Gå til innhold

dere som mener pelsdyr har det så godt, ta en titt på denne

Anbefalte innlegg

Skrevet

på denne filmen:

gå inn på www.dyrebeskyttelsen.no

scroll litt ned og finn bildet av Stella MacCartney, og gå inn på den filmen som er der. lurer på hva dere sier nå....

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har lagt ut den linken før, men enkelte er rett og slett bare onde mennesker uten noe form for empati. Det er synd det er sånn men det er mange av de. Men de får vel sin straff en gang de også.

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=furfarm

Denne linken går rett til der du mener... Forferdelig :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du TinaK...

Blir du like sinna når mennesker har det vondt?

Gjest Moonshadow
Skrevet
Du TinaK...

Blir du like sinna når mennesker har det vondt?

Ja, det blir jeg faktisk. At jeg engasjerer meg for dyreværn vil ikke si at jeg engasjerer meg noe mindre for andre ting. Jeg driver med masse på fritiden både for dyr og mennesker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det blir jeg faktisk.

:D :D :D

Jeg har dessverre opplevd mer enn en gang at folk er så opptatt av å ta vare på dyra at det går ut over mennesker i deres nærmiljø...

Jeg er forresten også glad i dyr, men får lyst til å skyte dem som "setter fri" mink som ikke kan overleve i frihet i Norge.

Hva slags skjebne gir de såkalte dyrevernerne de stakkars små dyra da?

De får det i hvert fall ikke bedre utenfor bura enn inni.

Gjest Moonshadow
Skrevet

:D :D :D

Jeg har dessverre opplevd mer enn en gang at folk er så opptatt av å ta vare på dyra at det går ut over mennesker i deres nærmiljø...

Jeg er forresten også glad i dyr, men får lyst til å skyte dem som "setter fri" mink som ikke kan overleve i frihet i Norge.

Hva slags skjebne gir de såkalte dyrevernerne de stakkars små dyra da?

De får det i hvert fall ikke bedre utenfor bura enn inni.

Det er ikke alle som engasjerer seg for dyreværn som slipper ut mink osv.. Noen vet faktisk bedre, jeg tar avstand for folk som gjør det på den måten. Det eneste som hjelper er å prøve å få lover når det gjelder dette i Norge. Kan ikke gjøre noe så lenge det er lovlig.

Jeg lar ikke mitt engasjemang gå utover mennesker, jeg engasjerer meg mye i både dyr og folk :P

Skrevet

Herregud, jeg klarte ikke se alt.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Herregud' date=' jeg klarte ikke se alt.[/quote']

Nei, det er helt for jævlig. Og det der skal være fra værdens beste farm,, der de lossom er mest humane og snille med dyrene. Tragisk :cry:

Skrevet

hvorfor spør alle oss som er opptatt av dyrevern, om vi ikke heller kan bry oss om mennesker? syns det er tåpelig å spør om noe sånt. det er da nok av menneske-organisasjoner, noen må jo stå på for dyrene også. og hvorfor er det så få mennesker som klarer å støtte begge deler? avstumpet vil jeg kalle det.

jeg vet det er folk som mener pelsdyrene har det bra her inne, lurer på om noen av dem vil se filmen og skrive sin mening i tråden?

Gjest Moonshadow
Skrevet
.

jeg vet det er folk som mener pelsdyrene har det bra her inne, lurer på om noen av dem vil se filmen og skrive sin mening i tråden?

Men det er veldig mange av de som ikke bryr seg åssn de har det desverre.

Jeg la ut samma link for en tid tilbake og alikevell støtte de industrien :(

Skrevet

jeg skjønner det ikke... hvordan kan folk være så kalde og egoistiske? for en verden vi lever i.... :roll:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Ja det er helt for jævlig. For meg er det egentlig ufattelig at noen kan ha så lite medfølese fo andre vesen.

Skrevet
hvorfor spør alle oss som er opptatt av dyrevern, om vi ikke heller kan bry oss om mennesker? syns det er tåpelig å spør om noe sånt. det er da nok av menneske-organisasjoner, noen må jo stå på for dyrene også. og hvorfor er det så få mennesker som klarer å støtte begge deler? avstumpet vil jeg kalle det.

Jeg mener at det finnes pelsdyr som har det bra! Men jeg får ikke sett filmen (det skjer bare ikke noe!)

Det jeg derimot ikke har problemer med å se er at det finnes altfor mange som har det helt forferdelig også! Og det må man selvfølgekig gjøre noe med.

Men det som virkelig provoser meg er at det finnes mange andre norske husdyr, som jeg synes har det lang verre enn pelsdyrene, og disse er det jammen meg ikke mange som bryr seg om!

Skrevet

Jeg er en av dem som har vært mindre kritisk til pelsdyrhold uten at jeg har sagt at det er perfekt. Klarte ikke å få opp filmsnutten (tynnklientsystem på pc'n så jeg sliter med å få sett ting fra nettet... :roll: ) så den kan jeg ikke kommentere.

Det jeg kan gjøre er å gjenta de tingene jeg har sagt i alle debattene om pelsdyr jeg har deltatt i...

1. Er det ikke viktigere å fokusere på forsvarlig husdyrhold (som trossalt er en større industri), slik som forholdene slaktekylling og kyr blir holdt under (de som er maten vår)?

2. Jeg syns ikke det er verre å utnytte dyr for pels enn det er å utnytte dyr for kjøtt - MEN jeg mener at alle dyr vi bruker på denne måten bør ha gode levevilkår.

3. Jeg har vært på flere pelsdyrfarmer og har et relativt godt innttrykk av hvordan dyra blit behandlet sjøl om jeg ikke mener det er perfekt - likevel vil jeg si de har det like bra som andre husdyr mennesker avler opp til ulike formål.

4. Jeg tar avstand fra dyrevernere som ødelegger forfabrikker og slipper pesldyr ut i naturen og dermed påfører dyra stress og unødig smerte.

Kommer ikke på mer i farten.... hm...*klør seg i hodet*

Jo! Jeg har ikke kjøpt pels og har ingen planer om å gjøre det og jeg er ikke et kaldt og egoistisk menneske uten empati :roll:

Takk for oppmerksomheten :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er en av dem som har vært mindre kritisk til pelsdyrhold uten at jeg har sagt at det er perfekt. Klarte ikke å få opp filmsnutten (tynnklientsystem på pc'n så jeg sliter med å få sett ting fra nettet... :roll: ) så den kan jeg ikke kommentere.

Det jeg kan gjøre er å gjenta de tingene jeg har sagt i alle debattene om pelsdyr jeg har deltatt i...

1. Er det ikke viktigere å fokusere på forsvarlig husdyrhold (som trossalt er en større industri), slik som forholdene slaktekylling og kyr blir holdt under (de som er maten vår)?

2. Jeg syns ikke det er verre å utnytte dyr for pels enn det er å utnytte dyr for kjøtt - MEN jeg mener at alle dyr vi bruker på denne måten bør ha gode levevilkår.

3. Jeg har vært på flere pelsdyrfarmer og har et relativt godt innttrykk av hvordan dyra blit behandlet sjøl om jeg ikke mener det er perfekt - likevel vil jeg si de har det like bra som andre husdyr mennesker avler opp til ulike formål.

4. Jeg tar avstand fra dyrevernere som ødelegger forfabrikker og slipper pesldyr ut i naturen og dermed påfører dyra stress og unødig smerte.

Kunne ikke vær mere enig Suzy!!!

Skrevet

Enig med deg i alle punktene Suzy men pkt. 3 klarer jeg bare ikke å svelge. Hva legger du i relativt godt inntrykk? Det strider jo helt mot dyras instinkter og behov, å bli bura inne. Jeg har vært på en revefarm, og jeg fikk ikke noe godt inntrykk. Kjenner jo bonden godt, og han behandler dem vel etter forskriftene gir dem mat osv. Men dyra lider!

Skrevet

Jeg er i stand til å bry meg om både mennesker og dyr.

Og det er mulig å være motstander av pelsoppdrett uten å være dyreverner.

Jeg bor på et småbruk der alle mine naboer han dyr, og jeg klarer bare ikke å se at gris/sau/kyr/høns har det like ille som de dyrene som lever sitt liv i bur..og ender sitt liv der, for at vi skal se pene ut!? (eller varme som noen vil kalle det)

Skrevet

Ja, dette er jeg også lei av. Men jeg tror det er en forsvarsmekanisme i dem. Jeg tror vi treffer dem litt hardt. Det blir det eneste "fornuftige" (selv om det bare er teit og avsporer debatten) de evner.

Denne linken har jeg også lagt ut før. Men den kan ikke vises mange nok ganger. Kjør på jenter, jeg er glad i dere for at dere bryr dere :hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...