Gå til innhold

diettpiller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så "heldig", i forhold til Norge.Så får jeg bestillt diettpiller og andre uten resept.Både via nett og apotek.Noen ideer til hva som er OK,og som funker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du bestille til meg også? :ler:

Gjest Moonshadow
Skrevet
Kan du bestille til meg også? :ler:

Meg å :lol:

Gjest Ethereal
Skrevet

Det er en GRUNN til at ting er reseptpliktige i Norge; de kan faktisk være farlige å bruke. Og de aller fleste slike diettpiller har ingen effekt. Men enkelte slike preparater inneholder amfetamin, som er farlig, og ikke minst et narkotisk stoff som er forbudt i NorgeI tillegg burde du passe deg for vanndrivende stoffer, som kan skade nyrene i det lange løp. Men kanskje helsa kommer i bakgrunnen...

HVORFOR tror folk fortsatt at det finnes en lettvint vei til vekttap? Det tok jo ikke akkurat én uke å legge på seg, derfor er det vel rimelig at det tar tid å få det bort igjen?

Gjest Moonshadow
Skrevet
Men enkelte slike preparater inneholder amfetamin, som er farlig, og ikke minst et narkotisk stoff som er forbudt i Norge.

Bedre med konsentrerte former av afm da, enn å ty til det rene stoffet. Når du sliter med spise forstyrrelser og har lang fortid med brul av amf, så er det lett å dette tilbake dit om ingenting annet nytter. Det er ikke så avskrekkende når du har vært der før. Lurt er det selvfølgelig ikke, derfor jeg er villig til å prøve å finne noe annet, men jeg kan kjenne mote svinner hen. Å jeg la på meg på veldig kort tid pgr av medisiner.

Gjest Ethereal
Skrevet

TinaK: Jeg blir trist og skremt av å høre slike utsagn. Vet du egentlig hva du gir deg ut på ved bruk av slike preparater? ER det virkelig slik at det å være tynn er viktigere enn å ha god helse? Og hvis du (eller noen du kjenner?) har vært avhengig av amfetamin, men har klart å slutte---da vet du vel hva risikoen er?

Moralen min: Den eneste anbefalte måten å gå ned i vekt på, er å redusere inntaket av energi samtidig som man øker aktivitetsnivået (og helst ikke gjennom amfetaminpreparater, som sliter på hjertet i lengden, hvis jeg ikke tar helt feil).

Gjest Moonshadow
Skrevet
TinaK: Jeg blir trist og skremt av å høre slike utsagn. Vet du egentlig hva du gir deg ut på ved bruk av slike preparater? ER det virkelig slik at det å være tynn er viktigere enn å ha god helse? Og hvis du (eller noen du kjenner?) har vært avhengig av amfetamin, men har klart å slutte---da vet du vel hva risikoen er?

Det er meg som har vært avheing av det. Å jeg er klar over at det er farlig og det er ikke slik at jeg vil tilbake i den situasjonen. Men jeg må si tanken har slått meg i det siste. Jeg spiser lite, trener hver dag men går opp i vekt hele tia. Å pgr av spiseforstyrrelsene mine er jeg redd jeg kan bli så fortvilet at jeg tyr til amf igjen. En helg å jeg er tynn.. Dette skal jeg jobbe hardt for å unngå og da prøver jeg å finne alternativer. For jeg har redusert inntak og trener masse, har gjort det i lang tid, men pgr av medisiner går vekta opp..

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg vet det er lett for meg å si, men du må få hjelp på ett eller annet vis. Kanskje snakke med legen din, eller en psykolog om hvordan du har det? Nå vet jeg lite om din høyde/vekt/BMI, så kan bare gi generelle råd. Men det kan ikke være slik at du gjennom ditt tidligere misbruk egentlig var farlig tynn, og at vekten stabiliserte seg på et mer normalt nivå da du holdt opp? Slik at du er blitt vant til å se deg selv som du var den gang, og ikke kan akseptere kroppen slik den er i dag (ganske sikkert mye sunnere).

Hvis det er tilfelle at du faktisk HAR lagt på deg, burde du høre med legen om det finnes andre medikamenter som ikke har denne bivirkningen.

Det at du spiser lite, kan også være en medvirkende årsak; kroppen blir vant til å klare seg med lite, og skrur ned forbrenningen for å spare energi. I lengden vil det ha den effekten at du legger på deg mye lettere enn før. Og forsøk å trene litt styrke; da bygger du muskler som igjen forbrenner mer energi enn fettvev.

Jeg ønsker deg lykke til!

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har søkt hjelp, men det tar 6mnd før jeg får komme inn.. Det er lange ventelister hos psykologer.. Men jeg skal til legen snart og høre om han vet om noe for vekten... Går sikkert bra :P

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg krysser fingrene for deg, og at det går bra! Håper legen din er av den typen som LYTTER i stedet for bare å moralisere.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Jeg krysser fingrene for deg' date=' og at det går bra! Håper legen din er av den typen som LYTTER i stedet for bare å moralisere.[/quote']

Tusen takk :kysse:

Gjest Ethereal
Skrevet

La meg gjerne få vite hvordan det går, for eksempel gjennom en PM.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Skal si i fra når jeg har vært til legen.. Skal dit 19feb

Skrevet

Vil bare tilføye at mitt innlegg over var ment som en spøk, altså.. Siden jeg ser at det muligens kunne tolkes som jeg mente det :-)

Vil også si lykke til, TinaK! De diettpillene du snakker om, er det f.eks Stack, Ripped Fuel etc? I såfall inneholder de Ephedra som er en avart av Efedrin som igjen er "fetteren" til amfetamin... er nok best å holde seg unna. Det er faktisk utrolig mange som får psykiske problemer etter bruk av slike diettpiller, på lik linje med hva man får av annet stoffmisbruk.

Håper det ordner seg for deg!

Klem :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...