Isiselin Skrevet 1. februar 2004 #1 Skrevet 1. februar 2004 Nå har jeg leste flere steder at om en gifter seg før klokken 15.00 kalles det formiddagsbryllup og det forventes at bryllupet er lite og uformelt, at det slutter tidlig, at det er mottakelse og ikke middag, at man reiser avgårde på bryllupsreise med en gang og i det hele tatt i den stilen... Mens om en gifter seg etter 15.00 er det bryllup slik jeg betegner et bryllup; middag og kaffe, høytidelig med mange taler og fest til de sene morgentimer med musikk og dans. Problemet er bare at vi skal gifte oss klokken 13.00 og vi har planlagt det som i denne sammenhengen kalles et ettermiddagsbryllup. Vil gjestene våre tro det er et "formiddagsbryllup" uten pynt og middag og taler da? Jeg tror ikke jeg har vært i et eneste bryllup som har begynt etter klokken 15.00 og i alle, de 8, bryllupene har det vært middag, fest, musikk, dans og mange taler, leker og halloi til morgengry... Er det bare min familie (eller min kant av landet) som er rare eller er det slik landet over? :klø:
Peluche Skrevet 1. februar 2004 #2 Skrevet 1. februar 2004 Tror ikke du skal bekymre deg. Tror folk regner med at det blir fest om bryllupet er klokka ett, det er en ganske vanlig tid å gifte seg på. For min del hadde jeg forventet en fest samme hvilket tidspunkt det var ;-)
Gjest Tex Skrevet 2. februar 2004 #3 Skrevet 2. februar 2004 De aller fleste i Norge gifter seg før kl 15, med "standard" bryllupsfest slik vi er vant til. Tror ikke du skal bekymre deg..... Vi skal også ha vielse kl 13, med fest natten lang.....
Chiquita Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 *jippi, vi skal ha et "lovlig" ettermiddagsbryllup med vielse kl 15 og hui og hoi hele natta* *tusler ut igjen*
Gjest Tabby Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Som Tex og Peluche sier så har de fleste standard bryllupsfester, uansett tidspunkt for vielse. Vi skal ha vielsen kl 12, med en blanding av de to typene fest. Tror ikke man holder så godt på disse typene bryllupsfester lenger.
Gjest MrsL Skrevet 2. februar 2004 #6 Skrevet 2. februar 2004 Chiquita skrev *jippi, vi skal ha et "lovlig" ettermiddagsbryllup med vielse kl 15 og hui og hoi hele natta* *tusler ut igjen* Vi også :blunke:
@shygirl@ Skrevet 3. februar 2004 #7 Skrevet 3. februar 2004 Chiquita skrev Vi også :blunke: Hehe.... Vi også....
Holly Hobbie Skrevet 3. februar 2004 #8 Skrevet 3. februar 2004 Jeg synes det hadde blitt en utrolig lang dag for både gjester og brudepar å ha vielse klokken 3 og fest klokken 17-18. Hva gjør man i mellomtiden? Derfor har vi valgt å ha veilsen lokken 15, slik at alt går litt mer i ett. Da blir det også mer naturlig at festen varer utover kvelden. Så på en måte synes jeg det er naturlig at et fromiddagsbryllup avsluttes tidligere enn et ettermiddagsbryllup.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå