Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en eviglang spilleliste, men nå syns jeg den må sprites opp med litt nytt. Det behøver ikke å være nytt av dato, men bare et nytt tilskudd til det jeg allerede har.

Type musikk jeg liker:

Pink Floyd

Mark Knopler/Dire Straits

Metallica

CCR

Johnny Cash + mye annen country

Brandi Carlile

Noen tips?

Trenger også tips til sommerhitter. Både nye og gamle.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Queen, Jethro Tull, Bruce Springsteen, Bob Dylan, for eksempel? Om du har Spotify kan du jo sjekke ut related artists til de du liker, kanskje du finner mer du liker? :)

Og så henger jeg meg på her for tips til sommerlåter! For meg er det Postgirobygget, De Lillos og Di Derre som skaffer skikkelig sommerstemning :fnise:

Skrevet

Queen, Jethro Tull, Bruce Springsteen, Bob Dylan, for eksempel? Om du har Spotify kan du jo sjekke ut related artists til de du liker, kanskje du finner mer du liker? :)

Og så henger jeg meg på her for tips til sommerlåter! For meg er det Postgirobygget, De Lillos og Di Derre som skaffer skikkelig sommerstemning :fnise:

Queen, Bruce Springsteen og Bob Dylan har jeg mye av, men må sjekke ut Jethro Tull. Kan ikke huske jeg har hørt så mye av de.

Postgirobygget ER jo sommer!

Skrevet

Volbeat har jeg hatt dilla på en stund nå :)

• Liker 1
Skrevet

Ser du har litt av samme musikk-smaken som meg så da prøver jeg med disse:

Kent

Coldplay

Foo Fighters

Snow Patrol

The Killers

DumDumBoys

Saybia

R.E.M

Depeche Mode

The Smiths

Linkin Park

U2

Skrevet

Queen, Bruce Springsteen og Bob Dylan har jeg mye av, men må sjekke ut Jethro Tull. Kan ikke huske jeg har hørt så mye av de.

Postgirobygget ER jo sommer!

Som gammel JT-fan kan jeg anbefale Aqualung, Songs from the Wood, Heavy Horses eller Benefit som første album. Det beste er likevel (etter min mening, selvsagt) Thick as a Brick, men da er det kanskje greit å vite på forhånd at plata består av én eneste sang som varer i rundt tre kvarter.

Siden du liker Pink Floyd (og da håper jeg du også mener det de laget før Dark Side of the Moon), er det mulig du også vil sette pris på annen klassisk prog rock. Tidlig Genesis (særlig perioden med Peter Gabriel som vokalist), Yes, King Crimson og Van der Graaf Generator er mine favoritter (de to siste er mørkere og "vanskeligere", men gir utrolige opplevelser hvis det klikker).

VdGG ble oppløst i slutten av 70-årene, men ble gjenforent i 2005. Du kan lese om dem her:

VdGG

I "Every Bloody Emperor" uttrykker Peter Hammill sin avsky for politikere som Tony Blair og George W. Bush. Her et liveopptak fra Leverkusen i 2005:

http://www.youtube.com/watch?v=OvAS-AhYlAc

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har nylig fått dilla på Artic Monkeys igjen, kanskje det er noe om faller i smak.

• Liker 1
Skrevet

Eg er heilt hekta på Clutch for tida :D

Spesielt The mob goes wild, skikkelig sommer-party-låt :D

• Liker 1
Skrevet

Eg er heilt hekta på Clutch for tida :D

Spesielt The mob goes wild, skikkelig sommer-party-låt :D

Åh, fy faen, skulle akkurat til å skrive Clutch! Jeg hater å danse, men det rykker kraftig i både armer og bein når jeg hører på the mob goes wild.

Jeg anbefaler Step Up med Maylene and the Sons of Disaster, eller 16 horsepower. Om noen er av den litt roligere typen er Justin Vernon eller DeYarmon Edison chill.

• Liker 1
Skrevet

Åh, fy faen, skulle akkurat til å skrive Clutch! Jeg hater å danse, men det rykker kraftig i både armer og bein når jeg hører på the mob goes wild.

Jeg anbefaler Step Up med Maylene and the Sons of Disaster, eller 16 horsepower. Om noen er av den litt roligere typen er Justin Vernon eller DeYarmon Edison chill.

The mob goes wild er bare heilt vill :D

Fant ikkje step up på spotify, men plenty strong and plenty wrong var ikkje så galen! Lagt til i spelelista mi vertfall :)

AnonymBruker
Skrevet

Liker noe av det samme som deg, avviker på andre, men noen forslag som jeg hører på for tiden:

Blaze Foley

Highwaymen hvis du ikke allerede har hørt

Patti Smith

Tim Hardin

Talking Heads

(og Depeche Mode... men de har du allerede fått tips om)

AnonymBruker
Skrevet

...Og Joy Division :)

Skrevet

Masse bra her :) Nå har jeg litt å velge i. Takk skal dere ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...