Gå til innhold

Invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig som er billigst/best av det å lage invitasjonene selv eller kjøpe de ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderte lenge å lage alle selv, men fant ut at det ville tatt for lang tid.

I stedet så lagde jeg designet selv og fikk det trykt. Vi brukte optimalprint, og det kostet vel litt over 600,- for 30 invitasjoner i premium papir med konvolutter uten adresser på. De skrev jeg heller på selv.

Å lage selv kan vel bli like dyrt om man skal lasse dem ned med pynt og dyrt papir.

Skrevet

Jeg svarte nettopp i en annen tråd, men ser jo at denne passer bedre til svaret mitt :-)

Jeg lurte nemlig litt på det samme selv. Hadde tenkt å få de printet og laget, og vurderte å lage noen fine, flotte selv. Men så kom jeg over noen enkle, men i mine øyne helt perfekte Hallmarkkort hos den lokale bokhandlen, og de hadde også matchende bordkort og noen andre helt enkle type "visittkort" heter det visst. Så jeg endte opp med å kjøpe dette, samt noe fint papir hvor jeg skriver litt mer utfyllende info. Dette legger jeg i en liten eske sammen med noe sjokolade som er kjent fra stedet vi gifter oss, og så tar jeg et pent bånd rundt esken.

Det hele koster ca 25 kr pr stk (inklusiv sjokoladen). Altså, en liten eske med invitasjon og info + noe godt attåt - synes det var litt genialt skal jeg si det selv :fnise:

Skrevet

Hvis man i så fall velger å lage selv så lurer jeg på hvor en kan få tak i såpass store mengder materiale som trengs (papp o.l) til en ikke alt for dyr pris?

Skrevet

Hvis man i så fall velger å lage selv så lurer jeg på hvor en kan få tak i såpass store mengder materiale som trengs (papp o.l) til en ikke alt for dyr pris?

En del kontorrekvisita butikker har mye basics til en billig penge. Det finnes og mange andre butikker som selger hobby ustyr som ikke koster så fryktelig mye. Om du har en "Søstrene Grene" i din nærhet, vil jeg anbefale dem.

Skrevet

Tråd ryddet for reklame og epostadresse

Kozemose, mod

Skrevet

Vi brukte kanskje 100 kr på 60 hjemmelagde kort :)

vi tok "fotoboks"-bilder av oss, kjøpte svart kartong og skrev ut teksten på litt tjukt papir og limte inn.

Veldig enkelt og billig, og vi har fått masse skryt for dem :)

Kjøpte enkle, hvite konvolutter for 19,- på Jula. Portoen var dyrest! ;)

Levert alle vi kunne personlig, og brukte nesten 200 kr i porto

Skrevet

Vi (les:jeg) lagde invitasjonene selv. Lagde dem i word først, skrev dem ut og limte dem på rosa kartong. Det dyreste ble faktisk konvoluttene, invitasjonene var kvadratiske og ikke tale om jeg fant andre konvolutter enn noen fancye de solgte enkeltvis.

Skrevet

Noen som har konkrete tips for hvor man kan kjøpe utstyr billig?

Skrevet

Har du god tid er ebay helt genialt for scrapping og hobby utstyr for kort-laging :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...