Gjest Belube Skrevet 25. mai 2012 #1 Skrevet 25. mai 2012 Hva skjer når to psykopater finner hverandre. Inngår et forhold? Hva sier bøkene om det? Erfaringer?
Sinner Skrevet 25. mai 2012 #3 Skrevet 25. mai 2012 Har ingen erfaringer men det høres høyst usannsynlig ut at to psykopater skal fungere sammen i et langvarig forhold. 2
Gjest HunterLady Skrevet 25. mai 2012 #4 Skrevet 25. mai 2012 Psykopater tiltrekkes som regel ikke andre psykopater. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #5 Skrevet 25. mai 2012 Jeg tror ikke psykopater kan bli sammen. Dessverre, de hadde fortjent hverandre. Men seriøst tror jeg at 2 psykopater sammen blir som å feste sammen 2 plusspoler eller 2 minuspoler sammen. De hadde bare avstøtt hverandre. 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #6 Skrevet 25. mai 2012 Psykopater pleier å avsky andre psykopater. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2012 #7 Skrevet 25. mai 2012 Dere tar feil. Jeg studerer psykologi og jeg kan fortelle at psykopater tiltrekker seg hverandre
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2012 #8 Skrevet 25. mai 2012 Dere tar feil. Jeg studerer psykologi og jeg kan fortelle at psykopater tiltrekker seg hverandre Merkelig, for er det ikke slik at psykopater ofte foretrekker en som de kan bryte ned. En som er lik, kan ikke brytes ned og derfor utenkelig som kjæresteemne. 5
Ueland Skrevet 25. mai 2012 #9 Skrevet 25. mai 2012 Hva skjer når to psykopater finner hverandre. Inngår et forhold? Hva sier bøkene om det? Erfaringer? Er vel de som er de parene som gjennomgår skilsmisser hvor alt går via advokatene og innom et par rettsinstanser underveis 1
Gjest Anna Nym Skrevet 25. mai 2012 #10 Skrevet 25. mai 2012 Two sociopaths can indeed have a relationship. Birds of a feather flock together. As a female diagnosed with Anti Social Pesonality Disorder I find that I am drawn like an animal smelling blood to the alpha type male. Nine times out of ten what I am drawn to is another sociopath. The relationship isnt like what normal people call a relationship. We fulfill each others sexual needs and the rest is business. Every other distraction in regular relationships is void. Without that dramatic nonsense we have the ability to reach our financial goals.
Gjest Nuppdupp Skrevet 25. mai 2012 #11 Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg har 2 bekjente som ikke er psykopater, men har personlighetsforstyrrelse. Det blir et helvete med krangling, beskyldninger og forsøk på å knekke den andre og de avskyr hverandre. Endret 25. mai 2012 av Nuppdupp
Gjest Tore Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Nei det går fint. Alle andre er syke
Gjest 2 av samme ulla. Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 [quote name='Tore' timestamp='1352219092' post='11772519'] Nei det går fint. Alle andre er syke
TheHairyToothfairy Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 det er SVÆRT sjeldent at to psykopater ender i samme forhold, nettopp fordi de i de fleste tilfeller ikke kan utfylle den andres behov eller ønsker.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 De fleste psykopater under 40-50 år sitter i fengsel og vil derfor ikke ha langvarige forhold. Det man må anta er felles for de som ikke bedriver kriminalitet er at de har en veluktviklet viljestyrke (slik egentlig alle lovlydige mennesker må ha, vi har alle hatt lyst til å slå noen i sinne før eller ta noen verdier) og at de er smarte. At de evner å ikke oppføre seg åpenbart aggressivt. Det er dette fåtallet man antar at ofte er vellykkete i næringslivet. Det innbærerer at man antar at manipulative evner er en fordel i forhold til å smiske med de rette menneske og skremme bort konkurrentene. Med andre ord er ikke psykopater nødvendigvis irrasjonelle. Om to av den "vel-oppdragende"-type psykopater møtes er det derfor gode muligheter for en velfungerende forhold. Begge vil antagelig profitere både økonomisk og utseendemessig (slik vi alle gjør av forhold) og i tillegg er det flott og ha noen som forstår en.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 De fleste psykopater under 40-50 år sitter i fengsel og vil derfor ikke ha langvarige forhold. Det man må anta er felles for de som ikke bedriver kriminalitet er at de har en veluktviklet viljestyrke (slik egentlig alle lovlydige mennesker må ha, vi har alle hatt lyst til å slå noen i sinne før eller ta noen verdier) og at de er smarte. At de evner å ikke oppføre seg åpenbart aggressivt. Det er dette fåtallet man antar at ofte er vellykkete i næringslivet. Det innbærerer at man antar at manipulative evner er en fordel i forhold til å smiske med de rette menneske og skremme bort konkurrentene. Med andre ord er ikke psykopater nødvendigvis irrasjonelle. Om to av den "vel-oppdragende"-type psykopater møtes er det derfor gode muligheter for en velfungerende forhold. Begge vil antagelig profitere både økonomisk og utseendemessig (slik vi alle gjør av forhold) og i tillegg er det flott og ha noen som forstår en. Kva med dei skulte? Ein psykopat vil aldri forstå og tru han er ein psykopat... Har om mine tvil om at to psykopater kan ha eit langvarig forhold...
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 De fleste psykopater under 40-50 år sitter i fengsel og vil derfor ikke ha langvarige forhold. Det man må anta er felles for de som ikke bedriver kriminalitet er at de har en veluktviklet viljestyrke (slik egentlig alle lovlydige mennesker må ha, vi har alle hatt lyst til å slå noen i sinne før eller ta noen verdier) og at de er smarte. At de evner å ikke oppføre seg åpenbart aggressivt. Det er dette fåtallet man antar at ofte er vellykkete i næringslivet. Det innbærerer at man antar at manipulative evner er en fordel i forhold til å smiske med de rette menneske og skremme bort konkurrentene. Med andre ord er ikke psykopater nødvendigvis irrasjonelle. Om to av den "vel-oppdragende"-type psykopater møtes er det derfor gode muligheter for en velfungerende forhold. Begge vil antagelig profitere både økonomisk og utseendemessig (slik vi alle gjør av forhold) og i tillegg er det flott og ha noen som forstår en. Er det fordi du er over 40 du hele tiden sier det? En psykopat er alltid en psykopat. 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 (endret) Kva med dei skulte? Ein psykopat vil aldri forstå og tru han er ein psykopat... Har om mine tvil om at to psykopater kan ha eit langvarig forhold... De skjulte? - det var jo dem jeg skrev om rett etterpå. Jeg tror ikke det er noe vanskeligere for en psykopat og innse at han/hun er det enn det er for en med anoreksi og innse at han/hun har det, en alkoholiker eller personer med en rekke andre lidelser som samfunnet i utgangspunktet ser ned på. Det krever som regel litt arbeid fordi de fleste vil fornekte det, men det er fult mulig. Nettet er overøst av spørsmål fra folk som tror de er psykopater, det finnes også i alle fal ett eget nettforum (sikkert flere) for dem også. Endret 6. november 2012 av Yellow Taxi
Gjest Yellow Taxi Skrevet 6. november 2012 #19 Skrevet 6. november 2012 (endret) Er det fordi du er over 40 du hele tiden sier det? En psykopat er alltid en psykopat. Det er fordi all forskning på kriminelle psykopater (som er mer eller mindre all forskning vi har om psykopater) viser at de aller, aller fleste "roer seg" etter ca fylte 40 år. Det betyr at de slutter å begå kriminalitet og havne i fengsel. Teorien er at etter omfattende erfaring med at en voldelig/kriminell livsstil ikke lønner seg så går de rett og slett lei. Det betyr ikke at de ikke fortsatt er psykopater dog, det har jeg aldri sagt. - Men de slutter å begå kriminalitet. Endret 6. november 2012 av Yellow Taxi
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. november 2012 #20 Skrevet 6. november 2012 De skjulte? - det var jo dem jeg skrev om rett etterpå. Jeg tror ikke det er noe vanskeligere for en psykopat og innse at han/hun er det enn det er for en med anoreksi og innse at han/hun har det, en alkoholiker eller personer med en rekke andre lidelser som samfunnet i utgangspunktet ser ned på. Det krever som regel litt arbeid fordi de fleste vil fornekte det, men det er fult mulig. Nettet er overøst av spørsmål fra folk som tror de er psykopater, det finnes også i alle fal et eget nettforum (sikkert flere) for dem også. ja... (retta mot meg, altså) Eg trur ikkje psykopatar nokon gong vil sei :"Hei, eg er psykopat og treng hjelp". Nokon med anoreksi og alkoholisme vil nok innsjå dei har eit problem. Sidan psykopat er eit negativt ord som vert bruk i daglegtalen om ein person som ikkje er heilt i vater, finn eg det ikkje rart at nettforum og anna er full over spm som : "Er eg psykopa?. Kjæresten min sier det" Eg trur ikkje psykopater innser sjølv at dei er psykopatar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå