Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2004 #1 Skrevet 1. februar 2004 Prøvde å lete på nett etter slike rare importerte planter, men finner ikke noe. Har fått meg en plante fra utlandet som ikke selges i Norge og skulle gjerne ha lest om sorten
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2004 #2 Skrevet 1. februar 2004 Vet du hva den heter? Eller hvordan den ser ut?
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #3 Skrevet 2. februar 2004 Det er en stamme som går i spiral(og noe krøll) så vokser det ut blader overalt. Tror de selger en lignende her i lande, men det er vist nok bambusgreier fra Nederland.
Gjest Revetispa i.i. Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Da ble det straks enklere. Du har en Lykkebambus, også kalt Lucky Bamboo. Dette ser ut som bambus, men er det ikke. Lykkebambus er egentlig skudd fra en sort Dracaena (dragetre) som er tukta til å vokse i spiral eller andre former. Du kan ha den stående lenge i vann, men du kan også plante den i vanlig jord. Lykkebambus er egentlig kjempestiklinger, og er slett ikke uvanlige her i Norge. Du får dem både på Mester Grønn og på Ikea.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Bambus, er ikke det rette stenger?
Mrs. K Skrevet 2. februar 2004 #6 Skrevet 2. februar 2004 Jeg har Lykke Bambus innkjøpt på Ikea for nesten ett år siden. De står fortsatt i vase. De har fått mye røtter og det er kanskje på tide å plante dem. Noen som har gode råd? Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #7 Skrevet 2. februar 2004 Gjest: Bambus er en gressart. Lykkebambus er noe helt annet som ligner av utseende, men som kan formes av kyndige. Trille: Sett den rett i jorda. Det er faktisk en fordel om du skjærer bort røttene. Hvis du vil, kan du fortsatt ha den stående i vann. Den tåler det meste.
jordbær Skrevet 3. februar 2004 #8 Skrevet 3. februar 2004 IKEA selger fortsatt lykkebambus. Lykkebambus er ikke bambus, men som revetispa skrev, en plante i Dracaena-familien.
Mrs. K Skrevet 3. februar 2004 #9 Skrevet 3. februar 2004 Takk Revetispa! Nå står de i vase og blir flyttet hit og dit, men hvis jeg planter dem kommer de til å stå på en fast plass. vil de ha lys, varme, vannes fra bunden o.s.v.? Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #10 Skrevet 3. februar 2004 Takk Revetispa! Nå står de i vase og blir flyttet hit og dit, men hvis jeg planter dem kommer de til å stå på en fast plass. vil de ha lys, varme, vannes fra bunden o.s.v.? Hilsen Trille Gjerne godt med lys, men ikke direkte sol. Blir det for mørkt snur den seg mot lyset. Vann som du vanner andre dragetrær.
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #11 Skrevet 3. februar 2004 Det var jeg som startet denne tråden. Det jeg ble fortalt var at om jeg ville ha den til å vokse fort så sett den i jord. Min står i jord. Hvor mye koster en slik på Ikea?
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #12 Skrevet 4. februar 2004 Hvor mye koster en slik på Ikea? Aner ikke, men prisene varierer etter om det er en enkelt stilk eller flere som er satt sammen, hvor mye de er manipulert osv.
Gjest rhb Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 koster 19 for de i spiral og ca 9 for de rette... min har bynt og bli gul, den ser frisk ut, men det kommer no veske ut av stilken å den... noen som kan hjelpe???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå