LilleOrkide Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Hva gjør dere med hvitt tøy som er blitt grått i vask? Kan man blande klor i vaskemiddelet? Mener i hovedsak bommulstøy og håndduker
Wonders Skrevet 25. mai 2012 #2 Skrevet 25. mai 2012 det er fordi mye av "hvitt tøy" er farget hvitt, og er egentlig grått. Som sengetøy og undertøy.
LilleOrkide Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2012 Så da får man det ikke hvitt igjen?
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Bakepulver eller sitronsaft ilag med vaskepulveret har vertfall gjort hvite håndklær som hadde noen flekker skinnende hvite igjen. Igår vasket jeg hvitt sengtøy med blå blomster hvor det blå hadde farget over på det hvite på ene putevaret, borte vekk med litt bakepulver.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Bakepulver eller sitronsaft ilag med vaskepulveret har vertfall gjort hvite håndklær som hadde noen flekker skinnende hvite igjen. Igår vasket jeg hvitt sengtøy med blå blomster hvor det blå hadde farget over på det hvite på ene putevaret, borte vekk med litt bakepulver. Jøss, det tipset har jeg aldri hørt om. Hvor mye bakepulver/sitronsaft har du i?
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Jeg bare slumper litt oppi. Kan tenke meg at det blir 1-2 ts på enkelt plagg og 1-2 ss viss det er snakk om mye. Både når det gjelder bakepulver og sitronsaft.( Da enten fra den gule sitronflaska eller en presser safta ut fra en sitron.) Allers har gitt ut et eget blad nå med husmortips, der stod det blant annet at en kunne legge sitronskall i en liten pose i vaskemaskina ilag med hvittøyet. Da skulle det bli hvitt igjen. Men det har jeg ikke prøvd selv.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Jeg bare slumper litt oppi. Kan tenke meg at det blir 1-2 ts på enkelt plagg og 1-2 ss viss det er snakk om mye. Både når det gjelder bakepulver og sitronsaft.( Da enten fra den gule sitronflaska eller en presser safta ut fra en sitron.) Allers har gitt ut et eget blad nå med husmortips, der stod det blant annet at en kunne legge sitronskall i en liten pose i vaskemaskina ilag med hvittøyet. Da skulle det bli hvitt igjen. Men det har jeg ikke prøvd selv. Kjekt å vite. Skal jammen prøve det ved neste hvitvask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå