som plommen i egget hoss meg, hun savner dem overhodet ikke til vanlig. :)

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg tror du kan besøke hunden "din" så mye du vil. Det blir den bare glad for.

Skrevet

Du kan nok trygt besøke ham/henne. Dyr savner ikke på samme måte som mennesker slik jeg oppfatter det. De er superglade når de ser igjen folk, og skjønner at det er lenge siden sist de så dem, men de står ikke i det daglige og tenker at det er lenge siden. De lever mye mer i øyeblikket. Så du møter nok en kjempeglad hund som gjerne vil se deg og som blir trist når du går, men så er det ikke noe han/hun tenker på lenge etter at du har gått igjen.

Så savner er nok ikke på samme måte.

Hesten min ble kjempeglad og entusiastisk da jeg hadde vært fem uker borte fra henne i det øyeblikket hun så meg igjen, men om noen andre hadde kommet og hun aldri hadde sett meg mer tviler jeg på at hun hadde brydd seg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg også antar, og jeg vet han har det veldig bra med eksen min. Jeg lurer mest fordi jeg leste et eller annet sted (på en hundeside) at hunder som ikke møter den ene av "foreldrene" sine kunne få en type forvirring over at den ene bare er med den litt og så forsvinner. Vet ikke om dette stemmer, men vil jo at hunden min skal ha det så bra som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg heller gjøre klar til diskusjon om "besøkstider" enn å bekymre meg for hvordan hunden vil takle det =)

Ts (glemte det i innlegget 19.59, blir litt surrete i varmen)

Skrevet

Enig med de andre som har svart her.

..Men om hunden er typen til å takle å være på besøk hos deg, synes jeg dere burde prøve å bli enige om at du kan ha hunden hos deg noen helger. Jeg og eks-kjæresten min har også hund sammen, og vi "deler" på den. Hunden bor hovedsakelig hos han, men den er hos meg og samboeren min ofte. Eks-kjæresten min synes også det er deilig med litt "fri" og han har reist på gutteturer, tatt langhelger og bare vært alene uten en hund å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...