AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 jeg er ikke organisert i noen forening og derfor blir jeg ikke tatt ut i streik. Men min bedrift streiker i forbindelse med streiken som er i staten i disse dager. jeg lurer da i den forbindelse på om dersom vi får igjennom noen av de godene det kjempes for, vil de gjelde meg / falle positivt for meg også? Selvom jeg IKKE er organisert? Eller kjempes de kun for de som er organiserte?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Hvis du f.eks er lærer, og unio klarere å forhandle seg frem til økt lærerlønn, så vi du også få høyere lønn. Så ja du kan nyte av godene du også. Er ikke uten grunn at mange uorganiserte kalles for "freeloaders" 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Hvis du f.eks er lærer, og unio klarere å forhandle seg frem til økt lærerlønn, så vi du også få høyere lønn. Så ja du kan nyte av godene du også. Er ikke uten grunn at mange uorganiserte kalles for "freeloaders" Der jeg jobbet var fagforeningen bare opptatt av de fast ansatte, og på en veldig påfallende måte. Til tross for at det var masse midlertidig ansatte og at nesten ingen får fast jobb før de har vært midlertidig ansatt i årevis. Så jeg ble aldri medlem av den fagforeningen.
Mamma1 Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 Det er da vanlig å være organisert selv om du bare har vikariater? Spes som lærer. Da er det jo det du er, jobber som lærer hvert år, selv om man ikke har fast.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #6 Skrevet 26. mai 2012 Der jeg jobbet var fagforeningen bare opptatt av de fast ansatte, og på en veldig påfallende måte. Til tross for at det var masse midlertidig ansatte og at nesten ingen får fast jobb før de har vært midlertidig ansatt i årevis. Så jeg ble aldri medlem av den fagforeningen. Det er jo ikke så veldig merkelig at de ikke var så opptatt av deg når du ikke var organisert da Du får delta i godene ifh til lønn hvis du har samme stillingsbenevnelse som andre organiserte, men du kan ikke regne med å få hjelp fra fagforeningen til f.eks lønsforhandlinger om du ikke er medlem...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 jeg er ikke organisert i noen forening og derfor blir jeg ikke tatt ut i streik. Men min bedrift streiker i forbindelse med streiken som er i staten i disse dager. jeg lurer da i den forbindelse på om dersom vi får igjennom noen av de godene det kjempes for, vil de gjelde meg / falle positivt for meg også? Selvom jeg IKKE er organisert? Eller kjempes de kun for de som er organiserte? Det kjempes kun for de organiserte, men tariffavtalene gjelder for alle ansatte, slik at du også får ta del i godene.
Marwel Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Godene får man uansett om man er organisert eller ikke dessverre. Men om du jobber i ei bedrift som må stenge som følge av en streik og du som arbeidstager må gå ut i permisjon, så får du ingenting. Hverken fra arbeidsgiver eller nav. Så lenge du er i permisjon. De som streiker får streikebidrag fra fagforeninga. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå