Gå til innhold

Hvorfor har jeg "mye"overflødig fett når...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...jeg er sulten store deler av dagen?? FRUSTRERENDE!! Kan ikke spise noe mindre, for da fungerer jeg ikke, er ganske aktiv etter jobb. Stillesittende jobb, men går mye i hverdagen, jogger et par ganger. Er i bevegelse (økt puls og svett) en time pr dag. Prøver å gå dit jeg kan gå osv.

En vanlig matdag ser slik ut:

Frokost: Go dag fruktmusli med melk

Kaffe med litt melk

Lunsj: 2 grove skiver med diverse pålegg /

3-4 grove knekkebrød med diverse pålegg

vann/grønn te

Mellommåltid: Skyr /

Banan /

1 knekkebrød med pålegg

Middag: Veldig forksjellig, men går i mye karbonadedeig/kyllingkjøttdeig, laks, fiskekaker,

kyllingpølser, kylling, svinekjøtt osv med poteter/pasta/ris masse grønnsaker

Kvelds: Ofte 2 grove skiver med diverse pålegg

1 glass pepsi max.

Er 164 cm og 58-59 kg.

er 28 år om det har noe å si.

Merker kroppen har forandret fasong siste året, mer på baken for å si det sånn, selvom det ikke er mye. Tror dog magen kanskje er en smule mindre så sikkert derfor vekten er den samme.

MEN, har veldig mye armer om man kan si det slik, og mye rusk på ryggen oppe ved armene og bh'en. Ser så lubben ut hvis man ser øvereste del av ryggen. WHY??

Tips?? Tanker??

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Du får i deg mer kalorier enn du forbrenner. Så. Enten trene mer eller spise mindre.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Forøvrig synes jeg du høres sunn ut.

Skrevet

Tanker - ja! Jeg tror ikke du kan ha mye fett på kroppen med den vekten og høyden der. Så enten bør du begynne med noe skikkelig stryketrening, som kan stramme opp og forme - eller rett og slett begynne å tenke annerledes om deg selv og fortsette å være slank og sunn.

Gjest Tidssone
Skrevet

Tanker - ja! Jeg tror ikke du kan ha mye fett på kroppen med den vekten og høyden der. Så enten bør du begynne med noe skikkelig stryketrening, som kan stramme opp og forme - eller rett og slett begynne å tenke annerledes om deg selv og fortsette å være slank og sunn.

Uhm. Med den vekten så har hun, eller ligger helt på nippet til å være overvektig.

Hvilken størrelse bruker du i klær, TS?

Det pleier som regel å fortelle mer, enn vekt og BMI.

AnonymBruker
Skrevet

Uhm. Med den vekten så har hun, eller ligger helt på nippet til å være overvektig.

Hvilken størrelse bruker du i klær, TS?

Det pleier som regel å fortelle mer, enn vekt og BMI.

Bruker str S-M

36

28 livvidde i jeans

TS

Skrevet

På grensen til overvektig?? sjuke menneske

• Liker 5
Gjest Tidssone
Skrevet

Bruker str S-M

36

28 livvidde i jeans

TS

Da er du ikke spesielt stor. Jeg er ca 1.79 og 64 kilo. Bruker S (XS) og 36. 27 eller 28 i jeans.

Gjest Tidssone
Skrevet

På grensen til overvektig?? sjuke menneske

I følge BMI er hun det.

Gjest Tidssone
Skrevet

Å. 58, ikke 68.

Unnskyld, unnskyld, unnskyld.

AnonymBruker
Skrevet

Å. 58, ikke 68.

Unnskyld, unnskyld, unnskyld.

Ja nå ble jeg jammen nervøs, for vet iallefall at jeg ikke er overvektig :sukk:

TS

Gjest Tidssone
Skrevet

Ja nå ble jeg jammen nervøs, for vet iallefall at jeg ikke er overvektig :sukk:

TS

Nei. Som sagt så høres du sunn ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk du skal spise mindre, tenk heller du skal spise annerledes. Spis mat som metter mye. Kutt for det første ut godmorgenyoghurt. Den inneholder veldig mye sukker. Bytt ut med yoplait dobbel, e.l., eller om du ikke vil ha kunstig søtning, yoghurt naturell eller mager kesam med frukt eller bær.

Du har mye brødmat, hele 3 måltider. Bytt ut minst ett av dette med en salat med mye grønnsaker, og litt kylling eller tunfisk.

Generellt, sats på masse (masse!) frukt og grønt. 5 om dagen er minimum, jeg spiser mye, mye mer enn dette. Fisk, magert kjøtt, egg, og magre melkeprodukter metter godt. Ris og pasta er tilbehør, ikke hovedrett. 1 porsjon ris = 60 gram (tørr). Brukt vekt, ris er såpass kaloritett at øyemål ikke holder.

Unngå ting med tilsatt sukker. Halvfabrikata inneholder ofte tilsatt sukker. Lag mat fra bunnen av, da vet du hva du får i deg.

Logg gjerne på diett.no alt du spiser og drikker. Så ser du hva du faktisk får i deg. De aller fleste feilvurderer grovt hvor mye de faktisk får i seg.

Gjest Nanne70
Skrevet

Enig med AB over her, det er mange brødmåltider og blir kanskje litt mye raske karbohydrater, som faktisk kan gjøre at du føler deg mer sulten. Begrens brødmåltidene og spis helst bare det aller groveste brødet. Hvis du liker det, er havregrøt en utmerket frokost, men dropp smør og sukker og bruk f.eks. banan og kanel eller lettsukret syltetøy i stedet. Omelett er godt og mettende til lunsj.

Gjest *Maja*
Skrevet

Mer proteiner og godt fett :)

Om jeg spiser Ryvita med egg og laks så skal det ikke mye til før jeg er mett og det tar lang tid før jeg blir sulten igjen.

Spis valnøtter/mandler og frukt som mellommåltid, og spis salat med kylling og egg til lunsj.

Funker for meg iallefall :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode svar.

Men blir ikke salat med kylling til lunsj hver dag veldig kostbart??

Har liksom ikke så masse penger at jeg kan gjøre det hver dag føler jeg.

Men ser det blir mye brød. Sikkert fordi jeg elsker det ;)

TS

Gjest Nanne70
Skrevet

TS

Du trenger jo ikke spise kyllingsalat til lunsj hver dag, da blir du sikkert lei av det i tillegg til at det blir dyrt:) Med mindre du lager det selv, da. Andre forslag til lunsj er omelett med f. eks.skinke/kalkunskinke, løk og paprika, fullkornswraps med salat, tunfisk eller kylling og mager dressing, suppe med en proteinkilde (tas med på termos), middagsrester fra dagen før...det er bare å bruke fantasien, finnes mye mer enn brødskiver!

AnonymBruker
Skrevet

TS

Du trenger ikke spise det samme hver dag, poenget er å bytte ut brødmaten. Og salat med kylling trenger ikke være dyrt. Kjøp frossen first price kyllingfilet, bak mange fileter i ovnen om gangen. Du kan også bruke tunfisk, det er kjempebillig, sunt og godt. Grønnsaker må heller ikke være dyrt. Du kan selvsagt få det til å være dyrt om du går for cherrytomater og sukkererter, men vanlige tomater, hermetisk mais, salat, agurk, osv, er ikke dyrt. Bønner og linser er også et godt, mettende og billig alternativ. Kikerter er kjempegodt i salat, likeså kidneybønner.

• Liker 1
Gjest *Maja*
Skrevet

TS

Ikke om du lager det selv ;) 2 kg med fryste kyllingfileter er rimelig. Du kan sevsagt også bruke tunfisk, kokt skinke etc :) Hovedfokuset var bare mer proteiner som metter lenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...