Gå til innhold

Cipralex vs Escitalopram Actavis


PurpleRain

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaringer med disse merkene eller et av dem?

Negativt, positivt, bivirkninger osv.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

De to preparatene er det samme. Forøvrig gir felleskatalogen en grei liste over vanlige bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme greia. Etter at patenten på Cipralex gikk ut begynte Actavis å produsere tilsvarende under eget navn (mener jeg å ha blitt forklart). Forskjellene er at Actavis sin variant er vesentlig rimeligere og smaker vondere. :fnise: Får du resept på Cipralex, spør på apoteket etter Actavis sin variant istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de er sånn supereffektive, men det varierer fra person til person. Har ingen spesielle bivirkninger foruten litt kvalme som dukker opp i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme greia. Etter at patenten på Cipralex gikk ut begynte Actavis å produsere tilsvarende under eget navn (mener jeg å ha blitt forklart). Forskjellene er at Actavis sin variant er vesentlig rimeligere og smaker vondere. :fnise: Får du resept på Cipralex, spør på apoteket etter Actavis sin variant istedet.

Når noen lager et medikament med et virkestoff, så har de patent på det virkestoffet i bare en viss tidsperiode. Når den perioden er over, kan hvem som helst bruke det samme virkestoffet til å lage tilsvarende medisin. Disse synonympreparatene er ofte billigere enn originalpreparatene. Så det du skriver her stemmer det.

Angående bivirkninger og effekt, så finnes det veldig mange tråder om det her inne, pluss at du kan lese pakningsvedlegget på felleskatalogen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...