Gå til innhold

varm kjøkken farve

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trenger hjelp til valg av ny farve til kjøkkenet. Innredning er hvit med kirsebær- Kantene rundt er kirsebær så det er ikke så mye. Parkett på gulv.

Farven vil jeg ha varm med litt farge i. Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En grønnfarge vil passe bra til kirsebær. Bare pass på at den går mot gult så vil den virke varm.

Har ikke tips til en konkret grønnfarge, for det er jo også litt avhengig av om du vil ha mye farge eller bare en anelse. Dette igjen er jo også litt avhengig av størrelsen på rommet, hvor mye vegg som synes osv.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker faktisk også på å få malet kjøkkenet, - jeg ønsker meg også noe med farge på, - uten at det blir for mørkt...

I dag er veggene hvite (alt for hvite), jeg har også parkett gulv. Kjøkkeninredningen står også for skift, velger nok en hvit utgave...

Så jeg følger spent med på tipsene!

Apro po elfenbens fargen, - jeg har noe lignende i stuen. En litt mørkere utgave, - jeg elsker den. Den gir farge selv om den er rimelig lys allikevel. Tror nok den er fin til kirsebær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har hvitt kjøkken med kirsebær detaljer (lister, vinhylle, sideplater og snart heltrebenk) Veggene har jeg malt i Caffe Latte og er veldig fornøyd med det! Caffelatte er lys med endel gråfarge i.

Lykke til med fargevalget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lys gulgrønn farge er veldig fint syns jeg. Noe lignende grønne druer liksom. Har en sånn farge på et soverom og det er veldig fint. Litt frisk og ikke for kald. Prøv fargevelgeren på www.jotun.no

Der får du en liten peiling på hvordan det vil se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenveggene i mitt forrige hjem malte jeg keisegule. Høres ikke så pent ut men det er ingen gulfarge. Det er en litt grumsette/syrlig ,hvitaktig farge. Ble det på underlaget jeg malte på iallefall ( panel )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hadde tidligere gult kjøkken. Varmt og koselilg om vinteren, kjølig og frikst om sommeren. De sa i fargehandelen at den bøle for gul, men da den kom på veggen var det drittlekker!

Huske rikke nummeret, men kan det ha vært soleie-gul eller noe?

Forøvrig har vi nå blek terrakotta farge på kjøkkeneveggene og inni skapene, synes det også er fint, jeg. Men ville kanskje ikke valgt det til kirsebær. Vi har noe lasert noe i samme fargenyanse som veggene.

Hmmmm... ikke noe av dette hørtes fint ut, men det er faktisk det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen Elfenben' date=' har desverre ikke fargekode men den er krem hvit.[/quote']

Nå har jeg fargekoden:

0010-y30r (velg glans utifra hvor blank du ønsker at malingen skal være). Jeg holder fortsatt en knapp på denne fargen, tror den blir fin på kjøkkenet ditt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kjøkken er hvitt med mahognylister (sideplater, lyslister, fortlister, 1 cm tykk kant rundt alle dørene...). Jeg har malt veggene med en lys, varm brun farge som heter "Føhn" (malte med Lady-maling). Har desverre ikke fargekoden. Veldig fornøyd med den fargen.

Er veldig glad i lyse farger, og alle de andre rommene i huset mitt er nesten hvite, men var litt redd for at det ville bli for sterilt inne på kjøkkenet siden innredningen også er hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sagt det før, og gjentar det gjerne: Styr unna Elfenben, den er altfor syrlig i nyansen. Gå mot noe som er mer kremfarget. Gul sandsten er kjempefin, Nevada er litt mørkere, veldig fin mot hvite lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...