gulle Skrevet 1. februar 2004 #1 Skrevet 1. februar 2004 Hva går for samtalen før IVF ut på?? Opplæring av sprøyter har jeg hørt, men hva mer?? Skal mannen også være med på denne samtalen?
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #2 Skrevet 2. februar 2004 Se innlegg lenger nede på listen: "Ventetid på ass. befruktning på Riksen". Her har "Håpefull" skrevet litt om det første møtet og gangen videre... :-)
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #3 Skrevet 2. februar 2004 Vi hadde en samtale hvor vi begge var der. Det var vitkig for oss at begge skulle være involvert fra første stund, og sånn har det også vært. (Vi har kun hatt et forsøk, mislykket.) Samtalen vår, handlet om økonomi og refusjonsordninger, grundig forklaring av hva som skulle skje, sjansene våre, hvorfor vi i det hele tatt var der. Og så måtte vi skrive under på at vi var innforstått med behandlingsmetoden og ta stilling til at om IVF viste seg å ikke være metoden, om man da ønsker ICSI. (som er over en etisk grense, siden man da "tvinger" egget og sædcellen til å befrukte, noe det naturlig ikke ville gjort ellers.) Alt dette ble forklart for oss og vi ble forberedt på beste mulig måte til de to månedene som skulle komme. Og som kan være vanskelige. Såvidt jeg husker ble det sagt at min mann også burde være med. Så det anbefaler jeg på det sterkeste.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Gjest over er meg. Jeg har lest innlegget om Riksen, og det var noe helt annet enn hva vi opplevde på Ullevål. Alle våre prøver etc var tatt for lenge siden, sædprøver og sånn, og det var helt på det rene hvorfor vi var der. Blodprøver hadde jeg også tatt. Vi var heller ikke på noe infomøte med andre par heller - takk for det. Så det virker som om ting praktiseres litt ulikt rundt omkring. Egentlgi er det rart at den klinikken du skal til, ikke har informert dere bedre om hva som skjer når og hva dere kan vente dere. Ring og spør dem du.
gulle Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2004 Snakka med Tromsø på fredag og fikk klarsignal da. Ma vente på at papirene skal komme i postkassa mi før jeg vet hva som står i brevet, så der er nok bare jeg som "haster" litt her :oops: Vi må reise langt for å komme til Tromsø, og jeg er så redd for at min kjære ikke får dekt sin billett......... Vi mener at dette SKAL vi være to om.
Emma3 Skrevet 2. februar 2004 #6 Skrevet 2. februar 2004 Vi må reise langt for å komme til Tromsø, og jeg er så redd for at min kjære ikke får dekt sin billett......... Vi mener at dette SKAL vi være to om. Eg og min kjære må også reise eit stykke. Begge skulle vere med på info.møte så de fekk vi dekt. Ellers får vi også dekt kvar gang vi er inne på sjukehuset for insiminasjon. sjukehuset skriv ut ein bekreftelse på at min kjære også har vore med. Er vi lenger vekke enn 12 tima, får ein også tillegg for det også, mat/overnattings penga. Så seier iallefall trygdekontoret hos oss.... Lykke til!!
Pulsatilla Skrevet 3. februar 2004 #7 Skrevet 3. februar 2004 På Rikshospitalet var det en forutsetning at begge to kom til forsamtalen. Vi hadde tatt alt av prøver på forhånd, men mannen må levere ny sædprøve dersom det var lenge siden forrige blir tatt. Jeg har skrevet om hva samtalen gikk ut på i dagboken min på SG Hilsen Pulsatilla
gulle Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2004 Fikk brevet i dag, og der står det at det er kun jeg som skal til samtalen??!!! Åh blir så frustrert....... Sjekka fly bill til min kjære, ca 5000 kr. Mye penger for en dag, i tillegg til alt annet som koster i tiden framover. Er desperat og trenger tips til at han kan få bli med. Tror dere det nytter å ringe Tromsø å mase??? Jeg vil ikke gå gjennom dette alene... Han får heller ikke sykemeld når vi skal være der i 8-10 dager for uttak, HVILKET SYSTEM ER DETTE?? Trodde jeg skulle bli glad da brevet kom, men nå er jeg bare lei meg.......
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #9 Skrevet 5. februar 2004 Stakkars deg!! Teite regler spør du meg????
Zianta Skrevet 6. februar 2004 #10 Skrevet 6. februar 2004 Han får heller ikke sykemeld når vi skal være der i 8-10 dager for uttak, HVILKET SYSTEM ER DETTE?? Trodde jeg skulle bli glad da brevet kom, men nå er jeg bare lei meg....... Jeg ville gått til fastlegen min og forklart "problemet" at du ønsker den støtten mannen din kan gi. Han burde kunne skrive ut sykemelding for mannen din. Vi bor litt utenfor Oslo, men tar forsøkene i Trondheim. Min mann får 4 dager sykemelding fra sykehuset (2 dager reise og 2 dager behandling). Nå har han vært så heldig at han har fått permisjon med lønn fra arbeidsplassen sin de ekstra 3 dagene vi var der oppe. Hadde han ikke fått det, så kunne han fått ekstra sykemelding av fast legen vår. Lykke til vidre!
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2004 #11 Skrevet 8. februar 2004 Min kjære har nå sjekka med arb plassen sin, og det ser ut som om at han får permisjon med lønn :D Vi har også kjøpt fly bill til han til for samtalen ( måtte betale den selv!!) for vi er fullt enige om at vi er to om dette... Ting ser lysere ut nå, heldigvis. Dere andre som er i samme situasjon, har dere spart opp penger til forsøket, eller tar dere opp lån?? Hvor mye har dere betalt for det første forsøket ( Veit at det er 18000 for tre forsøk, men hvor mye blir det å bet den 1. gangen??) Gulle.
Zianta Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 Vi brukte ca. 13.500,- på det første (avbrutte) forsøket. Da fikk jeg 2 flasker med Synerla nesespray (ca. 60 doser) og 10 ampuller med 150ie Gonal-F. Den pakken kostet kr. 8.854,-Eggene mine var ikke modne nok så jeg måtte ta sprøyter i 4 dager til. Gonal-F har en liter pris som er 1 million ganger høyere enn den fineste congac. Første gangen tok jeg ut penger på kjøpekortet mitt. :oops: Ikke så lurt akkurat, men jeg hadde ikke penger akkurat da. Det var 1 uke etter at vi kom hjem fra bryllupsreise. Siste pakken jeg fik fra sykehuset kostet kr. 15.148,- og jeg trodde jeg hadde lest feil da jeg fikk postoppkrav lappen i postkassen. Jeg fikk forskudd på lønningen så jeg kunne hente ut pakken. Det er helt sykt at det skal være så dyrt. Nå har vi en liten pause, så vi rekker å spare til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå