Miss I.W. Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Hei! Har ett barnehagebarn som tydeligvis ikke likte at sola kom. Hun har blitt sikkelig rødprikkete og ru i ansktet, tross ofte smøring av solfaktor 50. Hun har litt ømfintlig hud, men jeg håper det går over utover sommeren. Har lest at det er vanlig ved soleksem. Hjemme kan vi ta pauser inne og jeg kan passe på både parasoll og hatt, men i barnehagen er de ute hele dagen og hun har en tensens til å kaste hatten. Er det noen som har erfaringer og tips til f.eks. hva jeg kan smøre henne med? Både type solkrem og til kvelden. Det ser så ømt ut og hun klør seg innimellom, så jeg får så vondt av henne!
Gjest AB Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 Vet du hvilken type solkrem de smører henne med i barnehagen? Kanskje hun reagerer på noen stoffer i solkremen? Jeg smørte meg med en solkrem som inneholdt AloeVera på en sydenferie, og jeg ble skikkelig ru og rødlig i huden, kunne ikke forstå hva det var.. Fant ut etter hvert at det var AloeVera jeg var allergisk mot.. Verdt en sjekk Ellers har jeg ikke så mange forslag til deg, håper det går over hvis det er soleksem
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 jeg har sol eksem . bruker gele og rens...eksemen min forsvant etter noen dager allefall. og jeg prøvde litt av vært før den og ingen ting var like effektivt.Min lenke
Mamma1 Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Har du prøvd å bytte solkrem? Det kan godt være den som gjør det.
Miss I.W. Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Brukte den samme type krem i fjor og da gikk det fint. Men da var hun ikke like mye ute i sola og brydde seg ikke om hatten. Tanken har slått meg og en tur til apoteket står på planen! Kanskje noen som kan anbefale noe annet enn Cosmica Kids solfaktor 50? Endret 25. mai 2012 av Missiw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå