Gå til innhold

Hunden min er redd barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to papillon gutter, en på litt over året og eldste gutt blir 2 år nå i Juni.

Eldste gutt er litt distansert til mennesker og bruker litt tid på at fremmede skal få hilse på han , mens minstegutt er litt mer "sosete" og er litt mer HER ER JEG :fnise:

Når folk spør om dem kan hilse på guttene sier jeg alltid ja vist guttene vil hilse så, og da pleier minsten alltid og hilse mens eldstegutt er litt boffete og spretter litt fram og tilbake før han kanskje snuser forsiktig på hånden/slikker på hånden til personen.

Er det barn som vil hilse sier jeg alltid at dem kan hilse på minsten men ikke storegutt for han liker ikke barn, han pleier alltid og boffe litt mer da og trekker seg unna, har hendt jeg da har løftet han opp, men pleier da og gå videre med guttene.

Men nå som det er sommer, så er barna her i nabolaget mer ute, og det er en liten jente i nabo huset som er veldig begeistret for guttene, spesielt minstegutt som det er veldig morro og løpe etter å leke med. Hun kom her forleden busende inn i vår hage - er egne hager fordelt til husene, og guttene var løse, jeg var inne da det skjedde ( moren min var ute med dem) , men plutselig hører jeg barnegråt, jeg løper da forskrekket ut og spør hva som skjer og min mor sier at eldste gutt skremte henne litt, så sier min mor at hun trenger et plaster , og jeg utbryter med en gang: Har han bitt henne?! Min mor forklarer at han hadde løpt litt mot henne og bjeffet men han hadde ikke vært borte i henne , og at det blodet på fingeren var størknet og det hadde sikkert ikke skjedd her med han.

Men nå har jeg sagt til min mor at vist jeg ikke er tilstede så skal ikke dem få omgås , hundene og henne. For jeg må se med mine egne øyne hva som skjer, og det er mine hunder, og meg det går utover - og dem, vist det skjer noe. Jeg har min sterke tvil på at eldste gutt kunne bitt et barn, men man vet aldri , blir en hund redd eller stresset opp nok så kan den bite.

Men er det noen råd som kan hjelpe på den "nervøsiteten" hans når det kommer til fremmede og barn som vil hilse? Eller skal jeg godta at han bare er sær på det området og ikke er så glad i barn og fremmede?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som alle andre problemer med hund, så må dette jobbes med. Å bare si at bare ikke liker barn, holder bare ikke.

Kjenner du noen med litt større barn som er godt vandt med hund?

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å introdusere dem på en rolig måte. Jeg ville ikke latt et barn løpe etter hundene mine som lek når de er usikre på barn. Det er blandt annet det som har fått mine til å bli usikre på barn.

Jeg lar de heller ikke hilse på fremmede når vi går tur, er de løse kan de hilse hvis de vil selv. Ang barn så får hundene selv bestemme hvor nærkontakt de vil ha, så de barna de MÅ ha kontakt med har fått "opplæring" i hvordan de skal ferdes blandt hundene. Det går veldig bra!

• Liker 1
Skrevet

Prøv å introdusere dem på en rolig måte. Jeg ville ikke latt et barn løpe etter hundene mine som lek når de er usikre på barn. Det er blandt annet det som har fått mine til å bli usikre på barn.

Jeg lar de heller ikke hilse på fremmede når vi går tur, er de løse kan de hilse hvis de vil selv. Ang barn så får hundene selv bestemme hvor nærkontakt de vil ha, så de barna de MÅ ha kontakt med har fått "opplæring" i hvordan de skal ferdes blandt hundene. Det går veldig bra!

Ja pleier alltid og la guttene selv "komme til " mennesker både på tur og her hjemme vist det kommer besøk.

Men får bare være mer obs på det , og passe bedre på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...