Xtra_lilje Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Skal i bryllup i juli, dresskode er mørk dress/smoking. Kjøpte nylig denne kjolen i USA; ganske klassisk, men lurer på om den er for kjedelig? http://slimages.macys.com/is/image/MCY/products/2/optimized/982662_fpx.tif?wid=300&fmt=jpeg&qlt=100 Jeg tenker lyse/perlemorsfargede sko, perlebordert veske, oppsatt hår med et eller annet pynt i, og et annet belte. Endret 25. mai 2012 av Xtra_lilje
Xtra_lilje Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2012 Takk, den sitter fantastisk pent på også fargen er litt mer blå enn den ser ut som på bildet. Så jeg bommer ikke på kleskoden om jeg velger den?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Mørk dress innebærer jo egentlig at du kan gå med både korte og lange kjoler, mens til smoking bør kjolene være minst ankellange. Når de oppgir kleskoden på den måten de gjør hos deg, ville jeg tolket det dithen at de ser for seg noe midt i mellom dette. I utgangspunktet tror jeg egentlig ingen legger seg veldig opp i hva du har på deg i bryllupet. Har mer følelsen av at det er et klassisk opphausa KG-drama enn reelle situasjoner. Men siden du spør, min personlige mening er at den kjolen du lenker til er for uformell for et bryllup. Den er kjempefin, men jeg tenker mer business-kjole enn pynteseg-kjole. Det er noe sånt jeg fint kunne gått på jobb i. 2
Xtra_lilje Skrevet 25. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2012 Takk, ja, det er det jeg føler litt selv og, at den er litt mer pynte seg på jobben. Jeg tror det kommer veldig an på tilbehøret, og da er jeg dithen at om jeg må kjøpe mye stasj,kan jeg fort like gjerne se etter en ny kjole? Shopping; nei huffa meg... Noen som har noen eksempler? jeg bor normalt sett i dongeri og ridebukser; pynter meg på julebord og sånn dann og vann, så litt på gyngende grunn her
HerbGirl Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Synes den ser kjempefin ut jeg! Kan fint bruke den i bryllup 1
ashera Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Veldig fin kjole, men mer av typen finere "workwear" enn bryllupskjole. Dresset opp som du beskriver ville den passe godt til barnedåp eller konfirmasjon, ikke så godt til bryllup. 2
Athene Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Om jeg skal være helt ærlig var "workwear" det første jeg tenkte da jeg åpnet linken, også før jeg leste ashera sitt innlegg. Det var en kjempefin kjole, men kanskje litt kjedelig og lite pyntet for bryllup? Når det står mørk dress/smoking i invitasjonen er både knelang og lang kjole greit. I bryllup synes jeg det er fint med blomstret eller annet fint mønster, sterke farger (unntatt rødt) eller fine pasteller. Jeg synes også kleskoden krever oppsatt hår og høye sko. Ofte ønsker de som bruker denne betegnelsen i invitasjonen en mer formell stemning, men vil samtidig ikke legge press på de som ikke har smoking. Så jeg velger ofte en lang kjole i blomstermønster eller pastell, uten at de er for stive eller med strass (som jeg ville brukt i smoking/galla).
Gjest Tigress Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Er kleskoden skrive på norsk slik du skriv, altså "mørk dress/smoking" eller er han skrive på amerikansk engelsk, altså "tuxedo"? Amerikanarane brukar smoking til galla, og då er det lang kjole, men i Noreg er er det berre kjole og kvitt som krev lang kjole. Eg synest kjolen var fin til bryllaup, eg, men med kvitt attåt kan det bli litt blast? Eller? Du skreiv jo at han var blåare enn på biletet, så då går det visst. Eg trur du blir fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå