Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe sted å bo. Hva skal jeg gjøre?

Kan nav hjelpe meg? Jeg er hos en venn akkuratt nå men her kan jeg ikke være over pinse. og da har jeg ikke neo sted og dra.. jeg har heller ingen jobb for øyeblikket og føler jeg sitter fint i det..

vær så snill å hjelp meg, jeg vil ikke bli uteligger :-S

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå på finn.no og søk på noen leiligheter?

AnonymBruker
Skrevet

Søsken, mor, far, besteforeldre, venner, ...

Skrevet

mange studenter flytter ut nå. det er sikkert mulig å finne seg en hybel. ikke vær kresen. å bo i et kollektiv går an, til du finner deg noe eget.

AnonymBruker
Skrevet

jeg var i en slik krise hvor jeg ikke hadde noe sted å bo. min løsning var å flytte inn til eksen min.(ja litt spesielt men vi er gode venner og da).

jeg anbefaler deg å spørre noen venner,familie,søsken?

nav er ofte vanskelig å ha med å gjøre men jeg fikk kommunal leilighet engang da huset mitt brant ned. bodde hos venner og familie til jeg fikk det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du fått penger om du ikke allerede går på nav eller jobber?

Er du student?

Hvor i landet bor du?

Skrevet

vær så snill å hjelp meg, jeg vil ikke bli uteligger :-S

du kan dra til legevakten og fortelle at du er husløs.

de kan sende deg et sted(glemt navnet) hvor du kan bo øyeblikkelig og hjelpe deg med å få kontakt med NAV/sosialen slik at du får ordnet deg en hybel. og du får bo der så lenge som nødvendig, det vil si, når hybelen din gjennom NAV/sosialen er klar så flytter du direkte inn dit.

så du trenger aldri å bo på gaten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får en plass på hospits.

Gjest ¤ Pikekyss ¤
Skrevet (endret)

"Sosialtjenesten har plikt til å hjelpe deg med midlertidig bolig. Dette gjelder i utgangspunktet døgnovernattingssteder med kvalitetsavtale med kommunen. Hvis disse stedene er fulle, har sosialsentrene likevel plikt til å hjelpe deg med et annet midlertidig botilbud. Sosialtjenesten skal også gi deg råd og veiledning i forhold til hvordan du skal gå frem for å skaffe deg et varig bosted. Når du har en leiekontrakt som sosialsenteret har godkjent, kan du søke om hjelp til depositum i form av garanti eller kontant depositum hvis du ikke har mulighet for å klare dette selv. Du kan også søke om kommunal bolig, men her er det strenge krav til hvem som får tildelt slike boliger."

Klippet og limt fra hjemmesiden til helse- og sosialombudet i Oslo. Men det gjelder over alt.

Håper det ordner seg for deg.

edit: Skrivefeil

Endret av ¤ Pikekyss ¤
AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker ikke å bo på hpspits. Som er det kommunen kan hjelpe deg med.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...